«Усе, що я хотів би отримати на Різдво, — це ще раз знятися у фільмі разом з Одрі Гепберн»,
— одного разу сказав Кері Ґрант, якого Американський інститут кіномистецтва назвав найвизначнішим кіноактором після Гамфрі Боґарта.
І Кері був абсолютно правий: популярність і вплив Одрі Гепберн на кінематограф і культуру загалом були настільки значними, що їхній відгомін відчуваємо й до сьогодні. Зірка Одрі почала сходити в епоху 1950-х років (стилістика якої, до речі, актуальна нині), коли особливо цінувалися пишність форм і сексуальність, а еталонами краси вважалися Мерилін Монро та Елізабет Тейлор. Попри те що Гепберн не відповідала стандартам тогочасної краси, була мініатюрною і дуже стрункою, їй вдалося підкорити публіку — і не лише ролями у кіно, а й вишуканим, елегантним стилем. Сьогодні, за понад 30 років після смерті акторки, вона продовжує залишатися культовою персоною у світі кіно та моди.
Одрі Гепберн вражала своїм стилем у кінострічках. У 1954 році вона стала однією з перших акторок, які показали оголені ноги на екрані, а після того, як Одрі зʼявилася у фільмі «Сабріна» у шортах, вони стали дуже популярними серед жінок. А V-подібний виріз як на сукні, що вона демонструвала у тій же картині, отримав назву décolleté Sabrina.
Одрі Гепберн у фільмі «Сабріна»
Одрі Гепберн у фільмі «Сабріна»
Та робота над стрічкою «Сабріна» принесла акторці дещо значно цінніше за славу — справжню дружбу. Одрі, яка добре усвідомлювала, чого прагне від свого вбрання, вирушила до Парижа, аби знайти ідеальну «паризьку сукню». Дружина режисера фільму Білла Вайлдера (інші джерела стверджують, що це була дружина паризького керівника Paramount) порадила їй звернутися до Крістобаля Баленсіаги. Однак дизайнер виявився надто зайнятий розробкою нової колекції, тож відправив Одрі до свого друга — Юбера де Живанші. Той також активно працював над новою лінійкою і не міг створити щось ексклюзивне для акторки, але вона попросила показати їй його останню колекцію. Вбрання від Юбера виявилися саме тим, що шукала Одрі, і вона придбала одразу три образи. Цікаво, що візит акторки був несподіваним і для Живанші, дизайнер очікував побачити іншу міс Гепберн — кінозірку Кетрін Гепберн.
Костюм і дві сукні для «Сабріни» стали першою співпрацею дизайнера й акторки, згодом Юбер виготовив образи для ще шістьох стрічок Одрі. Окрім цього, він одягав її й у реальному житті.
«Якщо я й отримувала кілька разів звання ікони стилю і була обрана до Зали слави моди, то це завдяки Юберу Живанші»,
— зізнавалася Одрі Гепберн.
Юбер підтримував звʼязок з акторкою й поза кіно та стилем. Зокрема, коли Гепберн захворіла, саме Живанші надав їй свій приватний літак, салон якого був заставлений квітами, для перельоту з Лос-Анджелеса до Швейцарії. До того ж перший аромат від Модного дому Givenchy чоловік присвятив саме Одрі.
Одрі Гепберн та Юбер Живанші у його майстерні В Парижі
Один із найвизначніших фільмів у карʼєрі Одрі Гепберн і головних її style moment — «Сніданок у Тіффані», знятий за мотивами однойменної повісті Трумена Капоте. До речі, сам автор у ролі Голлі Ґолайтлі хотів бачити Мерилін Монро. Натомість ми отримали дует Одрі та Юбера де Живанші та переродження чорної сукні. Для кінострічки дизайнер розробив дві чорні сукні-футляри, у яких Гепберн з’являлася у кадрі більш як чотири рази. І щоразу її образ мав неповторний вигляд завдяки аксесуарам.
Щодо off-duty гардероба Одрі, то вона віддавала перевагу класиці. Та чимало рис її стилю диктував саме час, зокрема 1950-ті, а згодом 1960-ті роки. Гепберн нерідко можна було побачити у характерних для тієї епохи сукнях А-силуету — з акцентом на стегнах і обтислим верхом, а також у моделях прямого крою, високих «оперних» рукавицях, у пальтах тощо.
