У світі кінематографа, де кожен кадр має значення, а кожен сюжет — це історія, Ельвіра Гаврилова змінила правила гри. Українка, що вирушила в Америку, щоб стати однією з провідних фігур в індустрії кіно, працює з найвідомішими брендами та знаменитостями, створюючи фільми, що запам’ятовуються. Серед останніх робіт режисерки та продюсерки — стрічка Holiguards, в якій ми зможемо побачити зірку світового кіно Кевіна Спейсі.
Шлях Ельвіри Гаврилової — це не тільки історія успіху, а й приклад для тих, хто хоче змінювати світ навколо себе. В ексклюзивному інтерв’ю для Harper’s Bazaar Ельвіра розповідає про свій досвід роботи в Америці, зізнається, чим вона надихається, ділиться прогнозами щодо майбутнього кінематографа, а також особистими планами та проєктами, які вона готує на 2025 рік.
БЛІЦ
Ваш улюблений фільм?
Я люблю практично всі фільми з Кевіном Костнером, зокрема мені дуже подобається «Посилання в пляшці». Обожнюю стрічки з Річардом Гіром та картини, що пов’язані з Голлівудом тих часів.
Що вас найбільше надихає в Голлівуді?
Кіноіндустрію, як і Голлівуд в цілому, заведено вважати світом без кордонів — такий собі маленький Всесвіт, де ти можеш бути ким завгодно, показувати себе, експериментувати на повну. Ти можеш перевтілюватися, пробувати різні ролі, подорожувати між епохами. Хіба не фантастично? Ось це мене й захоплює!
Найбільший виклик, з яким ви стикалися на своєму шляху?
Я постійно стикаюся з різними викликами чи перепонами. Але, напевно, найважче було після розлучення, коли я з маленькою дитиною та батьками поїхала в Португалію, в орендовану квартиру, в рідній країні почалася повномасштабна війна, і не було жодної визначеності. Але в певний момент ти розумієш, що ти сильна, що треба щось робити, продовжувати життя, і береш себе в руки. Ми всі маємо однакові умови на старті, і, якщо докласти зусиль, можна і в Голлівуді опинитися, і відомою особистістю стати, і навіть полетіти в космос.
Назвіть якості, що характеризують вас найкраще?
Незламність і масштабне мислення. Навіть з друзями ми мислимо по-різному: вони думають про те, чи отримують фінансування вчасно та що буде завтра, а я переймаюся через те, чи вдасться мені побудувати місто-бункер і чи здійсниться мій космічний проєкт.
Який проєкт став для вас найбільш знаковим?
Якщо ми кажемо про кіно, то це, звісно, мій останній проєкт Holiguards. Це серіал, три сезони по 8 серій, у головних ролях — Кевін Спейсі, Дольф Лундгрен, Тайриз Гібсон, Ерік Робертс, Діша Потані, Бріанна Гільдебранд, Свен Темель, Гаррі Гудвінс.
Про особистість
Що для вас означає успіх у кінематографі?
Успіх — це коли твоя кінострічка стає свого роду бестселером, знаєте, як ось кіно на віки, популярним, відомим, улюбленим від покоління до покоління. Наприклад, як та ж сама «Красуня» із Джулією Робертс і Річардом Гіром або «Матриця» з Кіану Рівзом.
Яка ваша найбільша мрія, яку ви прагнете здійснити в кіно?
Мабуть, стати режисером фільму та отримати «Оскар».
Як вам вдається поєднувати творчість і продюсерську стратегію?
Легко, коли мрія є і ціллю, і задачею, і ти просто зобов’язана її втілити в життя. Головне — любити те, чим займаєшся. Коли щиро отримуєш задоволення від своєї діяльності, тоді все вдається, хіба ж не так? Ба більше, я не тільки в кіно декілька позицій поєдную, але ще й над більш масштабними проєктами працюю — наразі відкрила нову компанію, яка займається будівництвом і запуском супутників, а також розробкою концепції міста-бункера. Пам’ятаєте про моє масштабне мислення? Ось це воно.
