Після надзвичайно насиченого лютого у вихор модних подій нас затягнув березень. І хоча здавалося, що здивувати нас уже складно, йому все ж вдалося це зробити.
Гучним стартом місяця стало завершення Тижня моди у Парижі, де свої колекції презентували такі бренди, як Miu Miu, Chanel, Louis Vuitton. Paris Fashion Week урочисто закрив увесь цикл шоу сезону осінь-зима — 2024/25, підсумувавши всі головні тенденції. За ним одразу слідувала церемонія вручення кінопремії «Оскар». Вишуканістю вбрань публіку дивували Емма Стоун, Марго Роббі, Зендея та десятки інших зірок. Окрім цього, на заході з’явилася команда фільму «20 днів у Маріуполі». Кінець же березня став великим потрясінням для fashion-спільноти з важливими змінами одразу у декількох модних домах.
Лишатися пильними й нічого не пропустити було завданням не з простих, тож сьогодні пропонуємо вам згадати всі ключові події світу моди за березень 2024 року.
З життя пішла Айріс Апфель
1 березня у віці 102 років з життя пішла Айріс Апфель — «рідкісний птах» моди. Дизайнерка інтер’єрів, декораторка і просто ікона стилю. Ми пам’ятатимемо її як людину з унікальним відчуттям моди.
«У мене немає жодних правил, тому що я б постійно їх порушувала, і це було б марною тратою часу»,
— говорила Айріс.
Дебют Шона Макгірра, «повітряна сумка» Coperni та дослідження життєвого шляху людини у Miu Miu
Тиждень моди у Парижі з його прозорими тканинами, вражаючими текстурами, колабораціями з митцями та важливими моментами для брендів, ми вже детально розглядали у нашому великому матеріалі. Тож пропонуємо сьогодні лиш коротко зупинитися на березневих шоу.
Так, Джонатан Андерсон у новій лінійці Loewe повністю поринув у світ мистецтва, узявши собі за основу мотиви XVIII сторіччя та роботи художника Альберта Йорка; бренд Victoria Beckham цього сезону представив повністю деконструйований гардероб з елементами, натхненими творчістю Пабло Пікассо. Справжнім шоком для прихильників Alexander McQueen стала колекція Шона Макгірра (для нього Паризький тиждень моди був дебютом на посаді креативного директора бренду) — хоча дизайнер і занурився в архіви Дому, його звинуватили у неповазі до Сари Бертон і самого Лі Макквіна, нехтуванні інклюзивністю та навіть «убивстві» бренду.
Відзначився під час Тижня моди й Coperni, представивши сумку, що на 99% складається з… повітря. Виготовлена з наноматеріалу NASA із силікатного аерогелю, який є найлегшим твердим тілом на планеті Земля, вона важить усього 33 грами та є найбільшим об’єктом, виготовленим із цієї матерії.
Важливим цей модний тиждень став і для Valentino — повністю виконана у чорному кольорі колекція стала останньою для П’єрпаоло Піччолі на посаді креативного директора бренду. Водночас Ніколя Жескьер відсвяткував 10-річчя «за кермом» Louis Vuitton і перетворив своє шоу на ретроспективну подорож. У минуле глядачів переносила й Віржині Віар, проте не у власне, а Дому Chanel. Разом з нею ми линемо до французького Довілю — міста, де у 1913 році Габріель Шанель відкрила свій перший бутик.
Про новий показ Міуччі Пради можна говорити вічно: Miu Miu досліджує життя людини, різні його етапи, спогади… Для шоу дизайнерка об’єдналася з художницею Сесіль Б. Еванс, підготувавши сюрреалістичний трилер про одну з останніх перекладачок на землі, у фокусі якого — пам’ять.
Loewe
Victoria Beckham
Alexander McQueen
Coperni
Valentino
Louis Vuitton
Chanel
Miu Miu
Кінопремія «Оскар»
Переконані, жоден з вас не пропустив церемонію нагородження премією «Оскар». Однак деякі деталі заходу все ж могли лишитися поза вашою увагою. Зокрема, видання Hollywood Reporter опублікувало рейтинг найпопулярніших брендів «Оскар-2024» та образів зірок, які переглядали найчастіше.
Так, увагою глядачів цілком і повністю заволоділи Емма Стоун, Зендея, Раян Гослінг і Америка Ферерра. А головними брендами церемонії стали Versace, Christian Dior, Louis Vuitton, Gucci, Armani та Chanel.
Не можемо також не згадати Аню Тейлор-Джой, чия сукня від Christian Dior була натхнена легендарною роботою самого Крістіана — Junon з колекції осінь-зима — 1949, розшиті «пелюстки» якої нагадували пірʼя хвоста павича. Окреме місце у серцях поціновувачів моди посіло й вбрання Кері Малліган від Balenciaga — відтворенні культової сукні Mermaid 1951 року.
