Тиждень високої моди в Парижі, як завжди, вражає своєю розкішшю, а показ Schiaparelli вже встиг стати справжньою сенсацією, яку обговорює уся фешн-спільнота. Пропонуємо дізнатися більше про одне з найяскравіших шоу кутюрного Тижня моди.
Вже не перший рік модна індустрія палко обговорює і використовує у своїх показах високі технології, а саме штучний інтелект. Нейромережі так швидко і міцно увійшли в наше життя, що вже важко собі уявити його без того ж ChatGPT, завдяки якому вже написаний навіть роман (японська письменниця Ріє Кудан, лавреатка престижної премії Акутаґави, зізналася, що приблизно 5% свого переможного роману написала за допомогою ChatGPT).
Що стосується моди, то це дискусія вже іншого рівня. Колективна тривога представників креативної сфери, схоже, вже виливається в певні міркування на цю тему, як ми бачимо на подіумах: згадайте тільки минулорічну колекцію Марка Джейкобса, навіяну його думками про нейромережі. А тепер ще й Деніел Роузберрі влаштував на кутюрному показі Schiaparelli в Парижі справжнє «повстання машин».
У 1877 році дядько Ельзи Скіапареллі — Джованні Скіапареллі, директор обсерваторії Брера в Мілані, відкрив дещо нове: низку каналів загальною площею з Великий каньйон, що порізали поверхню Марса. Він також винайшов термін «марсіанин» і мимоволі започаткував наше сучасне захоплення істотами з космосу, яке триває й донині.
Тож цілком логічно, що космос завжди був своєрідним кодом цього модного дому. Ельза, як відомо, теж захоплювалася астрологією, і чому б ні? Спостереження за зірками було, вочевидь, сімейним хобі.
Ця колекція є вшануванням цієї одержимості, а також дослідженням протиріч — спадщини та авангарду, прекрасного та провокаційного, земного та посланого небесами. Але, як вчить нас мистецтво (і природа) знову і знову, речі та ідеї, які здаються діаметрально протилежними, можуть поєднуватися, створюючи дивовижні комбінації, що складаються зі звичних нам елементів.
Насправді це одна з основних філософій модного дому: Ельза була прихильницею неймовірних поєднань, які створювали її власний дизайн, і образи цієї колекції вшановують цю традицію, поєднуючи техніки старого світу (такі як вишиті гіпюрові мережива, оксамитові та мереживні аплікації, а також вирізана і вишита вручну синельна бахрома) з новими формами, візерунками та референсами (як-от сукня з мікрочіпів на материнській платі, інкрустована технологічними артефактами до 2007 року, які настільки застаріли, що знайти їх майже так само важко, як і певні вінтажні тканини та прикраси).
Одна з моделей вийшла на подіум у сукні, ніби вкритій комп'ютерними мікросхемами, чіпами та материнськими платами. Це все, звісно, вишивка стразами, стеклярусом і лелітками, виконана вручну, проте головний вау-ефект показу стався, коли на подіум вийшла модель Меггі Маурер, тримаючи на руках немовля-робота, яке складалося з тих самих чіпів і мікросхем. Дівчина дуже ніжно притримувала «малюка» за голову так, ніби він живий. Цікавий елемент в образі — моносережка на її вусі, яка перегукувалася з цим немовлям. Цілком очевидно, що саме цей момент вже розлетівся всіма соцмережами, і ми розуміємо чому.
Деніел Роузберрі продемонстрував нам бачення майбутнього своїми очима з відсиланнями до модних кодів самої засновниці бренду Ельзи, і вийшло в дизайнера це, на наш погляд, як завжди розкішно!
І ми також впевнені, що гості шоу — Дженніфер Лопес, Зендея і Хантер Шафер (зрозуміло, всі в тотал-луках Schiaparelli), — які сиділи в першому ряду, цей показ так само оцінили.
Вишивка, вкрита кришталем, сюрреалістичні форми, ковбойські чоботи до стегна з пряжками — гортайте далі, щоб побачити розкішні деталі показу Schiaparelli Haute Couture Spring 2024.