2024-й став роком найнепередбачуваніших змін у світі моди, кожна з яких була оповита тисячами пліток, розмов і припущень. Немов ураган найвищої категорії, хвиля звільнень і нових призначень вдарила по узбережжю модних домів, торкнувшись Chanel, Valentino, Dries Van Noten та багатьох інших. З-поміж наслідків — кардинальна зміна курсу, оновлена естетика брендів, поява трендів та багато інших трансформацій.
Сьогодні ми пропонуємо вам згадати всі ключові зміни на посадах креативних директорів брендів, аби підбити підсумки 2024 року для fashion-індустрії.
Moschino
З початком 2024 року зміни не змусили чекати на себе довго. Вже у січні Moschino представив свого нового креативного директора, ним став Адріан Аппіолаза. І свою першу лінійку для бренду дизайнер представив 22 лютого під час Тижня моди у Мілані.
Дебютувавши в новій ролі, Аппіолаза проголосив зміну вектора руху Moschino: стриманість та ексцентричність в одному флаконі.
Valentino
Чи не найбільш турбулентним в індустрії місяцем став березень. Так, саме цього місяця після 25 років роботи Дім Valentino покинув Пʼєрпаоло Піччолі. Дизайнер був частиною команди бренду з 1999 року, а з 2008 році — обіймав посаду креативного директора (до 2016 року — спільно з Марією Грацією К’юрі). Фінальною роботою Піччолі стала повністю виконана у чорному кольорі колекція осінь-зима — 2024/25.
У Maison Valentino не стали мучити прихильників інтригою і того ж місяця оголосили, що новим креативним директором став Алессандро Мікеле. Вже в червні дизайнер представив світові свою першу колекцію для Valentino у форматі lookbook. До лінійки Resort 2025 увійшов одразу 171 образ.
Dries Van Noten
Ще один бренд цього березня попрощався не просто зі своїм креативним директором, а з засновником. Після майже 40 років роботи в індустрії моди Дріс Ван Нотен зважився покинути власний бренд. Останнім для нього став показ чоловічої колекції сезону весна-літо — 2025.
Над лінійкою, що її Dries Van Noten представив у межах Паризького тижня моди, команда бренду працювала самостійно. А ім’я свого очільника почула лише цього грудня. Новим креативним директором став Джуліан Клаузнер.
Клаузнер є частиною команди Dries Van Noten з 2018 року. Свого часу він працював над жіночим вбранням разом із самим Ван Нотеном.
Blumarine
Провівши на посаді креативного директора всього один сезон, Вальтер Кʼяппоні залишив Blumarine. Сталося це, як ви могли здогадатися, у березні.
Як зазначив дизайнер у соціальних мережах, минулий рік був надзвичайно складним для нього. Вальтер втратив 14-річного племінника, друга — Девіда Ренне та улюбленого собаку.
Єдина створена для Blumarine колекція Вальтера Кʼяппоні, осінь-зима — 2024/25, переосмислила спадщину бренду та водночас лишилася вірною його стилістичним кодам.
Новим креативним директором бренду став Давид Кома. Відповідне оголошення з’явилося в серпні. Свою першу лінійку в Blumarine дизайнер презентує попередньо в травні або червні наступного року.
Chanel
Віржині Віар, яка свого часу замінила на посаді креативного директора Дому Chanel Карла Лагерфельда, покинула пост цього червня. У публікації бренд подякував їй за роботу й «оновлення кодів Дому», водночас лишивши відкритим найголовніше запитання: хто ж прийде на її місце?
Відтоді Chanel представив три нові лінійки: Haute Couture осінь-зима — 2024/25, весна-літо — 2025 і Métiers d’art 2024/25. Над кожною з них працювала віддана команда бренду.
За інформацією WWD, Chanel може оголосити ім’я наступника Віржині Віар уже в середині грудня, і у fashion-колах прогнозують, що ним може стати Матьє Блазі, який нині очолює Bottega Veneta.
Chanel Haute Couture осінь-зима — 2024/25, перший показ Дому без Віржині Віар
Tom Ford
Трохи більше ніж за рік після свого призначення, у липні цього року, посаду креативного директора Tom Ford залишив Пітер Гокінс — наступник самого засновника бренду. Очікувано, у своїх лінійках дизайнер вшановував творчу спадщину Тома Форда 1990-х років.
Уже за кілька місяців було оголошено, що новим креативним директором бренду став колумбійсько-французький дизайнер Хайдер Акерманн.
Givenchy
Окрім цього, у вересні ми почули й ім’я нової креативної директорки Givenchy — нею стала колишня очільниця Alexander McQueen та улюблена дизайнерка Кейт Міддлтон Сара Бертон. Вона відповідатиме за розробку жіночої та чоловічої лінійок бренду і першу з них презентує вже в березні 2025 року.
Celine
У жовтні — після семи років на посаді креативного директора — Дім Celine покинув Еді Сліман. Саме під його керівництвом бренд запустив такі нові категорії, як чоловічий одяг і косметика, і навіть змінив логотип.
Подальший шлях Еді Слімана на модній арені лишається невідомим, а от ім’я нового креативного директора Celine уже було оголошене. Ним став Майкл Райдер — колишній дизайнер Polo Ralph Lauren. До виконання обов’язків він приступить уже на початку 2025 року.
Fendi
Напередодні святкування 100-річчя модного дому пост його креативного директора покинув Кім Джонс. Ім’я його наступника лишається невідомим, однак чимало fashion-експертів очікують побачити на цій посаді Пʼєрпаоло Піччолі.
Maison Margiela
11 грудня Джон Гальяно оголосив про своє рішення покинути Maison Margiela після 10 років плідної роботи.
Майбутнє Джона Гальяно на модній арені лишається невідомим, як і імʼя того, хто обійме посаду креативного директора Maison Margiela. Дизайнер лише натякає, що прийде час, коли все бути розкрито.
«Плітки… Всі хочуть знати, і всі хочуть мріяти. Коли прийде час, усе буде розкрито. На даний момент я використовую цей час, аби висловити свою величезну вдячність. Я продовжую спокутувати і ніколи не перестану мріяти. Мені також потрібно мріяти»,
— написав Джон Гальяно.