Gucci — це не просто модний дім із більш ніж сторічною історією, це спадщина, що оживає в кожній деталі, у кожному виробі, створеному руками майстрів. Це бренд, що вплинув на культуру та стиль багатьох поколінь, і сьогодні його нову еру творить 41-річний Сабато Де Сарно. Його мета — не змагатися з минулим, а вплести власний голос у великий наратив Gucci, додаючи свіжі сенси й нові акценти.
Архів Gucci розташований у палацо XV століття на лівому березі річки Арно у Флоренції. Безумовно, цьому місцю є що розповісти. Колишня фабрика і майстерня Gucci тепер містить основні артефакти зі 103-річної історії будинку, зокрема мокасини Horsebit Гуччо Гуччі, малюнки Flora художника Вітторіо Аккорнеро, червоний оксамитовий костюм Тома Форда і сумку Dionysus Алессандро Мікеле. Разом вони створюють картину всесвітньо відомого розкішного бренду. І, надихаючись цією спадщиною, Де Сарно розпочинає свій власний діалог із минулим.
«Це не просто речі. Це моменти історії»,
— каже він, зупиняючи погляд на одній із сумок у скляній вітрині.
Його власний стиль — простий і функціональний: чорна футболка, джинси й кеди.
«Бачите мене в білій футболці? Це означає, що день поганий. Для мене чорний — це колір, у якому я почуваюся найкраще. Я вдягаю біле, коли мені потрібно щось, щоб відчути себе яскравіше. Я використовую одяг як мову. Але більшість днів ношу повністю чорне, тому що я дуже позитивна людина»,
— жартує Де Сарно.
Фото: Бретт Ллойд
Багата історія Gucci сповнена моментами, що формували культуру декількох поколінь, незабутніми образами та знаковими речами. Початковим бізнесом Гуччо Гуччі був багаж: у 1921 році він заснував компанію, яка спеціалізувалася на виробництві шкіряних валіз і сумок. У середині століття — з появою Horsebit та флористичного мотиву, а також відомих шанувальників, як-от Жаклін Кеннеді Онассіс, — Gucci став уособленням міжнародної розкоші. У 1990-х дизайнер готового одягу Том Форд перетворив бренд на один із найвпливовіших у світі моди, який асоціювався зі сміливою, чуттєвою гламурністю. А еклектика Алессандро Мікеле відобразила дух іншої епохи.
Протягом семи колекцій, які Де Сарно вже представив, він окреслював нове бачення Gucci, побудоване навколо носибельних, базових речей: ідеальних джинсів, бездоганно скроєного пальта, одягу в монохромі та в м’яких, витончених візерунках, аксесуарів із несподіваними деталями, силуетів, створених для життя і руху.
Gucci Pre-Fall 2025
Після епохи Мікеле версія Gucci від Де Сарно може здатися стриманою, майже мінімалістичною. Але його підхід — інтуїтивний, і ця ідея зараз міцно утвердилася у світі моди. Коли люди втомилися від надмірно комерціалізованих концепцій, персональний стиль стає новою фантазією — саме цей ритм Де Сарно і задає в Gucci.
До речі, сам Гуччо Гуччі був амбітним оповідачем. Він походив зі скромного середовища, але створив легенду про шляхетну родину Гуччі, яка обожнювала кінний спорт, аби розвинути свій бізнес. Один із перших варіантів логотипа Gucci зображував лицаря, оточеного трояндою та колесом; цей символ належав іншій, благороднішій родині Гуччі, але Гуччо взяв його собі. Ця історія захоплює Де Сарно, коли він пише власний розділ у хроніках бренду.
За плечима у Сабато понад 20 років досвіду у Valentino, Prada та Dolce & Gabbana. І хоча він стрімко підкорює нову висоту, його шлях почався з маленького містечка неподалік Неаполя, де він виріс у теплій сімейній атмосфері. Сьогодні Де Сарно живе між Міланом і Брюсселем разом із чоловіком Даніеле Калісті й двома собаками.
Його пристрасть до мистецтва помітна в колекціях: від оригінальних форм Jackie та Bamboo до нових відтінків, як-от глибокий Rosso Ancora, який займає особливе місце у творчості Де Сарно. Відтінок Rosso Ancora (глибокий бордовий), який він вніс у Gucci, став символом його епохи (слово ancora в перекладі з італійської означає «знову»). Його колекції мають легкість і рух, а його креативне бачення базується на тому, щоб речі були створені для життя.
Gucci весна-літо — 2024
Rosso Ancora
Gucci весна-літо — 2025
Gucci Resort весна-літо — 2025
Але новий виклик — це його власна історія, яка розгортається колекція за колекцією. «Кожна колекція — це кімната, і наразі я маю вже шість», — каже Де Сарно. Його дизайн — це поєднання простоти та виразності, а його метод — це сміливість бути собою. «Тиск у модній індустрії — частина роботи. Але якщо можна зробити цей момент легшим — чому б ні?»
«Я хочу бачити вас у Gucci, а не Gucci на вас»,
— пояснює він.
Де Сарно черпає натхнення та візуальні коди звідусіль. Один перегляд його особистого Instagram розкриває калейдоскоп інтересів: том про Лючо Фонтану; фото Джекі О. в 70-х роках; картини Джорджа Кондо в Deste Foundation в Афінах; уривки з поезії; карусель, яка починається цитатою драматурга Самюеля Беккета, а далі йде його чорно-біле фото з сумкою Gucci.
Рекламну кампанію колекції Де Сарно Resort 2025 за участю співачки Blondie Деббі Гаррі відзняла Нан Голдін, художниця, яку він дуже цінує.
«Її естетика завжди мене вражала. Мені дуже подобається те, як вона передає чуттєвість, секс, еклектичні настрої і як вона знімає людей в інтимні моменти. І я хотів, щоб Деббі стала зіркою через її музику і її історію. Завжди є щось більше, ніж просто те, що хтось відомий»,
— каже Де Сарно.
Він додав свої власні акценти до нових версій сумки Blondie, які мають більш квадратні форми та яскраві кольори.
Деббі Гаррі у шкіряній куртці Rosso Ancora і з сумкою Gucci Blondie
Філософія Сабато де Сарно — створювати моду, яка живе, дихає та змінюється разом із людьми, що її носять. Сабато не боїться тиску. Він танцює за лаштунками після шоу, цілує маму під час поклону в кінці шоу й розповідає історії про привида Гуччо Гуччі, що нібито мешкає в архіві у палацо.
«Кожна річ у цьому архіві — це історія, і я сподіваюся, що частинка моєї теж буде тут»,
— усміхається він.
Джерело: Harper's Bazaar US