Головну нагороду Каннського кінофестивалю, «Золоту пальмову гілку», здобула стрічка «Це був лише нещасний випадок» іранського режисера Джафара Панахі, що вперше за 22 роки особисто відвідав кіноогляд. Митець не раз зазнавав утисків з боку авторитарної влади Ірану, отримував заборони на кіновиробництво та закордонні поїздки, перебував під домашнім арештом та в ув'язненні.
«Для режисера кожна нагорода — це радість. Багато праці було вкладено в те, щоб здобути цю премію. В якийсь момент у мене в голові промайнуло стільки різних образів. Я думав про обличчя всіх моїх друзів, які були зі мною у в'язниці. У той час ми були в тюрмі, але люди вийшли на вулиці протестувати, і саме тоді я сказав собі, що радий за них»
— так режисер прокоментував свою перемогу в Каннах, що не стала для нього першою.
У 2018 році Джафар Панахі отримав премію за найкращий сценарій з фільмом «Три обличчя» (Three Faces). Також на рахунку режисера венеційський «Золотий лев» за стрічку «Коло» та «Золотий ведмідь» Берлінале, який йому принесла картина «Таксі».
Режисер Джафар Панахі
Трилер «Це був лише нещасний випадок» (It Was Just an Accident) був створений у копродукції з Францією та Люксембургом. Картина розказує про чоловіка на ім'я Егбал, який їде вночі за кермом зі своєю вагітною дружиною та випадково збиває собаку. Внаслідок аварії двигун авто сильно пошкоджується. Чоловік під'їжджає до сусіднього гаража, що належить Вахіду, навіть не підозрюючи, що станеться далі.
Вахід помічає, що Егбал схожий на офіцера, який катував його у в'язниці та зруйнував йому життя. Він переслідує свого кривдника і планує поховати живцем, щоб помститися, але сумнівається, чи справді Егбал той самий офіцер. Вахід намагається підтвердити особу бувшого полоненого. На своєму шляху чоловік зустрічає весільного фотографа, пару молодят і розлюченого робітника Хаміда. Герої об'єднуються у своєму бажанні розплати. Під час спільної поїздки вони розмірковують над моральністю вбивства Егбала та над тим, чи насправді він той, ким вони його вважають.
«Джафар Панахі завжди продовжував знімати, переховуючись, нехтуючи перешкодами та використовуючи ті незначні засоби, які мав у своєму розпорядженні, щоб продовжувати утверджувати свою свободу як людини. Завдяки своєму кіно, мінімалістичному, але водночас глибоко політичному, іранський режисер, який часто використовує напівдокументальний стиль, що розмиває межі між вигадкою та реальністю, ніколи не перестає ставити під сумнів крихкість індивідуальних свобод та складність соціальних зв'язків у суспільстві, яким керують цензура та невисловлене»,
— зазначають на сторінці Каннського кінофестивалю. Вихід стрічки в широкий прокат запланований на 10 вересня 2025 року.
Нагадуємо, що гран-прі фестивалю отримала картина «Сентиментальна цінність» Йоакіма Трієра, найкращим режисером визнали бразильця Клебера Мендонса Філью з фільмом «Таємний агент», а нагороду за найкращий сценарій вручили братам Люку і Жан-П’єру Дарденнам за стрічку «Молоді матері».