Як створювалися костюми для фільму «Бідолашні створіння» Йоргоса Лантімоса

Вишукані образи на перетині XIX століття та сучасності

АВТОР: Катя Теллер

ФОТО: Кадри із фільму

ОПУБЛІКОВАНО: 11 березня 2024

Науково-фантастична комедія Йоргоса Лантімоса «Бідолашні створіння» стала однією з найбільш обговорюваних картин року, що здобула 4 «Оскари», включно з нагородами за найкращий сет-дизайн, грим та костюми, які були створені дизайнеркою Голлі Веддінгтон і пропонують сучасний погляд на вікторіанську Англію. Розказуємо, що варто знати про стрічку та вишукані образи її героїв.   

Грецький режисер Йоргос Лантімос заявив про себе у 2009 році картиною «Ікло», яка отримала премію «Особливий погляд» у Каннах. За нею вийшла романтична антиутопія «Лобстер» про світ недалекого майбутнього, де пошук партнера стає питанням життя і смерті, та фільм «Убивство священного оленя», що віртуозно осучаснює античну трагедію. У 2018 році режисера номінували на «Оскар» за іронічну стрічку «Фаворитка» про королеву Анну Стюарт та її наближених. Це був перший спільний проєкт митця з акторкою Еммою Стоун, після чого він запросив її на головну роль у картині «Бідолашні створіння».

Чорна комедія заснована на романі Аласдера Грея і розказує історію жінки на ім’я Белла, яку повернув до життя талановитий вчений в Англії XIX століття. Спочатку героїня мислить як дитина, однак поступово її інтелект розвивається — Белла готова пізнавати своє тіло та навколишній світ. Героїня подорожує від Португалії до Франції та Єгипту, цікавиться філософією та зрештою відкриває у собі талант науковця.  

Беллу зіграла Емма Стоун, що отримала за цю стрічку другу премію «Оскар», а вченого Годвіна Бакстера — Віллем Дефо, відомий за фільмами «Дикі серцем», «Маяк» та «Ван Гог. На порозі вічності». Також у стрічці знялися Марк Раффало, Рамі Юссеф, Марґарет Кволлі та Крістофер Ебботт. 

Костюми для картини створила британка Голлі Веддінгтон, що раніше працювала над проєктами «Леді Макбет» та «Бойовий кінь» Стівена Спілберга. Поступово розкриваючи себе і свою сексуальність, головна героїня починає експериментувати й зі своїм стилем. Прозорі спідниці Белла поєднує з укороченими шовковими жакетами, а у фіналі, готуючись стати лікарем, обирає більш строгі та рішучі total black образи.

Голлі Веддінгтон хотіла дистанціюватися від атмосфери старого кіно. Дизайнерка надихалася гіпертрофованими силуетами і вікторіанськими візерунками, міксуючи їх із сучасними тканинами — пластиком та латексом, однак уникала корсетів як символу пригнічення жіночого тіла. Вона підкреслює містичність характеру героїні й водночас її прогресивність.

Спочатку Белла з'являється на екрані в наївних «дитячих» образах з рюшами та воланами, потім безтурботно постає перед глядачем у білизні в стилі 1930-х і білих чоботах французького дизайнера Андре Куррежа, а, здобуваючи абсолютну владу над своїм тілом і розумом, надягає вкорочене чорне пальто, не прикриваючи ніг. 

У стрічці можна побачити не тільки взуття від Куррежа, а й образи з архівних колекцій модного дому Schiaparelli 1930-х. Виразним акцентом суконь і жакетів головної героїні стали об'ємні рукави форми gigot mouton, що також відомі за назвою «бараняча нога». 

«Режисер був відкритим до всього, що я пропонувала, і я представила йому багато ідей, пов'язаних із модою кінця XIX століття, та він продовжував наголошувати на важливості величезних рукавів, як і Емма. Мені подобається, як вони окреслюють форму тіла і змінюють його сприйняття, а ще вони здаються такими незвичними, схожими на живих істот», 

підкреслює Голлі Веддінгтон. Дизайнерка не виключає, що у цьому році така форма рукавів знову стане трендом.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