Його за правом вважають одним з найстаріших модних домів світу, адже історія бренду налічує майже дві сотні років. Протягом цього часу марка еволюціонувала від скромної майстерні шкіряних виробів на тихій вулиці Мадрида до глобального лідера у світі розкоші.
Колекції Дому є прикладом гармонійного симбіозу традиційних ремесел та інноваційних технологій, що в поєднанні з творчими ідеями створює не просто одяг, а предмети мистецтва. Колись цей бренд був ексклюзивним постачальником королівського двору, а сьогодні його носять найвпливовіші інфлюенсери світу моди та ним пишається вся Іспанія.
Імʼя його — Loewe. Історією модного дому ексклюзивно для Harper`s Bazaar поділився стиліст і fashion-колумніст Єгор Воронкін.
Насправді ж витоки бренду Loewe беруть початок не з Іспанії, як багато хто вважає, а з Німеччини, звідки родом її засновник та ідеолог — Енріке Лоеве Россберг. Він народився в невеличкому місті на заході Німеччині наприкінці XIX століття.
Енріке походив з родини заможних ремісників, що займалися виробництвом високоякісних виробів зі шкіри, а тому з самого дитинства навчався різних технік її обробки. В юному віці Лоеве неодноразово проходив стажування в Іспанії у найкращих місцевих майстрів шкіряної справи та настільки закохався в цю країну, що згодом вирішив туди переїхати. Прагнучи знайти нові можливості для розвитку кар’єри, він оселився в Мадриді, де відкрив своє невеличке ательє.
У 1846 році Енріке Лоеве об’єднався з декількома місцевими іспанськими ремісниками, аби забезпечити повний цикл виробництва товарів: від закупівлі шкіри, її обробки та виготовлення фурнітури до продажу готових виробів на одній з центральних вулиць міста. Ця співпраця стала основою для створення бренду Loewe, який 1876 року Енріке зареєстрував у торгівельній палаті Мадрида.
Товари бренду швидко завоювали популярність серед заможних іспанців завдяки бездоганній якості продукції та інноваційному дизайну. Лоеве привніс до компанії німецьку точність і увагу до деталей, що в поєднанні з іспанською традицією виготовлення шкіряних виробів вручну створили унікальний для того часу продукт.
Під керівництвом Енріке Лоеве компанія почала спеціалізуватися на виготовленні сумок, портфелів, валіз та інших аксесуарів, які мали високий попит серед мадридської еліти. Його вироби вирізнялися не лише високою якістю, але й елегантним дизайном, що приваблювало багатих і впливових клієнтів. Кожен стібок був ідеальним, а для інкрустації моделей використовували тільки дорогоцінні породи деревини та метали.
У 1905 році бренд отримав почесний статус офіційного постачальника королівського двору Іспанії, що підтвердило бездоганну якість його виробів та дозволило Енріке використовувати королівський герб на своїх дизайнах і логотипі. Завдяки цьому Loewe зміцнив свою репутацію на ринку розкішних товарів, адже король купує лише найкраще.
У 1920-х роках компанія почала активно розширювати свою діяльність та модернізувати виробничі процеси. По всій країні почали відкриватися магазини бренду, включаючи найзнаменитіший бутик на вулиці Gran Via в Мадриді, що залишається флагманом Loewe й донині.
Наступне десятиріччя відзначилось новими перемогами та викликами, що постали перед брендом. У середині 30-х років Loewe почав виходити на міжнародну арену і відкрив свої перші магазини у Франції та Англії — про бренд заговорили по всій Європі.
Енріке продовжував розширювати виробництво і залучати ще більше місцевих майстрів, аби покрити попит. Проте все різко змінилося з початком громадянської війни в Іспанії 1936–1939 років. Економічні труднощі та політична нестабільність вплинули не лише на ринок, а й на виробництво.
