Особистий бренд у соціальних мережах: з чого почати і як досягти успіху

Відповіді на найбільш поширені запитання

ФОТО: Instagram

ОПУБЛІКОВАНО: 28 січня 2024

Розпочати роботу над особистим брендом у соціальних мережах усе ще не пізно: корпорації лише підкріплюють нашу потребу у визнанні, схваленні та спілкуванні, і вкрай малоймовірно, що вони це перестануть робити в найближчому майбутньому. І якщо ви не плануєте змінювати свій побут, то чому б не використати можливості мереж для особистої вигоди? Про всі особливості та правила побудови особистого бренду в соцмережах розповіла SMM-консультантка Анна Тільняк.

З якої соціальної мережі почати розвиток особистого бренду?   

Своїм клієнтам я зазвичай рекомендую почати з однієї соцмережі — тієї, яка найкраще зможе розкрити їх самих і яка буде цікава тим, на кого хотілося б впливати за допомогою особистого бренду. Першими на думку спадають Instagram, Telegram, Facebook — найпопулярніші за статистикою.

Якщо ви хочете просувати свій імідж, репутацію та ідеї через візуал (фото, відео), готові ділитися способом життя, тяжієте до креативної індустрії, то вам прямий шлях в Instagram. Тут у вас вийде чудова lifestyle-візитка. 

Користувачі Facebook люблять обговорювати політику і бізнес, а більше реакцій отримують фотографії з бізнес-конференцій або, в найгіршому разі, з автором книги про «успішний успіх». Обговорюючи косметику і публікуючи знімки з машиною, ви мало чим привернете тутешню публіку і навряд чи зможете знайти конект з аудиторією. 

З якої соцмережі ви б не почали (я говорю не про реєстрацію профілю — найімовірніше, він у вас уже є), вам варто визначитися, у чому ви вправні, в яких темах і як часто може проявлятися ваш особистий бренд.

Як вести соціальні мережі

Instagram: @pernilleteisbaek

Чим корисний особистий бренд? 

Якщо узагальнювати, то особистий бренд — це те, про що говорять у вас за спиною. Це імідж і репутація, помножені на охоплення в соцмережах. З точки зору бізнесу про особистий бренд заговорили, коли з'явилася необхідність додаткового впливу на репутацію бренду, на продаж послуг і просування цілей. 

Щоб просування дійсно працювало, необхідно поставити запитання «для чого?» Ви можете, наприклад, уявити собі продукт, який треба продати, або бізнес-структуру, репутацію якої треба закріпити.

Як створити імідж особистості?

Для початку окресліть теми особистого профілю: вони мають відображати вас як особистість, впливати на рішення покупців, партнерів і посилювати ваші позиції в професійній спільноті. 

Перша з тем може бути заснована на вашій компетенції. Наприклад, ви власник флористичної компанії з базовою освітою у сфері менеджменту або ж дизайну. У цьому разі є можливість висловлювати свою думку щодо побудови та управління подібним бізнесом або, якщо ви працюєте у сфері дизайну, розповідати про флористику і показувати її як частину декору чи інтер'єру.   

Доповнити першу тему варто чимось легким, але бажано, щоб це було другим великим вашим інтересом і компетенцією. Якщо вже продовжувати на прикладі флористики, то це може бути тема подарунків або навіть ботаніки, якщо ви цим захоплюєтеся.

Решта тем обов'язково мають бути засновані на вашому способі життя. Додайте і щось особисте: сім'ю, друзів або оточення. Так ви одразу окреслите кордони та повідомите світу, хто ви, з ким ви й що цінуєте. 

Крім роботи над темами варто організувати особисті зйомки (можна навіть на звичайний телефон) і підготовку текстів (у яких простежуватиметься загальна ваша тональність). 

Особистий бренд

Instagram: @rosiehw

Профіль у соцмережах — як його налаштувати та що там має бути? 

Імідж варто відобразити у вашому фото профілю. Репутацію не забудьте залишити в закріплених сторіс: освіта, відгуки, залаштунки вашої роботи. 

Якщо соромитеся публікувати інформацію про свою діяльність, спробуйте змінити до цього ставлення: додайте іронії, історії з життя, попросіть підтримки. Головне — не соромитися і заявляти про себе! 

З'являтися в сторіс треба часто — це означає, що ви зобов'язані бути там щодня. 1-3 динамічних відео, що демонструють ваш спосіб життя, з вашими ідеями, жартами або корисними порадами від вас як від професіонала. Стрічку можете оновлювати новими публікаціями хоча б раз на 3-5 днів. З офіційних заяв Instagram і Facebook, це дасть найякісніші результати.

Важливою частиною вашого особистого бренду є і біо, шапка профілю. 

Я рекомендую ємний та іронічний опис, без виправдань і зайвих різноколірних символів. Наприклад, повертаючись до керівника флористичної компанії, це має бути обов'язкова вказівка активного посилання на бренд і два речення: одне — що описує особистість, друге — позицію в компанії.

Наприклад: 

Марія Кравченко
підприємниця
шаленію від квітів
керую компанією @flowerpower
мій блог — про ту красу, яка врятує світ

Соціальні мережі як вести

Instagram: @rosiehw

Багато підказок з цієї статті ви можете сміливо застосовувати і в інших соцмережах для просування свого особистого бренду.

Підбиваючи підсумок, хочу побажати всім залишатися щирими, бути в соціальних мережах дисциплінованими, підбадьорювати інших і так любити свою роботу, щоб про неї хотілося розповісти. Потрібно просто бути собою і не забувати про етикет.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