Історія взаємин моди й спорту — довга й непроста, сповнена рішучих дій, гучних скандалів, цікавих колаборацій і ефектних винаходів. Уже протягом понад століття у ній сплітаються елегантність і функціональність, стиль і комфорт, прагнення досконалості й наповненість сенсами.
Свого часу Габріель Шанель, як велика прихильниця активного дозвілля, розробила спортивний костюм — спершу для себе, а згодом у 1920-х роках зробила його неодмінною частиною жіночого гардероба. У межах Дому Chanel було сформовано спортивне ательє, де відшивали трикотажні костюми, одяг для гри у гольф, а також тенісні сукні.
У 1931 році Ельза Скіапареллі розробила білу шовкову спідницю-шорти для іспанської тенісистки Лілі Альварез. У ній вона вийшла на корт Вімблдонського турніру, здійнявши хвилю бурхливих обговорень у ЗМІ — видання The Daily Mail навіть написало, що тенісистку «слід добре побити».
Сьогодні, понад 90 років по тому, зв’язок моди й спорту стає ще більш нерозривним. Ми прослідковуємо його у колабораціях, як-от Nike x Jacquemus, світові атлети стають амбасадорами таких брендів як Dior, Louis Vuitton, Miu Miu і десятків інших. А довкола деяких видів спорту формуються цілі стилістичні напрямки.
Одним із таких став теніс — уже давно його естетичний вплив вийшов за межі корту, втіливши ідею невимушеної розкоші. Теніс є новим символом статусу, поряд із гольфом він постає одним з елементів «тихої розкоші» як стилю життя. Водночас цей спорт лишається привабливим для молоді, що забезпечує віральність tenniscore у соціальних мережах, а також залучає додаткову аудиторію брендам, що інтегрують тенісний стиль у свої колекції та вибудовують тісні зв’язки зі своїми амбасадорами-тенісистами.
Пропонуємо і вам розглянути, як розвивався роман тенісу з fashion-індустрією, і чому tenniscore — тренд, що заслуговує на вашу увагу.
Мода і теніс — симбіоз у дії
Цього травня італійський Дім Gucci представив нову тенісну лінію, що звертається до архівів бренду періоду 1970-х років і переосмислює тему спортивної елегантності у його виробах. Gucci не лише демонструє одяг та аксесуари, що прямо посилаються на тенісну уніформу, а й робить іще один крок уперед — спільно з компанією HEAD він випустив ексклюзивну тенісну ракетку Speed MP.
Тенісну естетику у своїх колекціях активно використовує й Міучча Прада. Так, Miu Miu об’єднався з New Balance і найбільш високооплачуваною атлеткою 2024 року, тенісисткою Коко Гауфф, аби гучно заявити про себе не лише на модній арені, а й на корті. В одязі та взутті з колаборації Гауфф уже зіграла у Римі та Берліні, а незабаром також вирушить до Цинциннаті. Окрім цього, тенісистка демонструвала лінійку й поза турніром.
Своєю вишуканістю, візуальною легкістю і водночас стриманістю теніс привабив й українські бренди. Спільну колекцію представили BEVZA та Еліна Світоліна, приурочивши її до Вімблдона-2025. До лінійки увійшли, зокрема, сукня з комірцем поло, вручну зібраний з ромбів жилет, брюки та ряд інших виробів.
Амбасадори як ключ до комерційного успіху
Популярність гри у теніс продовжує стабільно зростати, а разом із тим — і зацікавленість брендів у співпраці з іменитими гравцями. Ще торік італійський тенісист Яннік Сіннер демонстрував під час турніру у Парижі кастомні сумки Gucci, а незабаром — також долучився до кількох рекламних кампаній бренду.
Цього літа Bottega Veneta, нині очолюваний Луїз Троттер, оголосив про призначення нового амбасадора — і ним також став тенісист — Лоренцо Музетті, який вважається одним із найперспективніших молодих гравців сьогодення.
Серед інших відомих співпраць — Louis Vuitton і Наомі Осака, а також Tiffany & Co. та Емма Радукану. Всі вони вирізнялися високим комерційним успіхом, зростанням прибутку для брендів і значним модним впливом.
Вімблдон — нова модна арена
Дрес-код Вімблдону — один із найсуворіших у світі спорту, проте навіть це не завадило турніру привернути увагу публіки не лише до гостей на трибунах (а з-поміж них — десятки світових знаменитостей, лідерів думок і члени королівської родини), а й до образів самих спортсменів.
Хоча Вімблдон уже близько двох століть вимагає від учасників одягати винятково білий одяг і аксесуари — «не майже біле і не біле з візерунком» — гравці все ж знаходять можливість підкреслити спортивну елегантність на власний лад.
Так, новопризначений амбасадор Bottega Veneta Лоренцо Музетті вийшов на корт у жакеті, оздобленому фірмовим шкіряним плетінням бренду, що має назву Intrecciato.
Того ж дня Коко Гауфф, яка програла матч українській тенісистці Даяні Ястремській, показала витончений комплект від New Balance, топ якого прикрашали 3D-метелики, вишивка і мереживо.
Один із найвизначніших аутфітів в історії Вімблдонського турніру минулого року продемонструвала українська спортсменка Марта Костюк — нині її сукня є частиною експозиції музею «Вімблдона». Вбрання Марти, розроблене ексклюзивно брендом Wilson і його дизайнеркою Джоель Міхаелофф, було натхнене її весільною сукнею, створеною в тому ж таки ательє.
Сукня Марти Костюк, що як і її весільна складалася з двох шарів, потрапила у заголовки світових ЗМІ, а рік по тому завдяки їй спортсменці вдалося залучити 30 тисяч доларів на розвиток тенісу серед молоді в Україні.
Tenniscore у повсякденному житті та як скласти образ у цьому стилі?
На тлі зростаючої уваги до тенісу естетика цього виду спорту проникає глибоко в маси, стверджуючись як символ витонченості, стриманості та розкоші. Tenniscore не вимагає особливих зусиль, та водночас виглядає завжди вишукано.
Образи у білому кольорі, чисті силуети, класичні поло, V-подібні вирізи, плісировані спідниці — кожен з цих елементів транслює елегантність без надмірностей, віднаходить ідеальний баланс між шиком і casual-стилем. Тож не дивно, що чимало брендів інтегрують tenniscore у свої колекції. Серед них — Miu Miu, Gucci, Dior, Thom Browne, а також ті, для кого тенісна мода вже стала знаковою, — Lacoste, Wilson, Fred Perry і Sergio Tacchini. Звісно, ігнорувати не можна й спортивні лінійки, такі як New Balance, Nike, Adidas, Alo та Sporty & Rich.
Деякі з найцікавіших позицій ми зібрали у нашій добірці, аби надихнути вас на створення аутфіту у стилі tenniscore.