Клієнтів дедалі меншало. Аристократія покидала Іспанію в надії перечекати буремні часи за кордоном. Виробництво працювало впівсили, люди отримували менші зарплати та полишали компанію в пошуках прибутковішої роботи. Попри це, бренд продовжував роботу, орієнтуючись на високоякісні вироби для свого елітного клієнтського кола, часом навмисно вивозячи замовлення за кордон.
Після початку Другої світової війни Loewe вимушено закрив свої європейські представництва і залишився локальним гравцем на іспанському ринку. Про звʼязки бренду з нацистським режимом нічого не відомо. Енріке Лоеве ніколи публічно не висловлювався про хід війни та свою симпатію до тієї чи іншої влади.
Після закінчення Другої світової марка почала активно розширюватися за межі Іспанії. У 1950-ті роки вона запустила колекцію розкішних жіночих сумок авторства Хосе Переса де Розаса, що стали справжнім хітом та символом бренду.
Наприкінці десятиріччя під керівництвом креативного директора Карлоса Піно Loewe почав експериментувати з новими формами та стилями, а також розширювати асортимент, доповнюючи його хустками й капелюхами, а пізніше й запустивши повноцінну лінію жіночого одягу. Саме в цей період завдяки своїй неперевершеній майстерності та новаторському підходу до дизайну бренд отримав широке визнання на міжнародному ринку. Його колекції вражали сміливістю та новаторством авторів. Піно сміливо комбінував декілька видів шкіри в одному виробі та не боявся експериментувати з кольорами, використовуючи як яскраві, так і пастельні, що на той час було справжньою революцією.
У 1970-х роках Loewe продовжує зміцнювати свої позиції на світовій арені. Бренд відкривав нові магазини по всьому світу, зокрема в Парижі, Лондоні та Токіо. Окрім того, Loewe активно співпрацював з різними митцями та дизайнерами, що допомагало створювати унікальні колекції, які поєднували традиційне ремесло та сучасний дизайн.
Оновлені вітрини 1945–1978 років артдиректора Хосе Переса де Розаса. Їх і донині можна побачити в магазині Loewe в Барселоні
У середині 80-х років бренд випустив спільну колекцію із Сальвадором Далі. У той час художник активно співпрацював з модними домами та дизайнерами, зокрема зі своєю подругою та музою Ельзою Скіапареллі та Крістіаном Діором, прагнучи поширювати свої сюрреалістичні ідеї в різних формах мистецтва, включаючи моду.
Одним з найвідоміших результатів співпраці Далі та Loewe стало створення лімітованої серії сумок та аксесуарів з мотивами сюрреалізму, натхненними творчістю художника. Вироби мали характерні риси його стилю: використання незвичайних форм, символів і яскравих кольорів, що підкреслювало фантазійність і нестандартний підхід.
Співпраця з художниками допомагала Loewe не лише створювати унікальні колекції, але й підкреслити свій статус культурної установи. Для бренду завжди було важливим єднання з мистецтвом, і це дозволяло вигідно виділитися на фоні інших домів, що фокусувалися лише на моді.
Окрім цього, у 1980-х роках Loewe пережив гучний внутрішній скандал, коли дизайнера Хосе Переса де Розаса, який працював із брендом понад два десятиліття, несподівано звільнили. Рішення викликало критику у світі моди, оскільки де Розас зробив значний внесок у розвиток компанії, особливо в період її міжнародної експансії.
Саме йому належить авторство легендарної сумки Amazona 1975 року, що й донині є одним з найвідоміших продуктів бренду. Її дизайн був натхнений прагненням жінок до більшої свободи й мобільності, що відображає дух 70-х років.
У 1996 році Loewe став частиною глобальної корпорації LVMH — одного з найбільших у світі конгломератів розкішних брендів. Злиття стало переломним моментом для бренду, адже Loewe отримав нові ресурси для зростання та розвитку.
Завдяки підтримці LVMH марка змогла модернізувати виробництво, посилити присутність на міжнародному ринку і розширити асортимент продукції.
