Мода — це не лише речі, це передусім контекст. І Chanel знову і знову це доводить. У межах масштабного культурного переосмислення бренд презентував власний друкований журнал Arts & Culture Magazine — візуальну антологію співпраці з митцями, інституціями та книжковими магазинами з усього світу. Видання стало частиною ініціативи Chanel Culture Fund і символічним жестом у межах святкування 100-річчя бренду у Великій Британії. Але цей проєкт насправді значно масштабніший — це спроба Chanel артикулювати власне бачення культури майбутнього.
За даними WWD, нове видання Chanel — не класичний брендбук. Arts & Culture Magazine — це 250 сторінок, на яких бренд фіксує своє місце в культурному полі сьогодення. Перший випуск, що отримав назву Vol. 1, створений англійською мовою та розповсюджується у 20 книжкових магазинах по всьому світу — від Парижа й Токіо до Мехіко та Глазго. В Лондоні журнал можна знайти у просторах Foreign Exchange News, Tenderbooks, Rococo News & Magazines та Reference Point.
За концепцію журналу відповідає Chanel Culture Fund на чолі з Яною Піл, президенткою напряму мистецтва, культури та спадщини Chanel. Саме вона курувала весь процес створення видання, у якому, за її словами, вони попросили митців поділитися своїм баченням майбутнього. Це не просто колекція проєктів чи імен — це візія.
Chanel's Arts & Culture Magazine Vol. 1
Щоб презентувати журнал, Chanel тимчасово «захопив» простір Foreign Exchange News у районі Бейсвотер у Лондоні. Простір працює до 28 червня й став своєрідним pop-up павільйоном, у якому представлені як сам журнал, так і артефакти, що стали його частиною. Обкладинка Vol. 1 — це об'єктна композиція: бюст Габрієль Шанель авторства скульптора Жака Ліпшіца (1921 рік), на якому — металічні сонцезахисні окуляри з колекції осінь 2002, зняті фотографом Ро Етріджем. Цей образ — поєднання історії та майбутнього — став візуальним стейтментом журналу.
Усередині журналу ще більше символічних образів. Наприклад, біла мушля з золотистим нутром, наповнена перлинами та флаконом Chanel №5; або колаж із зображеннями левів — ненав’язливе відсилання до зодіакального знака самої Габрієль. Chanel працює з кодами, які залишаються зрозумілими на інтуїтивному рівні навіть без підписів.
Журнал — частина наймасштабнішого курсу бренду на підтримку друкованої культури. Chanel активно співпрацює з книжковими магазинами в усьому світі, просуваючи друк як носій не лише моди, а й ідей. Це — принципово фізичний об’єкт, який має вагу в буквальному й концептуальному сенсах.
Минулого тижня Chanel також відзначив 100 років присутності бренду у Великій Британії камерною вечерею на 100 гостей і балетною виставою у сховищі V&A East у Стратфорді, на фоні театральної завіси за ескізами Пікассо. Це місце було обране не випадково: Chanel акцентує на своєму зв’язку з британським контекстом, який, за словами президентки Chanel UK Елізабет Англь д’Орʼяк, «завжди залишався особливим для дому — ми досі закуповуємо твіди та кашеміри саме у Великій Британії».
Одна з головних цитат, яка добре резюмує весь культурний підхід Chanel:
«Речі стають очевидними, ідеї народжуються, коли починаєш уважно придивлятися до свого оточення — до клієнтів, до культури, що тебе формує. Ми постійно думаємо про створення, про креативність і майстерність — це наша спадщина, але водночас і наше майбутнє»,
— пояснює Англь д’Орʼяк.
Із запуском Arts & Culture Magazine Chanel проговорює роль моди в культурному діалозі. Це про рефлексію. І якщо подібні ініціативи набудуть регулярності, журнал цілком може стати культурним явищем сам по собі — з власним голосом і власним колом читачів. Chanel знову доводить: бути сучасним брендом — це не лише створювати колекції, а й говорити з аудиторією візуально багатими та інтелектуально чесними способами.