Як минув 55-й сезон Ukrainian Fashion Week у Києві

Історичний модний сезон

АВТОР:

ФОТО: UFW, Надані брендами

ОПУБЛІКОВАНО: 5 вересня 2024

З 1 по 4 вересня Києвом неслася хвиля fashion-шоу. Ukrainian Fashion Week вперше від початку повномасштабного вторгнення повернувся до України — вперше у світовій історії Тиждень моди проходив в умовах повномасштабної війни. 

У рамках UFW покази та презентації провели десятки українських брендів, серед яких RUSLAN BAGINSKIY, LITKOVSKA, FROLOV, BOBKOVA, PASKAL, NADYA DZYAK, TG Botanical, the COAT, GASANOVA, GUNIA Project, KSENIASCHNAIDER та інші. Окрім цього, команда заходу поставила перед собою амбітну мету — зібрати 4 003 242 гривень на обладнання для паліативного відділення Реабілітаційної клініки Святенко, координував збір коштів і закупівлю необхідного обладнання Благодійний Фонд «ЯНКО». 

Як минув 55-й історичний сезон Ukrainian Fashion Week — розповідаємо у нашому матеріалі. 

День 1 

Символічним відкриттям UFW SS’25 став Opening Manifest — спільна заява понад 50 найвпливовіших представників української fashion-індустрії до міжнародної спільноти. На сходах Українського дому на Європейській площі зібрались відомі на весь світ українські дизайнери, учасники програми NEW NAMES та редактори українського глянцю. У руках вони тримали гасла Brave to create the future та We design hope despite the war. 

Автором історичного знімка представників української модної індустрії став відомий український фотограф Ігор Гайдай. 

«Війна триває. Але ми живемо в цій війні, боремося за перемогу, працюємо заради сьогодення і майбутнього. І світ має це пам'ятати»,

— прокоментувала захід Ірина Данилевська, CEO та співзасновниця Ukrainian Fashion Week. 

55-й сезон Ukrainian Fashion Week у Києві

GUNIA Project 

Бренд GUNIA Project відкрив для гостей UFW головну браму стародавнього Києва — Золоті ворота. Просто усередині архітектурної пам’ятки він представив колекцію «Вільце», названу на честь деревця, що було частиною весільних обрядів, і «провів» українське традиційне весілля. 

Лінійка була розроблена спеціально для Ukrainian Fashion Week. Усі вироби виготовлені в єдиному екземплярі без майбутньої репродукції. Вони будуть продані як ексклюзивні, колекційні об’єкти. 

TRIP:TYCH 

Цьогоріч бренд уперше взяв участь в UFW, де представив свою фундаментальну тріаду прикрас включно із третьою, завершальною частиною BERGAMOT. 

Презентація відбулася у київському магазині бренду, де з цієї нагоди була споруджена експозиція «Лабіринт». Вона буде відкрита для відвідування до кінця вересня. Це метафора труднощів в процесі життєвих виборів та водночас нагадування про те, що ми можемо зруйнувати стіни обмежень, котрі збудували власноруч. 

TRIP:TYCH 

KSENIASCHNAIDER 

Вуличну колекцію під назвою No Fixed Norm, наповнену денімовими виробами й деконструйованими елементами, представили Ксенія та Антон Шнайдер. 

Лінійка повною мірою демонструє майстерність дизайнерів у роботі з матеріалами. До неї увійшли стьобані джинсові куртки, спідниці-балони, повсякденні футболки й худі з орнаментом джинсів, брюки з «вшитою» спідницею тощо.

the COAT by Katya Silchenko 

Цієї осені бренд відзначає 10-річчя, і саме шоу біля Національної Опери дало початок його святкуванню. 

Колекція осінь-зима — 2024/25 є квінтесенцією роботи бренду за останні 10 років. У кожній моделі ввібрані визначні ДНК, які представлені в наново прочитаних елементах, формах та моделях: двоколірне пальто, що стало знаковим, корсетні лінії, акцентні баски, кокетливе пірʼя, що прийшло з бальних танців Каті, сексуальні сітка та шкіра збагатили щоденні гардероби жіночністю та грайливістю.

