У межах Тижня дизайну в Мілані 2025 модний дім Jil Sander не просто представив себе як бренд — він став частиною перформативного дослідження модернізму. На сцені театру Teatro Lirico Giorgio Gaber відбулася подія, яка поєднала інсталяцію, театр і моду. Проєкт Staging Modernity, створений за кураторством студії Formafantasma для Cassina, став святкуванням 60-річчя виробництва меблевої колекції Le Corbusier®, Pierre Jeanneret® та Charlotte Perriand®. Та Jil Sander у цьому контексті — і партнер, і марка, яка взяла на себе тонку і складну роль: вдихнути життя у костюми, що зливаються з простором та концепцією виставки.
Cassina давно займає унікальне місце у світі дизайну — як компанія, яка ще з 1950-х років визначила нову мову індустріального виробництва меблів, поєднуючи інновації з ремісничими традиціями. Виставка Staging Modernity стала не лише візуальним вшануванням спадку французького архітектора і теоретика архітектури Ле Корбюзьє та його колег, а й спробою осмислити, як модерністська естетика співіснує з нашим сучасним світом.
Режисер Фабіо Черстіч, який поставив перформанс, працював із темою розриву між модерністськими ідеалами — часто холодними, раціональними, індустріальними — і новими уявленнями про органічність, екологію, тілесність. Саме тут в гру вступає Jil Sander. Модний дім створив костюми для виконавців, які не лише дозволяли максимальну свободу руху, але й органічно «зникали» у просторі: продумані до найменших деталей силуети, нейтральна палітра, тканини з делікатною текстурою. Усе це — щоб тіло актора не суперечило об’єктам дизайну, а стало їх продовженням.
Це не перша театральна колаборація бренду. Ще у 1984 році сама Джіл Сандер створила костюми для балету Джона Ноймаєра Mozart 338, розробивши речі, які не обмежували рух навіть у найскладніших позах. І хоча сьогодні креативне керівництво бренду вже належить Сімоне Беллотті, який став на чолі у березні 2025-го, дух функціонального лаконізму та філософія «менше — краще» залишаються незмінними.
Учасником проєкту стала й студія Formafantasma — італійський дует дизайнерів, що вже не вперше працює з Jil Sander. Раніше вони створювали архітектуру бутиків, дизайн флаконів для парфумів, а вже у травні, під час Венеційської архітектурної бієнале, планують презентувати новий спільний проєкт. Їхній кураторський підхід у Staging Modernity — це вшанування історії чи навіть жива розмова з нею, у якій мода, як виявилось, може бути не менш промовистим співрозмовником, ніж інтер'єр.
Цікаво, що Cassina, бренд з майже столітньою історією, сьогодні є частиною великої екосистеми Haworth Lifestyle. Це платформа, яка об'єднує бренди на кшталт Poltrona Frau, Dolce&Gabbana Casa, Versace Home і Ralph Lauren Home. І хоч цей масштаб може виглядати як чиста індустріальність, саме Cassina продовжує демонструвати вірність складному, інтелектуальному дизайну — тому, що говорить з минулим і майбутнім одночасно.
Експозиція Staging Modernity — це відкрите запрошення до роздумів: чи можливий сьогодні модернізм без утопії, без глянцевого фасаду і культури серійного виробництва? Jil Sander відповідає на це не словами, а кроєм, тканиною, відчуттям тіла у просторі. Коли мода перетворюється на інструмент діалогу — це вже не колаборація заради піару, а жест, у якому стиль, ідеї та контекст працюють на рівних. І якщо сьогодні модернізм і повертається, то тільки в такому вигляді: рухомому, гнучкому, уважному до деталей.