Сьогодні пропонуємо вам розглянути уважніше деякі речі, без яких неможливо уявити гардероб Одрі Гепберн.
Пальто Givenchy
Коли йдеться про верхній одяг у гардеробі Одрі, на думку одразу спадає пальто довжини міні або міді з акцентом на талію, а також моделі прямого крою. Перевагу акторка віддавала виробам у білому, чорному, а також верблюжому кольорі, але не відмовлялася й від червоного.
Ще більшої елегантності аутфітам Гепберн додавало поєднання пальта з хустиною та сонцезахисними окулярами.
Чорна сукня-футляр Givenchy
Ми просто не могли оминути увагою iconic-річ із гардероба Одрі. І не лише через її кінематографічну цінність, а й тому, що Гепберн обирала такий фасон у реальному житті.
Класична чорна сукня у її прочитанні, доповнена різноманітними прикрасами й аксесуарами, ставала еталоном елегантності й вишуканості. Серед варіантів таких поєднань — з перлинним намистом.
Сукня А-силуету від Dior
Сукні А-силуету, що обтискають і підкреслюють верхню частину тіла та розширяються від стегон, були одними з найулюбленіших у гардеробі Гепберн. І вона обирала не лише класичні чорні моделі, а й принтовані, зокрема квіткові.
А-силует був абсолютно універсальним для Одрі. Не дивно, що вона одягала сукню А-силуету від Dior за будь-якої нагоди: у casual-аутфітах та для урочистих заходів.
Сорочка Prada
Ще одна річ, великою прихильницею якої була Одрі Гепберн, — сорочка. Акторка обожнювала сорочки як з довгим, так і з коротким рукавом, поєднувала їх із брюками, джинсами та спідницями А-силуету, а також могла одягнути поверх гольфа.
Кардиган DAFF
Одрі обожнювала трикотажні вироби, особливо кардигани, і носила їх як поверх сорочок у поєднанні зі спідницею-олівцем, так і поверх суконь міні — так вона збалансовувала їхню відкритість. Звісно, міксувати кардиган вона могла і з брюками або джинсами.
Окрім кардиганів, Одрі Гепберн полюбляла й джемпери та мала велику їх кількість у своєму гардеробі.
Спідниця А-силуету Prada
В гардеробі Одрі були не лише сукні, а й спідниці А-силуету довжини міні або, частіше, міді. Акторка поєднувала їх з усіма можливими топами від сорочок до джемперів (але носила окремо — Гепберн хоча й не нехтувала багатошаровістю, однак джемпер усе ж використовувала як самостійний елемент).
Вузькі брюки Tory Burch
Ще одна фірмова ознака стилю Одрі Гепберн — вузькі брюки, а якщо точніше — бриджі, які відкривали значну частину литки акторки. Поєднувала вона їх зазвичай з простим топом у базовому кольорі, а також із взуттям на пласкій підошві.
Така довжина прослідковувалася й у джинсах Одрі, і віддавала їй перевагу акторка неспроста. Гепберн була невисокого зросту — всього близько 170 сантиметрів — і таким чином балансувала й подовжувала силует, а також підкреслювала свою статуру.
Балетки Chanel
Справді знакова для Одрі модель взуття — балетки. Можливо, ці особливо теплі почуття були повʼязані з балетним минулим акторки — свого часу вона навіть навчалася у легендарної Марі Рамбер, а можливо, з любовʼю Одрі до комфорту.
Туфлі kitten heel Kachorovska
Не дивуйтеся, що у цьому переліку є туфлі kitten heel, адже своїм поверненням у моду вони завдячують саме Одрі Гепберн! А її любов до них підтверджує той факт, що акторка поєднувала ці туфлі й із сукнями, і зі спідницями — абсолютно зі всіма.
Сонцезахисні окуляри Oliver Goldsmith
Один із головних аксесуарів Одрі Гепберн — сонцезахисні окуляри, і її манера носити їх справді задавала тренди у сфері. Починаючи з фільму «Сніданок у Тіффані», акторка обирала на зніманнях і поза ними великі окуляри, що контрастували з її мініатюрним обличчям і його акуратними рисами. Ще більшої ніжності й фемінності додавала форма cat-eye.
Зазначимо, що окуляри з черепаховим принтом для «Сніданку у Тіффані» розробив саме Олівер Голдсміт.