Gucci офіційно повідомив про припинення співпраці з креативним директором Сабато Де Сарно. Його останній показ для бренду відбудеться 25 лютого в межах Тижня моди в Мілані, після чого новий напрям Gucci буде оголошений пізніше.
«Хочу висловити глибоку подяку Сабато за його пристрасть і відданість Gucci. Я щиро ціную його повагу до ремесла та спадщини бренду»,
— заявив генеральний директор Gucci Стефано Кантіно.
Своєю чергою заступниця генерального директора Kering Франческа Беллеттіні додала:
«Я щиро дякую Сабато за його професіоналізм і відданість. Я пишаюся тією роботою, яка була проведена для зміцнення фундаменту Gucci. Стефано та нова команда продовжать цей шлях, ведучи бренд до оновленого лідерства в індустрії моди та сталого зростання».
Неочікувана зміна у творчому керівництві
Відставка Де Сарно стала черговою в низці гучних кадрових перестановок у провідних модних домах Європи. Це сталося лише через кілька днів після того, як Кім Джонс оголосив про те, що він іде з Dior Homme. Тим часом Fendi ще не визначився з наступником Джонса, який залишив пост креативного директора жіночих колекцій у жовтні минулого року.
Оголошення про зміну керівництва в Gucci пролунало напередодні публікації фінансових результатів Kering за четвертий квартал і весь 2024 рік, запланованої на 11 лютого.
Де Сарно в Gucci: короткий, але насичений період
Сабато Де Сарно став креативним директором Gucci у 2023 році, змінивши на цій посаді Алессандро Мікеле. Його перший показ відбувся у вересні під час Тижня моди в Мілані. Дизайнер розпочав кар'єру в Prada у 2005 році, після чого працював у Dolce & Gabbana, а з 2009 року — у Valentino. Там він обіймав дедалі вищі посади, аж поки не став креативним директором, відповідаючи за чоловічі та жіночі колекції.
Очікувалося, що 15 травня Де Сарно представить колекцію Gucci Cruise 2026 у Флоренції — місті, де був заснований бренд у 1921 році. Його перша круїзна колекція, представлена у травні 2024 року в Tate Modern у Лондоні, зібрала таких гостей, як Дуа Ліпа, Демі Мур, Пол Мескал, Кейт і Ліла Мосс.
Виклики та майбутнє бренду
Gucci наразі проходить етап трансформації під керівництвом Кантіно, який очолив компанію в січні, змінивши Жан-Франсуа Палю. На тлі загального сповільнення витрат у сегменті розкоші ключовий бренд Kering стикається з падінням доходів. Колекції Де Сарно отримали змішані відгуки, а у третьому кварталі 2024 року органічні продажі Gucci впали на 25% (за найпесимістичнішим прогнозом зниження мало становити 21%). У номінальному вираженні дохід знизився на 26%, до 1,64 мільярда євро.
Щоб подолати кризу, Gucci впроваджує стратегію підвищення преміальності, роблячи ставку на нові лінії сумок, розширення базових колекцій та скорочення часу від розроблення моделей до виходу товарів на ринок. Управління компанії сподівається, що ці зміни дозволять бренду повернути статус лідера в індустрії моди.
Хто стане наступним креативним директором Gucci, поки що залишається загадкою. Водночас модний дім продовжує свій шлях трансформації, намагаючись знову зайняти перші позиції у світі високої моди.