У 1920-1930-х роках Ельза Скіапареллі проклала новий шлях у моді. Вона була ідеологом сюрреалізму, енергійною і новаторською. Незважаючи на відсутність освіти в галузі шиття чи дизайну, Скіапареллі викликала резонанс, який все ще відчувається більш ніж через 100 років після її народження.
Ельза Скіапареллі увійшла у світ моди у 20-х роках завдяки випадковій зустрічі на кораблі з Габі Пікабіа, яка була знайома з відомим французьким дизайнером Полем Пуаре. Розкішні моделі Пуаре (багато з яких були щедро вишиті) були втіленням того, що носила «нова жінка» початку 20-го століття.
Зв'язки Скіапареллі з сюрреалістами відкрили для високої моди величезні можливості. Художник-сюрреаліст і прихильник дадаїзму Ман Рей, який зробив багато фотографій для Скіапареллі, починав свою кар'єру у фешн-фотографії з Полем Пуаре. Згодом Скіапареллі замовила Раулю Дюфі, Сальвадору Далі, художнику-письменнику Жану Кокто та Марселю Вертесу створити для неї принти — задовго до того, як дизайнерські принти стали звичним явищем.
Вона опинилася в потрібному місці в потрібний час. Оточивши себе найкращими митцями, Скіапареллі змогла поєднати їхні таланти з власними інноваційними модними ідеями. Навіть Баленсіага сказав:
«Скіапареллі була єдиним справжнім художником у моді».
У яскравому світі 1930-х років Ельза Скіапареллі відіграла ключову роль у розширенні меж. Натхнена сюрреалістичним рухом, вона привернула увагу до волосся, кинувши виклик традиційним модним нормам своїми каскадними зачісками.
У 1933 році дизайнерка представила культове пальто з волоссям на наплічниках — вовняний шедевр, прикрашений довгим чорним волоссям, що був розміщений на виробі на рівні плечей. Цей новаторський витвір не лише перевершив очікування, але й заклав основу для нової тенденції у високій моді.
На цьому сміливі експерименти Ельзи не припинилися. Вона продовжувала використовувати хутро у своїх моделях, а одним з її найвідоміших творінь стала пара неймовірно сучасних на той момент туфель, створених для Ельзи французьким дизайнером взуття Андре Перуджем. Скіапареллі представила жіночі туфлі з довгим чорним хутром, що спадало грайливо і водночас елегантно. Вони нагадують сюрреалістичну картину Рене Магрітта «Обеззброєна любов» (1935), де каскад світлого волосся спадає з пари черевиків.
Рене Магрітт, «Обеззброєна любов», 1935
Сьогодні креативний директор Schiaparelli Деніел Роузберрі віддає данину цій епосі інновацій, створюючи образи з чорної козячої шерсті, найяскравіші екземпляри ми бачили в колекції осінь-зима — 2023/24, включаючи сумку з фірмовим замком, пару рукавичок і приталений жакет із чорного оксамиту з відкритими плечима.