Цього місяця українські художники представлять одразу декілька важливих мистецьких проєктів у Парижі та його околицях. З 18 по 21 січня на Осінньому салоні показали колективну виставку «Світло переможе», присвячену боротьбі та надії українців. До кінця зими глядачі зможуть побачити ще три актуальні експозиції, в створенні яких взяли участь Юлія Бєляєва, Тимур Постовий, Ігор Гусєв, Данило Галкін та інші сучасні митці. Докладніше читайте в нашому матеріалі.
Don’t Forget Me, Париж
З 18 січня по 2 березня в паризькій Perspective Galerie проведуть виставку Don’t Forget Me, що об'єднує твори 6 художників: українських авторів APL315, Юлії Бєляєвої, Маши Сільченко, Тимура Постового, а також німецького митця Нормана Бренедта та француза Саши Тебула. В експозиції, яка досліджує тему колективної пам'яті, будуть представлені різні форми — скульптура, фотографія та живопис.
Юлія Бєляєва, «Соломея»
Одеський художник APL315 досліджує архаїчне протографіті та надає нових значень печерним малюнкам у своїх полотнах. Порцелянові скульптури Юлії Беляєвої звертаються до образів історичних та міфологічних персонажів — зображують тіло художниці, натхнене образами Саломеї, Капітолійської вовчиці та бога сну Гіпноса.
Маша Сільченко фіксує в керамічних творах повсякденні враження та події, що на перший погляд здаються неважливими, а герої картин Тимура Постового нагадують про особистий пошук, цінність і крихкість людського життя.
«Високоточна любов, або Третя світова», Париж
З 25 січня по 29 лютого в Культурному центрі Посольства України у Франції покажуть проєкт Ігоря Гусєва «Високоточна любов, або Третя світова». До експозиції увійшли роботи художника, присвячені теракту на Каховській ГЕС, які були створені за допомогою ШІ, а також малюнки із серії «Третя світова війна», що митець створив на обкладинках старих книг.
Працюючи над візуальними ребусами, художник активно використовує власну методологію «нейромодернізму». На думку Ігоря Гусєва, реальність у часи війни змінюється майже щодня, а візуалізація цього процесу спонукає до кращого розуміння всього, що з нами відбувається.
Ігор Гусєв, із Серії «Херсонські файли»
Куратор проєкту Андрій Сігунцов зауважує, що стан миру виявляється неприродним для світу людей. В історії існує безліч досліджень агресії, генетичної конкуренції, боротьби класів, революції, тиранії, геноциду і воєнних злочинів. Андрій зазначає, що цей масив знань і є основою сучасної цивілізації: «Щоб позбутися психологічного терору, мінімізувати жахіття війни та продовжити життя, вкрай необхідно використовувати ці знання, а отже, мислити та уявляти».
Ігор Гусєв, Із серії «Херсонські файли»
Grey Is the Cube, Blue the Ellipse, Ам’єн
22 січня колектив Beyond the post-soviet (Btps) представить в Домі культури Ам’єна проєкт Grey Is the Cube, Blue the Ellipse. Український митець Данило Галкін презентує в рамках виставки монументальну інсталяцію Optical Prostheses. Вона була створена у 2022 році, на початку повномасштабного вторгнення, і складається з вітражів, що датуються радянським періодом. Евакуйовані художником зі східної частини України, вони отримують в його роботі нове життя.
Данило Галкін, Optical Prostheses
Крихкість скла робить вітражі особливо вразливими до зовнішніх впливів. Оскільки існує загроза їх фізичного знищення, Данило Галкін почав вилучати вітражі для майбутнього збереження. Цей акт пропонує свіжий погляд на мистецькі твори минулого, що несуть у собі впізнаваний та часто болісний для українців символізм.
Переосмислюючи радянські вітражі в контексті свого проєкту, Данило Галкін пропонує розглядати їх не як елемент пропаганди, а насамперед як художні твори, виготовлені талановитими українськими митцями.
Данило Галкін, Optical Prostheses