Тиждень моди у Парижі розпочато, а, отже, цими днями ми спостерігатимемо, як гіганти індустрії намагатимуться перевершити самих себе у креативних рішеннях і досліджуватимуть нові грані fashion-світу. І цей насичений і, безумовно, ефектний марафон відкриває Christian Dior із новою лінійкою від креативної директорки Марії Грації К’юрі. Попри численні чутки вона залишається на посаді й продовжує творити історію Дому.
Разом із тим Марія Грація К’юрі продовжує досліджувати й архіви Christian Dior. Нова колекція поєднує роботи Джанфранко Ферре та Джона Гальяно із баченням самої К’юрі, комбінує історичні мотиви й сучасні тенденції.
Ідея зміни ідентичності, гендерної плинності й еволюції особистості
Натхненням для колекції Dior сезону осінь-зима — 2025/26 став експериментальний роман британської письменниці Вірджинії Вулф «Орландо», опублікований у 1928 році. Радикальний і абсолютно новаторський, він випередив свій час у дослідженні теми гендеру й водночас став феміністичним маніфестом.
Головний герой роману — молодий аристократ періоду правління Єлизавети I, який, однак, одного дня прокидається жінкою. Протягом понад 300 років Орландо живе то як чоловік, то як жінка, спостерігаючи зміни й перехід від епохи Відродження до XX століття.
Насправді ж твір Вірджинії Вулф був натхнений реальною особистістю — її близькою подругою та коханкою Вітою Секвілл-Вест. Вона була аристократкою, яка кидала виклик усталеним гендерним нормам свого часу, зокрема, й через одяг.
«Вірджинія Вульф дійсно захоплювалася одягом і те, що вона називає «свідомістю в одязі», є справді важливим. Це про те, яким тебе бачать і як ти почуваєшся»,
— розповідає Розалінд Маккевер, кураторка Victoria and Albert Museum.
Так, натхнена постаттю Орландо й новаторським баченням Вірджинії Вульф, Марія Грація К’юрі використовує у колекції Dior осінь-зима — 2025/26 ідею зміни ідентичності й гендерної плинності. Окрім цього, завдяки його «подорожі у часі» в колекцію проникають історичні мотиви, як-от комірці Єлизаветинської епохи, виконані з мережива й оксамиту.
Центральна ідея посилюється виразною взаємодією фемінних і маскулінних кодів у колекції. Так, грубі шкіряні елементи поєднуються з ніжним мереживом, а робочі куртки бачимо поряд із рюшами.
«Первісний» світ творення на подіумі
Якщо історичні мотиви у колекціях Марії Грації К’юрі та феміністичне спрямування її лінійок не являють собою щось нове, то от подіум сезону осінь-зима — 2025/26 не нагадував типову для Dior локацію. Декоратори перетворили сцену на фрагмент із прадавніх епох, де ландшафт вкривають скелі й кристали, а з-під землі виривається дим.
Над показом Марія Грація довірила працювати Роберту Вілсону. Як він поділився у своєму ролику в Instagram, «Орландо» — це своєрідна історія Великої Британії, що складається з різних глав, тож було прийнято рішення розділити шоу на п’ять частин.
«Ця подорож переносить нас до чужих земель, льодяних пейзажів і вогняних пейзажів. Поділивши цю роботу на п’ять актів, я працював зі звуком і зі світлом. Світло — це те, що створює простір, це те, що допомагає нам чути і бачити»,
— розповів Роберт Вілсон.
Початком вистави Dior став момент «поетичного спокою»: у напівтемряві модель розташовується на гойдалці, неоднозначно натякаючи на сутність колекції.
Там, де минуле зустрічається із сьогоденням
Окрім історичних елементів, відлунням різних епох минулого стають і посилання на творчість попередників Марії Грації К’юрі. Так, креативна директорка Dior учергове звертається до архівів Дому й переосмислює його спадщину.
Особливу роль дизайнерка цього разу відводить архітектурним силуетам Джанфранко Ферре, який обіймав посаду креативного директора Dior з 1989 року по 1996 рік.
Ще одна цікава деталь показу — легендарні футболки J’adore Dior, оригінальний дизайн яких свого часу представив Джон Гальяно.