Американська кіноакадемія представила номінантів на премію «Оскар», яку цього року вручатимуть у 96-й раз. На найбільшу кількість нагород претендує біографічна стрічка Крістофера Нолана «Оппенгеймер», що розповідає про геніального фізика і винахідника атомної бомби Роберта Оппенгеймера, якого зіграв Кілліан Мерфі. Картина позмагається за 13 статуеток.
Також члени академії високо оцінили фантастичну комедію Йоргоса Лантімоса «Бідолашні створіння», драму Мартіна Скорсезе «Вбивці квіткової повні» та стрічку Грети Гервіг «Барбі». За найкращу жіночу роль можуть нагородити Емму Стоун, Лілі Гладстоун або Кері Малліган, а в аналогічній чоловічій категорії позмагаються Кілліан Мерфі, Бредлі Купер і Джеффрі Райт.
Важливою новиною для всіх українців стала номінація для документального фільму Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі», який фіксує жахливі наслідки війни, — раніше картину також висунули на премію BAFTA. Повний список номінантів дивіться в нашому матеріалі. Нагадуємо, що переможці «Оскара» стануть відомі 10 березня.
Кадр із фільму «Бідолашні створіння»
Найкращий фільм:
«Анатомія падіння»
«Оппенгеймер»
«Вбивці квіткової повні»
«Маестро»
«Бідолашні створіння»
«Барбі»
«Минулі життя»
«Зона інтересу»
«Американська фантастика»
«Залишені»
Найкращий режисер:
Йоргос Лантімос «Бідолашні створіння»
Крістофер Нолан, «Оппенгеймер»
Мартін Скорсезе, «Вбивці квіткової повні»
Джонатан Глейзер, «Зона інтересу»
Жустін Тріє, «Анатомія падіння»
Кадр із фільму «Вбивці квіткової повні»
Найкраща жіноча роль:
Емма Стоун, «Бідолашні створіння»
Лілі Гладстоун, «Вбивці квіткової повні»
Аннетт Бенінг, «Наяд»
Сандра Гюллер, «Анатомія падіння»
Кері Малліган, «Маестро»
Найкраща чоловіча роль:
Кілліан Мерфі, «Оппенгеймер»
Бредлі Купер, «Маестро»
Джеффрі Райт, «Американська фантастика»
Пол Джаматті, «Залишені»
Колман Домінго, «Растін»
Кадр із фільму «Анатомія падіння»
Найкраща жіноча роль другого плану:
Емілі Блант, «Оппенгеймер»
Даніель Брукс, «Барва пурпурова»
Америка Феррера, «Барбі»
Джоді Фостер, «Наяд»
Да'Він Джой Рендольф, «Залишені»
Найкраща чоловіча роль другого плану:
Стерлінг К. Браун, «Американська фантастика»
Роберт де Ніро, «Вбивці квіткової повні»
Роберт Дауні-молодший, «Оппенгеймер»
Раян Гослінг, «Барбі»
Марк Руффало, «Бідолашні створіння»
Кадр із фільму «Оппенгеймер»
Найкращий оригінальний сценарій:
«Анатомія падіння»
«Залишені»
«Травень, грудень»
«Маестро»
«Минулі життя»
Найкращий адаптований сценарій:
«Американська фантастика»
«Барбі»
«Оппенгеймер»
«Бідолашні створіння»
«Зона інтересу»
Кадр із фільму «Бідолашні створіння»
Найкраща операторська робота:
«Вбивці квіткової повні»
«Маестро»
«Оппенгеймер»
«Бідолашні створіння»
«Граф»
Найкращі візуальні ефекти:
«Творець»
«Годзілла: Мінус один»
«Вартові галактики — 3»
«Наполеон»
«Місія нездійсненна: Розплата. Частина перша»
Кадр із фільму «Маестро»
Найкращий монтаж:
«Анатомія падіння»
«Вбивці квіткової повні»
«Залишені»
«Оппенгеймер»
«Бідолашні створіння»
Найкраща робота художника-постановника:
«Вбивці квіткової повні»
«Оппенгеймер»
«Наполеон»
«Бідолашні створіння»
«Барбі»
Кадр із фільму «Залишені»
Найкращі костюми:
«Бідолашні створіння»
«Барбі»
«Вбивці квіткової повні»
«Наполеон»
«Оппенгеймер»
Найкращий грим та зачіски:
«Голда»
«Маестро»
«Оппенгеймер»
«Бідолашні створіння»
«Снігова спільнота»
Кадр із фільму «Наполеон»
Найкращий документальний фільм:
«20 днів у Маріуполі»
«Бобі Вайн: президент з народу»
«Вічна пам'ять»
«Чотири доньки»
«Вбити тигра»
Найкращий анімаційний фільм:
«Хлопчик і чапля»
«Елементарно»
«Мрії робота»
«Німона»
«Людина-павук: Крізь Всесвіт»
Найкращий фільм іноземною мовою:
«Ідеальні дні», Японія
«Снігова спільнота», Іспанія
«Зона інтересу», Англія
«Учительська», Німеччина
«Капітан», Італія
Кадр із фільму «Ідеальні дні»
Найкраща музика:
«Американська фантастика»
«Вбивці квіткової повні»
«Оппенгеймер»
«Бідолашні створіння»
«Індіана Джонс і реліквія долі»
Найкращий саундтрек:
The Fire Inside, («Обпікаюче гарячий»)
I’m Just Ken, («Барбі»)
It Never Went Away, («Американська симфонія»)
Wahzhazhe (A Song For My People), («Вбивці квіткової повні»)
What Was I Made For? («Барбі»)
Кадр із фільму «Барбі»