Зірки завжди відігравали важливу роль у модній індустрії. Варто лише згадати культові пари на кшталт Одрі Гепберн і Юбера або ж таких легенд, як Живанші, Мадонна і Жан-Поль Готьє. Сьогодні, коли оплески все частіше замінюються мільйонами переглядів у соцмережах, дизайнери роблять ставку на впізнавані обличчя, щоб максимально збільшити охоплення своїх шоу. Наприклад, Miu Miu активно залучають на кожен сезон акторів, а Versace у вересні 2017 року влаштували шоу, зібравши разом супермоделей. І присутність знаменитостей на подіумах дедалі зростає.
Одрі Гепберн і Юбер де Живанші
Пам’ятаєте слова Ізабель Марант у документальному фільмі «52 хвилини моди» Лоїка Пріжана 2018 року?
«Джіджі Гадід — ти одягаєш на неї вбрання, і воно стає бестселером. Вона має шалений вплив».
Чи залишиться цей ефект таким самим у 2025 році? Відповідь шукав Tagwalk — пошукова фешн-платформа, яка дослідила дані про вплив зіркових персон під час весняно-літнього Тижня моди.
Tagwalk виділяє два яскраві приклади: Белла Хадід і Фелікс Лі. Поява Белли на показі Yves Saint Laurent весна-літо — 2025 принесла її образу на 17% більше переглядів, ніж в інших моделей цього шоу. Ще більш вразив ефект від участі Фелікса Лі, соліста Stray Kids, на 10-річному ювілеї Ніколя Геск’єра в Louis Vuitton у березні 2024 року. Завдяки його 27,3 мільйона підписників образ Фелікса підняв трафік на +147% порівняно з іншими.
Окрім зірок кіно, музики чи спорту, подіуми мають власних героїв — супермоделей, які привертають не менше уваги. Tagwalk порівняв середню кількість переглядів для різних моделей, і результати вражають:
Белла Хадід: +181% переглядів у середньому за один вихід (Saint Laurent).
Кендалл Дженнер: +68% за два покази (Alaïa та Schiaparelli).
Джіджі Хадід: +67% за чотири виходи.
Вікторія Черетті: +48%, завершуючи рейтинг найвпливовіших.
Saint Laurent
Alaïa
Gucci
Ці цифри показують, що епоха power models триває. Впливові обличчя на подіумах залишаються ключовим фактором у стратегії дизайнерів.
Дані підтверджують: залучення знаменитостей і топмоделей — це не лише спосіб привернути увагу, але й потужний маркетинговий інструмент. Белла Хадід чи Фелікс Лі — кожен із них символізує нову форму впливу на аудиторію, яка тепер більше фокусується на віртуальному, ніж на фізичному світі подіумів. І схоже, що дизайнери ще довго не відмовляться від магії зіркової присутності.