Щороку хутро здобуває титул одного з найпопулярніших матеріалів для зими та водночас викликає численні експертні дискусії. У сучасному світі, де свідоме споживання та сталий підхід до гардероба задають вектор руху у fashion-середовищі, пошук найбільш екологічних рішень щодо хутра стає дедалі актуальнішим.
З турботою про довкілля сотні брендів і тисячі фешіоніста по всьому світу відмовилися від натурального хутра на користь його альтернативного виконання. Однак уже незабаром експерти почали бити на сполох: штучний матеріал не піддається біологічному розкладанню, а для його виготовлення використовуються шкідливі хімікати.
Але рішення не забарилося — модний світ звернувся до архівних шуб, що ними наповнений ринок вінтажу, а також до перероблення хутра. Моделі, що свого часу втратили актуальність, отримали змогу повернутися на подіуми світових брендів і здобули нову трендову форму.
До того ж upcycled-шуби — це не лише про відповідальність, а й про практичність. Усім відомий факт, що натуральне хутро значно тепліше за штучне. Тож відтепер можна зігріватися в морозяні зимові дні, не завдаючи шкоди екології нашої планети. Ба більше, дизайнери перетворюють хутряні вироби, що раніше були непотрібні, на вишукані ексклюзивні предмети гардероба. Вони ж, своєю чергою, за належного догляду слугуватимуть своїм новим власницям роками.
На українському ринку технологію перероблювання хутра активно впроваджує Blast Out Studio. Як пояснила засновниця бренду Оксана Вишня, у команді саме відчули потребу повернутися до проєкту Blast Off, з якого розпочався їхній шлях у 2019 році.
Поспілкувавшись із багатьма клієнтками, друзями бренду та стилістами, у Blast Out Studio дійшли висновку, що в сучасному функціональному гардеробі немає місця речам, які давно не використовуються. Кожен із таких предметів, особливо виконаних із хутра, заслуговує отримати нове життя й знову сяяти, проте вже в інакшій інтерпретації.
«Якщо вироби втратили актуальність, але через високу вартість матеріалу власниці не наважуються їх позбутися — вони просто марно займають місце у шафі. І для нас це стало викликом: як реалізувати потенціал цих шуб?»
Так Blast Out Studio розпочав пошук хутра на полицях шаф знайомих, а також у комісійних магазинах і секонд-хендах. Перед командою стояла амбітна мета: розробити унікальний продукт, що водночас відображав би стиль та естетику бренду — вінтажний шик, поєднаний з богемною легкістю.
Водночас бренд не забуває і про початкову місію — екологічність. Саме тому з хутра, що залишається під час розкрою, виготовляють аксесуари.
«Кожна річ викохана нашою командою і є суперсуперексклюзивною, адже з однієї цілої шуби виходить не більше двох виробів. А оскільки місією цього проєкту є екологічність, ми оптимізуємо процес і те хутро, що залишається під час розкрою, використовуємо для створення аксесуарів».