Це той випадок, коли чутки виявилися правдою. Багаторічні спекуляції, напівпідтвердження в інтерв’ю і невпевнені «можливо» від зірок — усе це зрештою вилилося у реальний, офіційно підтверджений факт: продовженню фільму «Диявол носить Prada» бути. І не просто бути — до роботи вже залучені й режисер, і сценаристка, і продюсерка першого фільму. І найголовніше — у продовженні зніметься основний каст: Меріл Стріп, Енн Гетевей та Емілі Блант.
Другий шанс для Runway
Прем'єра запланована на 1 травня 2026 року — рівно через двадцять років після виходу першої частини. І хоча новий фільм не базується на романі Лорен Вайсбергер, яка надихнула перший «Диявол носить Prada», сценарій усе ж має спиратись на впізнавані характери героїнь і сучасні реалії індустрії моди. За новою історією стоїть сценаристка Алін Брош Маккена — саме вона написала сценарій до оригінального фільму. Її завдання — не лише реанімувати культових персонажів, а й дати їм сучасне звучання.
Цього разу сюжет буде сфокусований на зміні сил у медіаіндустрії. Згідно з першими синопсисами, Міранда Прістлі зіткнеться з крахом традиційного глянцю і буде змушена звернутися по допомогу до своєї колишньої асистентки Емілі (у виконанні Емілі Блант). Та тепер обіймає керівну посаду в потужній люксовій корпорації, яка має рекламні бюджети — саме те, що так потрібно редакції Runway, аби втриматися на плаву.
Як це сталося: шлях до повернення
Фанати чекали цього майже два десятиліття — але й самі акторки не раз висловлювали зацікавленість у потенційному поверненні. Енн Гетевей ще кілька місяців тому говорила в інтерв’ю V Magazine:
«Якщо хтось знайде правильний підхід — ми були б дурнями, якби відмовились».
Слова виявилися пророчими.
1 липня Disney офіційно підтвердив: Меріл Стріп, Енн Гетевей та Емілі Блант повертаються до своїх культових ролей. Єдине питання, яке поки лишається без відповіді, — участь Стенлі Туччі, який зіграв Найджела. Але з огляду на те, як актор тепло згадував свою участь у першому фільмі, є велика ймовірність, що він теж приєднається до проєкту.
Повертається й творча команда: режисер Девід Френкел, сценаристка Алін Брош Маккена і продюсерка Венді Фінерман вже працюють над продовженням. Це дає надію, що фільм зможе запропонувати щось справді релевантне в епоху Instagram-глянцю і TikTok-моди.
Чи є ризики? Очікування проти реальності
Перший фільм зібрав у світовому прокаті $326 мільйонів і перетворився на культурне явище. Його цитують, сцени з нього демонструють на кіноуроках, а легендарний епізод, де Міранда говорить Енді про небесно-блакитний колір джемпера — cerulean blue, — розбирають як кейс про вплив моди на масову свідомість. Саме тому другий фільм — це потенційний ребрендинг цілої епохи. Але разом з тим — і певний ризик. Бо як переповісти історію, яка вже стала ідеальною, та ще й додати нові сенси? Вочевидь, сценаристка розуміє: у 2026 році авдиторії вже не досить простої історії про перетворення «гидкого каченяти» на fashion-ікону. Тепер це має бути сюжет про владу, трансформації в індустрії, жінок на керівних посадах, токсичну робочу культуру, яка більше не сприймається як «ціна за успіх».
До речі, у 2013 році Лорен Вайсбергер вже випустила літературне продовження — роман Vengeance Wears Prada. Але в цій історії Енді та Емілі вже давно покинули Runway і працюють над власним медіа про весілля. Міранда, як і у фільмі, намагається їх повернути. Але новий сиквел не буде екранізацією цього роману — у Disney, схоже, вирішили йти власним шляхом.
Що це означає для сучасної моди
Повернення «Диявол носить Prada» — це діалог з модною індустрією, яка за ці двадцять років змінилася до невпізнаваності. Глянець більше не диктує тренди. Головні модні інфлюенсери — це тіктокери, стилісти з Instagram і дизайнерки-активістки. І в цьому новому світі Міранді доведеться боротися за актуальність.
З огляду на заявлений сюжет, новий фільм потенційно порушить питання влади, залежності редакцій від рекламних бюджетів, а також того, як виживає традиційна преса в цифрову епоху. І якщо все піде за планом, ми отримаємо не просто ностальгійний камбек, а справді цікаве висловлювання про сьогодення.