11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

Стильний гардероб з турботою про екологію

АВТОР:

ФОТО: Instagram-сторінки брендів

ОПУБЛІКОВАНО: 22 січня 2025

Протягом останніх років свідоме споживання та відмова від «швидкої моди» стали одним із наріжних каменів fashion-індустрії, змусивши як молоді бренди, так і великих гравців змінити підхід до своїх виробництв. З кожним сезоном дедалі більше fashion-діячів зосереджуються на турботі про нашу планету та роблять ставку на екологічність: використання перероблених матеріалів, вибір на користь високоякісних елементів, що слугуватимуть роками, відмова від натуральних шкіри та хутра тощо. 

«Я можу лише сподіватися, що моя робота в галузі сталого розвитку, інновацій та регенерованих матеріалів надихне майбутні покоління. Я вважаю, що це дійсно те, як нам потрібно працювати зараз і в майбутньому»,

— поділилася з Harper’s Bazaar дизайнерка Стелла Маккартні. 

Дім Stella McCartney вважають одним із піонерів етичної моди, проте він є далеко не єдиним на цьому шляху. Про 11 sustainable-брендів розповідаємо в нашій добірці. 

Vivienne Westwood 

Коли йдеться про першовідкривачів у світі екологічної моди, на думку одразу спадає Вів’єн Вествуд, для якої мода була не лише про одяг, а й про спосіб трансляції важливих меседжів. Свого часу дизайнерка виступала за захист природи, брала участь у мітингах і протестах, виходячи на вулиці Лондона. У своїх інтерв’ю Вів’єн говорила про проблеми глобального потепління й експлуатації тварин і природи загалом. 

Нині в колекціях Vivienne Westwood понад 90% матеріалів є альтернативними. Це, зокрема, штучна шкіра з бамбука або яблучної шкірки, тканини з текстильних відходів тощо. 

Усі надлишкові продукти Vivienne Westwood Group і невикористані матеріали від виробництва підлягають повторному використанню, переробленню або ж пожертвуванню на користь благодійних організацій.

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

Stella McCartney 

Позиціонуючи себе як лідера модної галузі, Stella McCartney використовує сучасні й прогресивні матеріали — завжди cruelty-free та спрямовані на зменшення впливу на нашу планету. Бренд прагне до прозорості у ланцюгах постачання й підвищує її шляхом ретельного звітування, вимірювання та відстеження. 

У межах Паризького тижня моди сезону весна-літо — 2025 Stella McCartney представив колекцію-маніфест Save What You Love («Збережи те, що любиш»), яка закликала до захисту птахів. 

Основою sustainable-політики бренду є підхід до вибору матеріалів. Зокрема, «крокодиляча шкіра» була виготовлена з відходів яблук. 

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

Gabriela Hearst 

Минулого року Габріела Герст була оголошена однією з лауреатів нагороди TIME Earth Awards 2024, що відзначає людей, які впливають на майбутнє планети своєю роботою над кліматичною обізнаністю. Ще у 2015 році, запускаючи першу дизайнерську колекцію жіночого одягу, її бренд робив ставку на стійкість і довготривалість речей. 

А у 2017 році в межах свого першого показу Gabriela Hearst звернувся до dead stock тканин і представив пакування TIPA (альтернативне традиційному пластиковому). 

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

Reformation 

«Бути оголеним — перша sustainable-опція, ми — друга», — йдеться у гучній заяві на сайті. Так, бренд Reformation ставив перед собою амбітну мету: до 2025 року зробити всі 100% своїх тканин з перероблених або регенеративних матеріалів. 

Інноваційні підходи Reformation впроваджує і в процес фарбування одягу, адже ці хімічні процеси мають неабиякий вплив на навколишнє середовище. Саме в індустрії фарбування спостерігається надмірне використання води, виділення токсичних побічних продуктів і неефективність енергетичних процесів. Бренд працює над зменшенням їхніх наслідків. 

