Галерея Voloshyn Gallery представить у Маямі персональну виставку українського сучасного художника Нікіти Кадана «Променева кістка», яку можна буде відвідати з 1 грудня до 25 січня. Центральний образ експозиції — гострий промінь, який проходить крізь ґрунт, тіла та живі середовища: автор нагадує, що кожна війна є також і екоцидом.
Упродовж століть Україну і в російській, і в західній історіографії розглядали як територію з родючими землями, а на її мешканців дивилися чи як на вроджених аграріїв», яким потрібен патронаж, чи просто як на додаток до ландшафту, що має бути колонізований та використаний.
У роботі The Radial bone або Radius (буквально «променева кістка»), яка дала назву виставці, зображення подовжено блискучим металевим вістрям. Так само «променями» у цій серії стають руків'я старих українських сільськогосподарських знарядь. Варто згадати, що попри століття колоніального упокорення, Україна ставала місцем численних селянських повстань.
Нікіта Кадан, «Вирва та обличчя I»
Інші мотиви у живописних та графічних роботах виставки — колосся з українського радянського герба, вирва від вибуху з обличчям-маскою на дні, тварини та полум'я, що є наслідком бойових дій.
Раніше також стало відомо, що робота Нікіти Кадана «Сонце II» увійшла до колекції Інституту сучасного мистецтва в Маямі (ICA Miami). Цей твір, виконаний вугіллям на папері, є частиною великої серії малюнків, яку художник почав створювати на початку російського вторгнення в Україну. У цій ретельно продуманій і водночас чутливій інтерпретації заходу сонця воно підіймається не в небі, а із чорнозему посеред землі. Це перше придбання роботи Нікіти Кадана музеєм у Сполучених Штатах.
Нікіта Кадан, «Сонце II»