Після грандіозної «гри дизайнерів у музикальні стільчики», цикл показів січня-лютого 2025 року відзначається чималою кількістю дебютів нових креативних директорів наших улюблених брендів. Серед них і перший виступ Алессандро Мікеле на поприщі Haute Couture. Після вишуканої естетики П’єрпаоло Піччолі прихильники Valentino не знали, чого очікувати від надзвичайно креативного і завжди ризикованого нового очільника Дому.
Алессандро Мікеле повернувся в індустрію, і повернувся тріумфально. Спершу — зі 171 образом для своєї дебютної колекції, а тепер — із 48 аутфітами, що їх ми точно незабаром побачимо на найпрестижніших подіях світу культури й розваг.
Місцем показу став зведений на початку XIX століття палац Броньяр, куди гостей запрошувало виготовлене вручну біле мило з різким запахом і написом Vertigineux («Запаморочливий») — назвою шоу. Саме це слово якнайкраще описує не лише саму лінійку, а й атмосферу, що панувала на довгому, темному подіумі. Тлом для нього слугував великий екран з нескінченним потоком слів: «заборонений», «мереживо», «Марія-Антуанетта», «невидимий», «залізо», «окультизм», «водолазка», «буржуазія» тощо.
На розробку шоу Мікеле надихнули саме «Запаморочливі списки» італійського філософа Умберто Еко. За словами дизайнера, чарівність списків і перелічення об’єктів, людей і явищ супроводжувала всю історію людства. Однак, попри всю простоту списків як явища, вони рідко розглядалися вченими з погляду їхнього поетичного та оповідального потенціалу. Умберто Еко ж, на відміну від інших, заслуговує на визнання за те, що вивів цей топос на передній план сучасного інтелектуального дискурсу, збираючи й детально аналізуючи приклади з мистецтва та літератури: від Гомера до Джойса, від Єзекіїля до Гадди, від Арчімбольдо до Кальвіно та Моро.
«Еко згадує «запаморочення списку», щоб передати це особливе відчуття, що виникає від бурхливого, нестримного та нав'язливого перерахування, яке часто зупиняється на межі «і таке інше». Це «і таке інше» створює паузу перед чимось, що потенційно може простягатися в нескінченність, але не може бути укладено в рамки. Запаморочення, по суті, виникає через незавершену природу будь-якої каталогізації, зі спраги нескінченності, що ховається в будь-якому кінцевому об’єкті»,
— пояснив Алессандро Мікеле.
Креативний директор Valentino додав, що саме ці роздуми супроводжували його під час створення дебютної кутюрної колекції. Саме вони підштовхнули його представити кожну сукню як неперервний і потенційно нескінченний каталог слів.
«Сорок вісім суконь — сорок вісім списків. У кожному списку співіснують як матеріальні, так і нематеріальні елементи: вимірні пропорції, емоційні нитки, мальовничі посилання, товарні примітки, біографічні клапті, кінематографічні сплетення, колірні геометрії, філософські шви, музичні знаки, символічні візерунки, мовні вишивки, ботанічні фрагменти, візуальні архетипи, історичні тканини, оповідальні інтарсії, реляційні вузли тощо».
На кожного запрошеного на його місці чекала книга-роз’яснення до показу, яка складалася з приголомшливих 200 сторінок. На них Мікеле розкривав усі деталі та референси колекції: від Франції XVIII століття і культурного впливу далеких країн до власного особистого життя.
Показ Valentino Haute Couture весна-літо — 2025 відкривала сукня із зібраного й нашарованого тюлю зеленого, червоного, блакитного, бежевого й чорного кольорів. Разом вони формували візерунок із костюма Арлекіно. На виготовлення цієї сукні знадобилося понад 1 300 годин ручної роботи.
За нею слідували образи, що немов виринали з різних епох минулого, що простежувалося у виборі колірної палітри, форм, силуетів і фактур. Поряд із вишуканим тоном слонової кістки, золотом, сріблом і пастельними відтінками — насичені малиновий і червоний, квітковий принт, polka-dot. Поряд із плісированим шовком — ніжне мереживо, а коміри жабо, пишні рукави та кейпи межували з жакетами зі структурованими плечима, далекосхідними мотивами, масивними бантами й металевими прикрасами-масками на обличчях моделей.
На завершення показу Алессандро Мікеле створив справжнісіньке запаморочення, змусивши світло блимати під час фінального дефіле моделей.