Як створювалися костюми для фантастичного фільму «Дюна. Частина друга»

Розбираємо образи героїв популярної стрічки

АВТОР: Катя Теллер

ФОТО: Кадри з фільму

ОПУБЛІКОВАНО: 15 березня 2024

Фантастична картина Дені Вільнева «Дюна. Частина друга» вийшла на екрани наприкінці лютого і стала найгучнішою прем'єрою року. Вона вже зібрала в світовому прокаті майже $500 мільйонів, перевершивши успіх першої частини франшизи.

Представляючи стрічку в Лондоні, Парижі, Лос-Анджелесі та Сеулі, зірки фільму Тімоті Шаламе, Флоренс П'ю, Остін Батлер і Зендая змушували нас задивлятися на образи Mugler, Haider AckermannHermès, Valentino, Prada та Louis Vuitton. Однак уваги заслуговують не тільки виходи знаменитостей на червоному хіднику, а й костюми самого фільму, дія якого розгортається на пустельній планеті Арракіс у далекому майбутньому.

Тімоті Шаламе у фільмі «Дюна. Частина друга»

За сюжетом нащадок благородної родини Пол Атрейдес (Тімоті Шаламе) приєднується до племені фременів, щоб разом з ними вступити у глобальну війну, яка охопить усі куточки космічної імперії. Картина заснована на знаменитій серії книг Френка Герберта і досліджує тему боротьби за владу крізь призму сучасних технологій та протистояння великих домів.

Батька Пола вбили представники родини Харконеннів, які прагнуть здобути повний контроль над галактикою. Герой хоче помститися за свою сім'ю та вберегти матір від розправи, тож стає на чолі фременів — пустельного народу, що відчуває себе поневоленим.

Зендая у фільмі «Дюна. Частина друга»

У другій частині «Дюни» Пол буквально перетворюється на месію. Здобуваючи бажану владу, герой при цьому втрачає своє кохання — Чані (Зендая)Дені Вільнев концентрується на захопливому візуальному ряді, що занурює глядача у фантастичний світ «Дюни», сповнений містики, яка проявляється й у загадкових костюмах героїв стрічки на перетині сучасності і середньовічного мистецтва.

Команда розробила вручну понад 4 тисячі елементів одягу та аксесуарів, включно з масками і кастомними прикрасами. Деякі об'єкти також були знайдені у вінтажних магазинах Стамбула та Марокко, і замовлені в ювелірних майстрів з Близького Сходу. Серед джерел натхнення кутюрні сукні Balenciaga 1950-х, прикраси Tiffany, створені в 1920-х, арабські та європейські твори мистецтва. 

Образи для фільму створила американська дизайнерка Жаклін Вест, що працювала над першою частиною франшизи. Також на рахунку жінки фільми «Соціальна мережа», «Загадкова історія Бенджаміна Баттона» і «Вбивці квіткової повні». Жаклін Вест 5 разів номінували на премію «Оскар» за найкращий дизайн костюмів. 

Герої Тімоті Шаламе, Зендаї та інші фремени з'являються перед глядачем у тих самих фактурних костюмах, що були представлені в першій «Дюні». Вони схожі на пластичні обладунки, які допомагають героям виживати в суворих умовах Арракісу, та при цьому є механізмом, що забезпечує героїв питною водою. 

Ребекка Фергюсон у ролі леді Джессіки

Розробляючи образи для ордену владних жінок Бене Ґессерит, які вміють передбачати майбутнє, дизайнерка надихалась картами Таро, а особливо Королевою мечів. Також вона думала про релігійні полотна італійського митця Джотто — одного з предвісників епохи Відродження.

Жаклін Вест зазначає, що хотіла показати чистоту і силу, тож в усіх представниць Бене Ґессерит покрита голова за прикладом черниць. При цьому кожна героїня підкреслює свій статус через сукню та прикраси.

Ребекка Фергюсон у ролі леді Джессіки

Найбільшу трансформацію переживає леді Джессіка (Ребекка Фергюсон), матір Пола Атрейдеса, що змінює напівпрозорі блискучі костюми, прикрашені бісером та вишивкою, на лаконічні сукні і туніки вільного крою з більш цупких тканин, коли фремени проголошують її своєю Преподобною матір'ю. На мантію героїні вручну нанесли абетку пустельного народу. 

Остін Батлер в ролі Фейда-Раута і Леа Сейду в ролі леді Марго

Леа Сейду в ролі леді Марго

Стиль Джессіки відрізняється від образу леді Марго Фенрінг (Леа Сейду), яка також належить до ордену Бене Ґессерит. Вона з'являється на екрані в оксамитовій сукні темно-синього кольору з глибоким вирізом, підкреслюючи свою вишуканість та спокусливість. При цьому обидві жінки приховують своє волосся, що натякає на їх відданість ордену. Працюючи над образом Марго Фенрінг, дизайнерка вивчала архівні колекції бренду Balenciaga.

Тімоті Шаламе в ролі Пола і Остін Батлер в ролі Фейда-Раута

Головного супротивника Пола — Фейда-Раута Харконнена (Остін Батлер) дизайнерка хотіла зробити схожим на рок-зірку. Вигадуючи костюми для Харконеннів, жінка зробила ставку на тотал-блек, шкіру і спандекс, та створила темні обладунки з рельєфних матеріалів. У процесі роботи Жаклін Вест вивчала химерні малюнки швейцарського художника Ганса Ґігера, що створив культовий образ іншопланетянина з фільму «Чужий».

Представники родини Харконненів

Одним з найяскравіших персонажів фільму також стала принцеса Ірулан (Флоренс П'ю) — вихованиця Бене Ґессерит і донька діючого імператора. Вона носить на голові плетені прикраси з бісеру та металеві аксесуари, що натякають на готовність героїні до війни та нагадують про середньовічний стиль. Об'єкти були створені вручну майстрами в Будапешті.

Флоренс П'ю в ролі принцеси Ірулан

Як і письменник Френк Герберт, що створив всесвіт «Дюни»дизайнерка Жаклін Вест впевнена, що для того, аби осягнути майбутнє — треба поглянути на минуле. Саме цей принцип вона і використовувала у своїй роботі. 

Флоренс П'ю в ролі принцеси Ірулан


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