Farfetch вдалося уникнути банкрутства

Великий онлайн-ритейлер люксових речей — на межі колапсу

АВТОР: Аліса Єрмоленко

ФОТО: Instagram: @farfetch

ОПУБЛІКОВАНО: 26 грудня 2023

Від 2007 року Farfetch є одним з найбільших гравців на ринку ритейлу у світі, працюючи у понад 550 бутиках у 190 країнах. Свого часу компанію називали «Amazon у світі моди», а у 2021 році її вартість оцінювали у 20 мільярдів доларів, про це розповідає The New York Times. Однак напередодні Різдва Farfetch опинився на межі банкрутства: акції компанії втратили близько третини своєї вартості, впавши до рекордно низького рівня — усього 60 центів. Ринкова вартість фірми знизилася до 250 мільйонів доларів.

Люкс-ритейлер Farfetch

Проблеми у Farfetch виникли ще у 2019 році, коли усього за день ринкова вартість компанії впала на 2 мільярди доларів. Однак тоді ритейлеру вдалося втриматися на плаву та навіть поступово досягти рекордно високих показників — завдяки інвесторам Alibaba і Richemont.

За другий квартал 2023 року продажі Farfetch впали на 40%, також компанія повідомила про борг у розмірі 1,15 мільярда доларів. Експерти The New York Times повʼязують це з тим, що чимало великих брендів наполягають на посиленні контролю над своєю електронною комерцією, зокрема, щоб уникнути знижок від сторонніх партнерів, таких як Farfetch, а також з уповільненням світового ринку розкоші, особливо у США та Китаї.

Кризу у фірмі поглибило також падіння рівня довіри інвесторів: минулого місяця Farfetch заявив, що відкладає публікацію своїх останніх квартальних результатів. 

Джерела WWD по обидві сторони Атлантики раніше повідомляли, що, якщо Farfetch не вдасться знайти інвесторів до Різдва, компанія зачиниться.

Люкс-ритейлер Farfetch

Однак порятунок знайшовся — ним стала південнокорейська компанія електронної комерції Coupang, що запропонувала британському ритейлеру екстрене фінансування в розмірі 500 мільйонів доларів. Згідно з Farfetch, якого цитує видання Jing Daily, ця сума дозволить йому продовжувати пропонувати ексклюзивним брендам і бутикам унікальні передові технології та надавати провідним дизайнерам доступ до споживачів по всьому світу.

Відтепер Farfetch буде під повним контролем Coupang. Це означає, зокрема, що всі незавершені угоди ритейлера були розірвані.

Люкс-ритейлер Farfetch

Зазначимо, що заснована у 2010 році компанія Coupang на сьогодні обіймає приблизно 35% південнокорейського ринку (таку статистику надає Bank of America). Також цьогоріч торговельний гігант увійшов до списку Fortune 500.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