На церемонії «Оскар-2024» ми побачили й українські бренди, зокрема Лія Льюїс одягла Lever Couture, а Тіффані Сміт — J’amemme. Команда фільму «20 днів у Маріуполі» також надала перевагу Made in Ukraine: Мстислав Чернов обрав Indposhiv, Євген Малолєтка — Damirli, а Василіса Степаненко — Gasanova.
Аня Тейлор-Джой у Christian Dior
Кері Малліган у Balenciaga
Лія Льюїс у Lever Couture
Тіффані Сміт у J’amemme
Мстислав Чернов в Indposhiv, Євген Малолєтка у Damirli та Василіса Степаненко у Gasanova
Вінтажні образи на afterparty церемонії «Оскар»
Червоний хідник afterparty премії «Оскар» приголомшив вишуканими зірковими аутфітами не менше за саму церемонію. Однак особливу увагу хочемо приділити вінтажним аутфітам зірок.
Зокрема, Марго Роббі обрала золотий корсет і жакет Mugler, що їх бренд продемонстрував у колекції весна-літо — 1996. До осінньо-зимової колекції Haute Couture того ж року бренду Givenchy увійшла сукня з білої шовкової органзи, яку на вечірку Vanity Fair одягла Дженніфер Лоуренс.
Сідні Суїні з’явилася на заході у сукні Marc Bouwer, у якій 20 років тому сяяла на червоному хіднику Анджеліна Джолі.
Марго Роббі у Mugler
Образ Mugler з колекції весна-літо — 1996
Дженніфер Лоуренс у Givenchy
Сідні Суїні у Marc Bouwer
Анджеліна Джолі у Marc Bouwer
Крістен Стюарт в образі від українського бренду Bettter
Скарбничка фотокарток «Зірки обирають українське» поповнюється: Крістен Стюарт з’явилася у вбранні від українського бренду Bettter на прем’єрі її нового фільму Love Lies Bleeding.
Центральними елементами її аутфіту стали боді та блейзер Vaclav.
Другий дроп Phoebe Philo та перше за 10 років інтерв’ю дизайнерки
У 2023 році Фібі Файло після шестирічної паузи представила власний бренд, тоді він викликав справжній фурор серед прихильників творчості дизайнерки, які пам’ятали її за роботою у Céline. Тож, очікувано, колекція, яка побачила світ цього березня, привернула не меншу увагу.
Обличчям Edit Two, до якої увійшли одразу 60 образів, стала німецька акторка, зірка фільмів «Анатомія падіння» та «Зона інтересу» Сандра Гюллер. Вбрання також демонструвала канадська модель українського походження Дар'я Вербова.
Дещо згодом Фібі Файло порадувала модний світ і першим за 10 років інтерв’ю. У розмові з виданням The New York Times дизайнерка зізналася, що її робота дуже інтуїтивна, це відповідь на те, що вона бачить довкола. Окрім цього, Фібі розповіла, що продовжує носити одяг, який придбала 20 років тому. Однією з її улюблених пар штанів є брюки Céline, які вона пошила сама.
«Вам або подобається річ, або ні. Від того, що хтось розповість мені історію, річ не стане мені більше подобатися. Це пальто. Це пара штанів. Я ціную певну прямолінійність».
Інфлюенсерка Єва Чен у жакеті від українського бренду Litkovska
На Тижні моди у Парижі дивував нас і streetstyle, а для прихильників українського бренду Litkovska він відзначився хорошими новинами. Так, інфлюенсерка Єва Чен одягла лакований жакет з весняно-літньої колекції REBIRTH.
Дріс Ван Нотен полишив посаду креативного директора власного бренду
Як ми вже сказали, кінець березня знаменував масштабні зміни для деяких модних домів. Серед них Dries Van Noten — його креативний директор Дріс Ван Нотен покинув власний бренд.
«Я деякий час готувався до цього моменту і відчуваю, що настав час залишити місце для нового покоління талантів, щоб привнести їхнє бачення в бренд…»
— написав Ван Нотен у своєму листі, текст якого з’явився в Instagram бренду.
Instagram: @driesvannoten
П’єрпаоло Піччолі залишив посаду креативного директора Valentino, його замінив Алессандро Мікеле
Завершуємо наш дайджест новин найгучнішою звісткою з Дому Valentino. П’єрпаоло Піччолі покинув бренд після 25 років роботи, протягом 8 років з них він одноосібно обіймав посаду креативного директора.
«Не всі історії мають початок і кінець, деякі живуть ніби вічним сьогоденням, яке сяє інтенсивним світлом, настільки сильним, що не залишає тіні. Я працюю в цій компанії 25 років, і 25 років працював і жив з людьми, які разом зі мною сплетали нитки цієї прекрасної історії, яка є моєю і нашою»,
— написав П’єрпаоло.
Та одразу послідувала ще одна новина: Алессандро Мікеле став новим креативним директором Valentino. У своєму зверненні він зазначив, що для нього честь приєднатися до Дому, де слово «краса» вирізано на колективній історії, створеній з характерної елегантності, вишуканості та надзвичайної грації.