Fashion-знахідки: головні новини та події жовтня 2025 року у світі моди

Fashion-знахідки: головні новини та події жовтня 2025 року у світі моди

Заходи й анонси, що варті вашої уваги

АВТОР:

ФОТО: Launchmetrics/Spotlight, Instagram-сторінки і сайти брендів, надані брендами

ОПУБЛІКОВАНО: 31 жовтня 2025

На перший погляд жовтень набагато менш насичений модними подіями, ніж серпень чи вересень. Здається, після тривалих місяців підготовки до показів і їхнього хвилюючого проведення бренди мали б уповільнитися. Однак це не так. Цього жовтня на нас чекали нові вагомі призначення в індустрії, дебютні колекції й рекламні кампанії, масштабні події за участі українських брендів, а також нові знакові знімання. 

Сьогодні пропонуємо розглянути кожну з подій детальніше у традиційній рубриці «Fashion-знахідки». 

Марія Грація К'юрі стала новою креативною директоркою Fendi 

Наприкінці вересня під час Тижня моди у Парижі стало відомо, що Сільвія Вентуріні Фенді покинула Дім Fendi. Протягом багатьох років вона лишалася єдиною спадкоємицею, яка продовжувала формувати бренд, однак епоха добігла кінця. 

Новою креативною директоркою Fendi стала Марія Грація К’юрі, колишня очільниця Dior. Вона обіймала посаду протягом 9 років і була першою жінкою у цій ролі. Водночас призначення Марії Грації у Fendi знаменує її повернення до початку своєї кар’єри, адже саме у Fendi вона розпочинала свій шлях в індустрії. 

Марія Грація К'юрі стала новою креативною директоркою Fendi 

П’єрпаоло Піччолі провів перший показ і показав перший кампейн Balenciaga 

Цього жовтня у межах Паризького тижня моди відбувся й дебют П’єрпаоло Піччолі на посаді креативного директора Balenciaga: спершу він провів свій перший показ, а згодом — представив першу рекламну кампанію. 

Паризьку штаб-квартиру Дому наповнював аромат Getaria й звук серцебиття — так розпочалася його нова епоха. Дебютна колекція Піччолі досліджувала спадщину Balenciaga: скульптурні силуети й естетичну стриманість Крістобаля Баленсіаги, жакети з великими ґудзиками та жокейські капелюхи Ніколя Жеск’єра та зухвалий стиль Демни. 

Кампанія ж демонструвала розслабленість і затишок, а її центральними об’єктами стали сумки Le City і Rodeo, розроблені попередниками П’єрпаоло Піччолі. З ними перед об’єктивом Девіда Сімса позували Мона Тугаард і Сандра Мюррей. 

Матьє Блазі дебютував на посаді креативного директора Chanel 

Одним із найочікуваніших заходів Тижня моди у Парижі став перший показ Матьє Блазі для Chanel, що розгорнув на подіумі справжню галактику зі сферами-планетами та інсталяціями у формі зірок. Шоу було поділене на три частини: UN PARADOXE («Парадокс»), LE JOUR («День») і L’UNIVERSEL («Універсальне»), які визначали центральні ідеї дебютної лінійки Блазі. 

Переосмислення дизайнером спадщини Дому розпочалося з чоловічої сорочки, яку свого часу полюбляла Габріель Шанель. У діалозі з легендарною засновницею Chanel Матьє Блазі створював і класичний денний одяг, а також досліджував його універсальність. 

Louis Vuitton і Такасі Муракамі представили нову колекцію на ярмарку Art Basel у Парижі 

Спільно з художником Дім випустив сьоме видання лінійки Artycapucines, що із 2019 року перетворює класичну Capucines на полотно для відомих митців. Нові моделі Louis Vuitton і Такасі Муракамі показали на ярмарку Art Basel, перетворивши Гран-Пале на химерний, психоделічний світ. 

У центрі експозиції був розташований величезний надувний восьминіг, а поряд із ним — три сферичні скульптури, натхнені оптичними ілюзіями Мауріца Корнеліса Ешера. Поміж них були представлені 11 ексклюзивних предметів: вкрита сусальним золотом Capucines BB Golden Garden, оздоблена відполірованими вручну 100 смоляними грибами Capucines Mini Mushroom, інкрустована понад 6 тисячами стразів Panda Clutch та інші. 

Chanel представив новий кампейн, присвячений лінійці окулярів 

Бренд презентував серію простих і стриманих портретів, створених Девідом Сімсом. Зіркою нового мінімалістичного кампейну сезону осінь-зима — 2025/26 стала Матильда Гварліані. Центром знімання стали окуляри, їхні великі оправи, чисті лінії та виразні об’єми. 

Структуровані квадрати, витягнуті прямокутники й «авіатори» підкреслювали погляд моделі, розкриваючи її індивідуальність. 

LITKOVSKA презентував кампанію The Collectionaire, що втілює дух жінки бренду 

Жінка LITKOVSKA — колекціонерка, однак не речей, а моментів. Вона сучасна аристократка з бунтарським духом. У її домі кожна річ має історію, кожна деталь — це відображення її погляду й усвідомленого вибору. Жінка LITKOVSKA не женеться за трендами — вона створює свій стиль. 

Саме її образу присвячений новий кампейн бренду сезону осінь-зима — 2025/26, що отримав назву The Collectionaire. Кампанія стала дослідженням індивідуальності, де архітектурні лінії перегукуються між собою, створюючи діалог епох і форм. Над її сет-дизайном працювала Лілія Літковська. 

32 українські весільні бренди об’єдналися на White Wedding Platform у Турині 

Наприкінці жовтня у Королівському палаці Венарія-Реале, колишній резиденції Савойської династії в Турині, відбулася подія White Wedding Platform, що об’єднала 32 українські весільні бренди. Учасниками заходу стали Yedyna, Ricca Sposa, Liretta, Pollardi, Ida Torez, Lanesta, Armonia, Dominiss та інші.

Заснована у 2023 році платформа White Wedding Platform двічі на рік проводить заходи, що поєднують формати шоуруму, показу й персональних зустрічей.

Ukrainian Fashion Week оголосив дати проведення наступного сезону 

58-й сезон Ukrainian Fashion Week відбудеться з 5 по 8 лютого 2026 року й буде присвячений інноваційним та sustainable-підходам українських дизайнерів. 

Як поділилася CEO Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська, сьогодні українська мода демонструє безпрецедентну здатність до переосмислення, інновацій і сталого розвитку. Попри війну, дизайнери досліджують нові технології, матеріали та форми, які стають відповіддю на глобальні виклики — від екологічних до соціальних.

Ukrainian Fashion Week оголосив дати проведення наступного сезону 


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