Говорячи про новітню історію бренду, неможливо не згадати дизайнера, завдяки якому Loewe став символом високої та інтелектуальної моди, — Джонатана Андерсона.
Джонатан народився у 1984 році в невеличкому місті Марафелт, Північна Ірландія. У дитинстві любив годинами розглядати твори декоративно-ужиткового мистецтва та багато часу проводив на текстильній фабриці, якою керував його дідусь. Звідти виникла і любов до створення одягу.
Після закінчення школи Андерсон вирішив втілити одну зі своїх мрій — стати актором. У 18 років він переїхав до США та вступив до театру-студії у Вашингтоні. Та театр не зміг закохати його у себе більше, ніж це зробив світ костюмів. За рік Джонатан Андерсон кинув театральну студію та повернувся до Англії, де вступив до London College of Fashion на факультет дизайну чоловічого одягу.
Вже у 2008 році він заснував свій бренд чоловічого одягу — JW Anderson, а згодом додав і жіночу лінійку. Його дизайнерські рішення часто виходять за межі традиційної моди, поєднуючи маскулінність і фемінність, що створює унікальний естетичний підхід до одягу як до мистецтва.
2013 року Джонатан Андерсон отримав пропозицію очолити модний дім Loewe. Відомий своїм сміливим і авангардним підходом до моди, дизайнер кардинально змінив бренд, привніс сучасні ідеї та мистецькі концепції в дизайн колекцій одягу та аксесуарів. Він зберіг традиції шкіряної майстерності дому, але водночас почав активно експериментувати з формою, текстурою та кольорами.
Саме під керівництвом Андерсона бренд розширив асортиментний ряд, зʼявилися культові моделі сумок. Зокрема, Puzzle bag — одна з найінстаграмніших сумок минулих років — була створена у 2015 році та одразу стала хітом. Річ унікальна тим, що її можна носити п'ятьма різними способами завдяки складній конструкції зі шматочків шкіри геометричних форм.
Сумка стала ідеальним прикладом балансу між традиціями ручної роботи Loewe та його сучасними інноваціями.
Puzzle bag
Ще одна знакова річ бренду — сумка у формі слона Elephant. Уперше вона побачила світ під час модного шоу 2015 року. Колекція була натхнена природою, зокрема тваринами. Сумка швидко стала впізнаваним символом бренду та об’єктом бажання багатьох фешіоніста.
Elephant
Hammock bag — складна та багатофункціональна сумка, що була представлена у 2016 році й має унікальну форму, яка дозволяє носити її трьома різними способами: як рюкзак, сумку через плече або на руці.
Hammock bag
Під керівництвом Джонатана Андерсона Loewe відновив свою популярність серед молодого покоління і став синонімом авангардної розкоші.
Сьогодні Loewe — не просто модний бренд, а справжній культурний феномен. Його прочитання моди виходить за рамки просто одягу: бренд створює мистецтво, вплетене у тканину та шкіру.
Завдяки нестандартному підходу до створення колекцій та залученню до співпраці відомих художників і ремісників з усього світу Loewe став одним з найавторитетніших модних домів сучасності.
З 2016 року фонд Loewe «Foundation Craft Prize» започаткував премію-підтримку для талановитих майстрів, які займаються традиційними ремеслами, та пропонує їхнє подальше стажування в компанії.
Як і 175 років тому, бренд забирає під свій дах найкращих спеціалістів своєї справи. Від маленької мадридської майстерні до глобального лідера у світі моди — історія Loewe є прикладом того, як традиції можуть поєднуватися з інноваціями, створюючи нову еру розкоші.
Колекції бренду поєднують футуристичні елементи з традиційними ремісничими техніками, що дозволяє Loewe залишатися актуальним, водночас віддаючи данину своїй історичній спадщині.
Loewe сьогодні — це символ високої моди, майстерності та авангардного бачення, що робить його одним із найвпливовіших і найшанованіших брендів сучасної моди.