Про українську виставу «Конотопська відьма» написали в The New York Times

Відома постановка Івана Уривського

АВТОР: Катя Теллер

ФОТО: Юлія Вебер, Театр ім. І. Франка

ОПУБЛІКОВАНО: 28 травня 2024

Вистава Івана Уривського «Конотопська відьма» стала феноменом сучасного театру і свідченням того, наскільки високим є попит на українську культуру, яка опинилася під загрозою через повномасштабне вторгнення. Не оминула вона й уваги авторитетного американського видання The New York Times — газета присвятила постановці, на яку майже неможливо взяти квитки, окремий матеріал.

Вистава Театру імені І. Франка «Конотопська відьма», прем'єра якої відбулася у квітні минулого року, заснована на однойменному творі Григорія Квітки-Основ'яненка. Повість, що була створена майже 200 років тому, оповідає про сотника Микиту і відьму Явдоху, яка насилає чари на козаків. 

У постановці розкривається протистояння сил світла і темряви, тема любові та віри, прагнення до влади та відчуття невідворотності війни. У The New York Times причину популярності вистави вбачають у культурних та історичних паралелях, які глядачі проводять між Україною XIX століття і сьогоднішнім днем. «Трагедія приходить і забирає у вас все, вашу любов і ваш дім», — зазначив у коментарі виданню актор Михайло Матюхін.

На думку Івана Уривського, відвідуючи його постановку, глядачі не вдаються до ескапізму, а, навпаки, намагаються осмислити своє життя в умовах війни. «Дуже важко переграти сувору реальність, в якій зараз живуть українці, але театр має відчувати настрої часу і людей. Якщо це вдасться — вистава торкнеться сердець людей», — поділився з The New York Times режисер. Слід зазначити, що виставу люблять не тільки за актуальний сюжет, а й за талановите візуальне рішення — видовищний грим та автентичні костюми.

У матеріалі також відзначають зростання інтересу до української спадщини та мистецтва загалом, переосмислення традиційних ремесел, відродження національних традицій і культурного коду, що є ствердженням власної ідентичності та незалежності.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