Як ваша українська спадщина впливає на вашу роботу в Голлівуді?
Ось зараз кажуть про українську незламність у контексті війни, але насправді ми такі за натурою, ми така нація, яка йде вперед в будь-які часи, в будь-яких реаліях. І я так кажу не тільки тому, що я з України, люблю свою Батьківщину, обожнюю наш народ. Насправді так і є — багато іноземців це підтвердять. Я завжди намагаюся заохочувати до співпраці саме українців, зокрема і в Голівуді, бо наших там дуже багато! Це й кінооператори, і технічні експерти, й актори, моделі, композитори, музиканти. Багато відомих фільмів та телепрограм («Орел і Решка», наприклад) — це суто український каст. Тому я завжди намагаюся співпрацювати з українцями: ми одразу відчуваємо одне одного.
Прогнози для кінематографа у 2025 році
Як ви бачите майбутнє кінематографа у 2025 році та які технології змінять індустрію?
Технології вже змінили індустрію: у картинах є графіка, багато сцен знімаються на хромакеї, це не аби як пришвидшує процес та полегшує його. В цьому контексті я не можу не сказати про ШІ. Хоча декілька років тому, як ви пам’ятаєте, на Венеційському кінофестивалі взагалі був страйк через це, багато акторів не приїхали на фестиваль. До речі, я також наразі не підтримую такі технології. Мені здається, що штучний інтелект у кінематографі ніколи не зможе на 100% замінити живу людину. Бо це про енергію, емоції, міміку, власну інтерпретацію актора, характерні нюанси врешті-решт. Не можу уявити, як і чим, наприклад, замінити в моїй останній роботі гру Кевіна Спейсі. Я відчуваю його шалену енергетику крізь екран. ШІ — це не про душу. Взагалі, в сучасному кінематографі мало ось цих емоційних деталей, цієї щирості, і це те, що я намагаюся повернути у своє кіно. Зверніть увагу: зараз не знімають культових фільмів на кшталт «Матриці» або «Хатіко», все стає іншим, більш користувацьким. Можливо, я занадто прискіпливо дивлюся крізь призму віку та досвіду, але мені б хотілося відродити саме той Голлівуд 80–90-х років. І багато моїх колег зараз також повертаються до витоків, намагаючись зробити сучасне кіно більш душевним, цікавим, глибоким, життєвим. Гадаю, саме у 2025 році ми зможемо побачити такі проєкти.
Чи побачимо ми більше українських історій на великих екранах у майбутньому?
Я впевнена, що дедалі більше українських історій ми будемо бачити і у світових кінотеатрах, і в Голлівуді зокрема. В мене також вже є декілька таких сценаріїв та задумів — це історії про українців. Одна з них — про дівчину, яка намагалася врятувати свою дитину від війни, і про те, як стрімко змінюється потім її життя в Європі як біженки. Треба лише трохи часу, аби втілити й цей задум в життя.
Як зміниться роль жінок у кіновиробництві?
Зараз жінки мають такі ж важливі та сильні позиції в кінематографі, як і чоловіки. Я, наприклад, взагалі не підтримую гендерний розподіл обов’язків на знімальному майданчику. Під час наших зйомок в Мексиці це, навпаки, було цікаво — десь могла я з жіночого боку якось вплинути на ситуацію чи подивитись на неї під іншим кутом, десь чоловіки щось підказували, і разом ми створили класний продукт. Мені здається, разом працювати легше.
Які тренди й жанри в кіно будуть найбільш актуальними у 2025 році?
Гадаю, це будуть екшени про кінець світу, якісь баталії, катаклізми — люди люблять таке кіно, і воно на часі.
Особисті плани на 2025 рік
Які проєкти ви готуєте на 2025 рік?
Дуже багато планів, багато активної роботи вже зараз. Не хочу поки давати детальних спойлерів, але основні проєкти стосуються кінематографа та космічної сфери. Я впевнена, що все вийде, і обов’язково розкажу, як все відбувалося залаштунками!