День 2

День стартував відкриттям артінсталяції Creative Resistance. У цьому проєкті представлені об’єкти українських дизайнерів, тригером для створення яких була повномасштабна війна. Важливою частиною проєкту стала галерея портретів захисників, які полишили мирні fashion-професії — дизайнерів, моделей, стилістів — та пішли захищати Україну на фронт. 

Окрім цього, на другий день UFW також відбулася презентація на безбар’єрному корнері «Ми однієї крові» лінійки «Не просто речі» від банку ПУМБ. 

SIDLETSKIY 

Нову колекцію, натхнену поєднанням сучасних тенденцій та багатовікової культурної спадщини, презентував Ігор Сідлецький. Дизайнер черпає натхнення в історичних ремеслах, традиційній ручній роботі та натуральних матеріалах для створення унікальних образів.

До лінійки увійшли знакові вироби бренду, серед яких тренчі архітектурного крою з подвійним коміром, строгі жакети та ніжні сукні. Окрім цього, під час роботи дизайнер використав ручне в'язання та традиційне ткацтво, що підкреслює майстерність та увагу до деталей.

VOROZHBYT&ZEMSKOVA

Індустріальна архітектура, елементи лофту, фактури бетону та асфальту, сіра палітра хмарочосів та міських будівель у поєднанні зі спалахами нічних вогнів та шаленою динамікою — цей бурхливий мікс використовують дизайнерки Олена Ворожбит та Тетяна Земскова у новому сезоні, не зраджуючи ДНК бренду. 

У сезоні SS'25 особливо відчувається міць, яка набулася за останні роки. Саме тому на одязі VOROZHBYT&ZEMSKOVA з’являються металеві деталі, пряжки та ціпки, що демонструють міць, притаманну даному матеріалу.

VIKTORANISIMOV

Дизайнер Віктор Анісімов переконаний, що чоловічий одяг бере початок з утилітарного одягу, а саме з військової форми та її елементів, які потім перейшли в гардероб мирного життя. 

Колекція, представлена у рамках Ukrainian Fashion Week SS'25, насичена  різноманітними багатошаровими образами, що складаються з трьох-п'яти виробів. Кожна річ легка та тонка, але здатна сформувати повноцінний образ, якщо її одягнути в комплекті, як пропонує дизайнер.

Однією з ключових місій UFW є підтримка та розвиток молодих талантів. Тож у рамках історичного сезону відбулися покази і молодих дизайнерів STARCHAK, YADVIGA NETYKSHA, TONiA та UPSLOWUSE. Окрім цього, бренд взуття Kachorovska започаткував премію у розмірі 100 тисяч гривень для молодих брендів — учасників Ukrainian Fashion Week. Її першим переможцем став бренд TONiA.

FROLOV 

Одним із найочікуваніших і найзагадковіших заходів стало шоу-вистава FROLOV, що була організована спільно з відомим театральним режисером Іваном Уривським. Локація показу стала відомою лише за лічені години до його початку, а фото- та відеознімання події були заборонені. 

Одним із центральних образів вистави стала змія. Її втілила зірка фільму «Памфір», акторка Соломія Кирилова. 

Детально про таємне шоу ми розповіли у нашому репортажі. 

FROLOV

День 3

3 вересня дві балістичні ракети росіян влучили по території Полтавського військового інституту зв’язку і прилеглої лікарні, забравши життя понад 50 людей. Внаслідок удару ще 297 осіб постраждали. Ukrainian Fashion Week висловлює глибокі співчуття сім'ям та близьким загиблих. Попри продовження роботи модна індустрія не забуває біль втрат. Своєю наполегливістю і рішучістю українські дизайнери демонструють здатність творити навіть за умов руйнації довкола. 

