У лютому одна з найвідоміших українських художниць — Леся Хоменко презентує в Маямі проєкт «Хвилями і Порталами» за підтримки Voloshyn Gallery. Раніше авторка також брала участь у паралельній програмі Венеційської бієнале та виставках у Європейському парламенті (Бельгія), Музеї Фолькванг (Німеччина) та Українському музеї в Нью-Йорку (США).
У новій серії робіт мисткиня досліджує образи російсько-української війни. Вона зосереджується на фото і відеоматеріалах у соціальних мережах, що документують наслідки вторгнення. У своїх проєктах «Монтаж», «Хвилі» та «Портали» художниця поєднує живопис із зображеннями, створеними за допомогою сучасних технологій.
Серія «Портал» втілює ідею переміщення в просторі й часі за допомогою інтернету. Художниця живе між Нью-Йорком, куди вона нещодавно переїхала, Віднем, куди евакуювалися її батьки, та Україною, де її чоловік служить в армії.
Перевозячи незавершені картини з одного місця до іншого, Леся Хоменко розмірковує над тим, як інформація, отримана з блискавичною швидкістю в Мережі, може бути однаково продуктивною і проблематичною. Хоча споживання новин, здається, зменшує дистанцію між людьми, емпатія та спорідненість виникають лише завдяки вдумливому зануренню в болючу тему.
Другий проєкт виставки, «Хвилі», — це інсталяція, у якій мисткиня використовує техніку реставрації живопису, щоб зробити цупким полотно, розкладене у формі хвилі по підлозі. Робота уособлює відтермінований у часі вплив катастрофи, що рухається океаном.
Експерименти Лесі Хоменко з репортажами про війну досягають кульмінації в абстрактних образах проєкту «Монтаж» — серії горизонтальних картин, створених на основі відзнятих відеоматеріалів з лінії фронту.
Компонуючи кадри, художниця стискає 10-секундне відео вибухів у Харкові в єдину картину, яка стає свідченням «моменту катастрофи». Авторка зосереджується на ролі людей та нових технологій у створенні важливих свідчень і документів історії.
Виставку Лесі Хоменко можна буде побачити в галереї Voloshyn Gallery Miami з 24 лютого до 30 березня.
Роботи художниці висвітлювали та рецензували The New York Times, The Washington Post, The New Yorker, The Art Newspaper, Frieze тощо. Її твори зберігаються в престижних публічних колекціях, зокрема в центрі M HKA (Бельгія), Музеї Людвіга (Угорщина), Art Collection Telecom (Німеччина) та Альбертинумі (Німеччина).