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

Sézane 

Французький лейбл Sézane також сміливо йде екошляхом: понад три чверті використовуваних ним матеріалів є екологічно чистими, а понад 80% виробів мають сертифікати. Пакування продукції бренду виготовляється з переробленого картону, а всі бутики Sézane живляться відновлюваною енергією: гідроелектрикою та вітром. 

Окрім цього, Sézane має визнаний у світі титул B-Corp компанії, що свідчить про його свідомий соціальний та екологічний підхід. Вплив бренду виходить за межі модної індустрії, адже він також охоплює програму соціального впливу DEMAIN

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

KSENIASCHNAIDER 

Заснований у 2011 році український бренд KSENIASCHNAIDER приносить у галузь денімових виробів тренд на апсайклінг і зменшення негативного впливу на середовище від виробництва джинсової тканини. Так, KSENIASCHNAIDER використовують уживані вінтажні джинси та спортивний одяг, залишки тканин, комбінують різні матеріали за допомогою технології печворк. 

KSENIASCHNAIDER неодноразово перемагав у номінаціях «Найкращий український бренд стійкої моди», а у 2021 році отримав нагороду «Найкращий джинсовий стиль» за широкі джинси Reworked Diagonal Patchwork від PETA Deuschland. 

«Наша робота — це поєднання мистецтва та відповідальності. Кожен виріб, який ми створюємо, є свідченням можливостей сталої моди»,

— говорить Антон Шнайдер. 

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

House of Dagmar 

Сталий підхід був однією з ключових цінностей шведського бренду House of Dagmar із моменту його заснування. З особливою ретельністю він ставиться до вибору матеріалів, використовуючи варіанти, що якнайменше впливають на навколишнє середовище. Тож більшість виробів виготовлені з органічних, перероблених або відновлених матеріалів. 

Окрім цього, бренд є членом Шведської текстильної ініціативи за кліматичні дії. 

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

Ninety Percent 

Концепція бренду Ninety Percent полягає у благодійності — щороку 90% від його прибутку розподіляються між п’ятьма благодійними організаціями та людьми, які виготовляють колекції. Однак дбає він і про нашу планету. 

Фабрика Ninety Percent впроваджує етичні підходи щодо виробництва на своїй фабриці. Бренд зосереджується на стійких тканинах і матеріалах, кваліфікованій майстерності та інноваційному обладнанні. Ninety Percent також вдалося досягти повного циклу перероблення та повторного використання води у виробництві. 

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

Bettter 

Український бренд Bettter також вірить, що весь потрібний людству одяг уже був виготовлений, тож його команда не виготовляє одяг з нуля. Натомість у Bettter переосмислюють уже наявні вироби та переробляють їх. 

Чоловічі брючні костюми бренд перетворює на елегантні елементи жіночого гардероба, що транслюють неконвенційне бачення жіночності. 

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

SPOGAD 

У часи повномасштабної війни в Україні народився перший у Європі сталий, циркулярний fashion-стартап аксесуарів зі 100% локально переробленого пластику. SPOGAD прагне забезпечити безвідхідний процес і мінімізувати вуглецевий слід від свого виробництва, тож цикл перероблення виробів можна повторювати кілька разів. 

У SPOGAD зазначають, що перероблення пластику зменшує відсоток його спалювання — найпоширенішого способу утилізації пластикових виробів в Україні; зменшує викиди CO2 і сприяє розвитку більш ефективної системи управління відходами. 

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати

Asket 

Скандинавський бренд Asket закликає своїх покупців не лише споживати менше одягу, а й віддавати старий на перероблення. Компанія запустила програму «Відродження», що покликана давати старим виробам нове життя. 

Згідно зі звітом Asket, щороку бренд приймає від своїх клієнтів від 2000 до 3000 одиниць товару для відновлення.

11 sustainable-брендів, про які вам потрібно знати


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