Andreas Moskin 

Важливо, що Ukrainian Fashion Week цього сезону продемонстрував інклюзивність подіумів. Окрім професійних моделей, на подіум Andreas Moskin також вийшли українські військові, які зазнали ампутацій. Вони показували колекцію, натхнену естетикою бохо та українським поетичним кіно 60-70-х років, — кінокартиною «Білий птах з чорною ознакою» Івана Миколайчука та Юрія Іллєнка. 

У новій лінійці дизайнери бренду поєднали сучасні силуети з традиційними національними орнаментами, а також переосмислили традиційні аксесуари. 

Gaptuvalnya 

Спеціальну презентацію в рамках Українського Тижня Моди провів бренд Gaptuvalnya, відомий своєю відданістю збереженню та переосмисленню українських етнічних мотивів у сучасному модному контексті. Під час заходу була представлена весільна колекція «Віно», що поєднує багатий культурний спадок України з вишуканим сучасним дизайном — а також унікальні автентичні експонати, що були частиною весільного обряду наших предків. 

Gaptuvalnya

CHUPRINA 

Дар’я Чупріна презентувала лінійку STAR, натхнену образом сучасної української жінки. Дизайнерка створила образи, що втілюють внутрішню силу, індивідуальність і багатогранність жіночої енергії. 

У лінійці представлені аутфіти з деніму, прикрашені ґудзиками ручної роботи у вінтажному стилі, невагомі сукні з шифону та трикотажні вироби. Родзинкою колекції є зірки, що з’являються у вигляді принтів, вирізів на сукнях, та топів, створених у формі зірок.

GURANDA 

Жіночність і романтичний шик втілилися й у новій лінійці GURANDA. Героїня колекції — своєрідна проєкція дизайнерки та її власного образу, бачення моди та краси.

Колекція доповнена силуетними моделями із перлин і каміння класичних відтінків для особливих подій. 

DARJA DONEZZ

Попередня колекція дизайнерки Дар’ї Донець була показана у Києві за кілька днів до початку вторгнення — і тема мушлі виявилася символічною, оскільки багато хто з нас пристав до різних берегів, далеко від дому, у пошуках порятунку, надбавши та втративши щось одночасно. Тоді центральним сюжетом колекції була картина Сандро Боттічеллі «Народження Венери», і ось зараз, після пережитого, дизайнерка обирає нову роботу майстра — легендарну «Весна» або Primavera, яка показує нам три грації, що танцюють. 

Tamar Keburia

Колекція Tamar Keburia під назвою Lucid Dreaming досліджує межі між реальністю та ілюзією. Вона поєднує інноваційний дизайн та уважність до найменших деталей, щоб кинути виклик сприйняттю та спонукати до роздумів про неможливе. 

Лінійка поділена на два взаємопов'язані тематичні блоки: «Ефемерні ілюзії» та «Структурне оригамі». Поєднуючи їх, Tamar Keburia створив візуальний монолог про дуальність буття: ефемерне проти відчутного, сприйняте проти реального. 

Paskal 

У холі Мистецького арсеналу Paskal провів презентацію-перформанс колекції, натхненої квітами українського вінка. Вони були втілені в оздобленні виняткових суконь ручної роботи. 

Paskal

NADYA DZYAK 

Бренд NADYA DZYAK представив колекцію Chromatic, присвячену природним феноменам Півдня України. Центральним джерелом натхнення для неї стали Рожеві озера та краєвиди Кінбурнської коси. Ці унікальні ландшафти захоплюють переливами світла і кольорів, що створюють вражаючі оптичні ілюзії, майстерно відтворені в дизайнах колекції.

Спеціально для лінійки у колаборації з дизайнеркою бренду Grie Алісою Грішаєвою було створено унікальні аксесуари — сумки-клатчі з формотримаючої сітки, прикрашені обʼємними квітами. Вони виконані у впізнаваній для бренду Grie формі зручних саквояжів.

Цікаво, що показ бренду також був інклюзивним. 

GASANOVA

У новій колекції GASANOVA відтворює атмосферу дитинства, де мильні бульбашки символізують радість і безтурботність, водночас вона віддзеркалює сьогодення, яке диктує свої умови, але залишає місце для світла і надії. Весняно-літня лінійка бренду розкриває новий погляд на красу і радість, нагадуючи нам про важливість кожної миті життя, особливо в умовах сучасних викликів. 

Глибину, багатогранність життя та красу в найрізноманітніших його проявах підкреслюють кольори колекції, а неповторність кожної миті символізують фактури. 

Показ GASANOVA закривала військовослужбовиця Збройних Сил Руся Данілкіна, яка в лютому 2023 року потрапила під обстріл і втратила ногу.

BOBKOVA

У митрополичих підвалах Софійського собору показ провів бренд BOBKOVA, натхненням для якого слугували українське поетичне кіно та міфічні образи мавок. 

Мавка, героїня карпатської міфології, є центральним образом колекції. Кольори, що відображають природний світ мавок, варіюються від молочних відтінківводоростей та річкової ряски до ніжно-блакитного та бірюзового, доповнені повсякденною класикою — білим і чорним. Велику увагу дизайнерка Крістіна Бобкова також приділила фактурам: струмові сумішеві тканини з шовку, бавовни та полірованого льону, шовковий трикотаж, «мокрий» люрекс, сітка  з бавовни та льону, а також декоративні елементи з перлів, мушель та каміння. 

День 4

Четвертий день Ukrainian Fashion Week також був затьмарений трагічними новинами. Цього разу — зі Львова, де семеро цивільних загинули внаслідок повітряної атаки росіян. Понад 60 осіб отримали травми. 

RUSLAN BAGINSKIY 

Бренд представив курований простір RB «Artisanal Journey» — подорож у світ артизанальних технік, які стали невід'ємною частиною колекцій RUSLAN BAGINSKIY. Експозиція включає вироби, створені з використанням традиційних ремесел, спеціальні шоупіси, а також скульптурні інсталяції, які підкреслюють важливість ремесла в контексті бренду. 

Усі охочі зможуть відвідати простір з 5 по 15 вересня 2024 року в галереї The Naked Room за попередньою реєстрацією за посиланням.

DELEGAN

Бренд представив нову лінійку FW24-25, що стала апотеозою роздумів над темою самоідентичності та своєї ролі у світі. Духовне коріння людини постає головною надихаючою темою сезону, тож традиційно дизайнерка бренду Оксана Делеган звертається до історії та самопізнання через одяг аби віднайти нові техніки та  творчі точки опори в сучасності.

DELEGAN

v o z i a n o v

Коллекція v o z i a n o v, що отримала назву in apokalypse, народилася з часу та ситуації, в якій існує сьогоднішній Київ. Це дивне переплетіння війни і творчості, повітряних тривог і симфонічних концертів, похорон загиблих і презентацій нових книжок, відключень електроенергії і кінопремʼєр, волонтерства і хабарництва, лютої ненависті і безмежної любові. 

v o z i a n o v

J’amemme

Показ J’amemme відбувся на 30-му поверсі хмарочоса з панорамою на центр Києва. Бренд представив знакові плісе та напівпрозорі текстури, продемонструвавши еволюцію фірмового плісе у більш скульптурних, нестандартних силуетах, асиметричних сукнях та прозорих фактурах. 

J'amemme також продовжують зміцнювати свою прихильність принципам сталого розвитку, використовуючи перероблений поліестер для створення головних образів сезону.

TG Botanical

Бренд сталої моди TG Botanical для презентації колекції SS'25 створив кінетичну інсталяцію, яка відображає рух природи. Лебідки, встановлені на локації, плавно піднімали  та опускали вироби колекції, імітували рухи вітру та природні зміни. 

TG Botanical

LITKOVSKA

Завершився Ukrainian Fashion Week SS'25 презентацією LITKOVSKA, одним з джерел натхнення для якої стала Підпільна Пошта України — прихована мережа, створена після Другої Світової Війни. Сезон, що для бренду розпочався в Києві та продовжиться в Парижі, втілює збір врожаю зусиль бренду за майже двадцятирічну історію, переосмислення традицій листування у новому світлі.

LITKOVSKA


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