Сьогодні селфі є звичним елементом нашої культури та повсякденного життя, способом спілкування зі світом та самовираження, однак з чого все починалося та як змінювався підхід до фотографування себе? Розказуємо в нашому матеріалі.
Задовго до появи камер люди століттями зверталися до зображення самих себе — цю традицію можна прослідкувати від наскельних малюнків до інтимних автопортретів, які прикрашають зали провідних галерей світу. Вінсент ван Гог, Фріда Кало, Рембрандт, Пабло Пікассо і Казимир Малевич відтворювали себе на полотні на різних етапах життя та в різних емоційних станах, щоб зафіксувати та зберегти справжні почуття і характери, продемонструвати своє сприйняття реальності та зміни, які з ними відбуваються.
Фріда Кало, «Автопортрет з терновим намистом та колібрі», 1940
У XIX столітті в нашому арсеналі з'явився ще один інструмент самовідтворення — фотокамера, що дозволила фіксувати світ таким, як він є, але водночас відкрила новий простір для експериментів.
Вважається, що перша в історії «селфі» — дагеротип американського дослідника фотографії Роберта Корнеліуса 1839 року. Коли у 1900-му представили доступну і простішу у користуванні камеру Kodak Brownie, люди почали активніше знімати самих себе, використовуючи дзеркала та стабілізатори, і звикати до технологічного відкриття, що раніше здавалося революційним.
Автопортрет Роберта Корнеліуса, 1839
У XX столітті автопортрети, зроблені на плівкові камери, стали доступні всім — від студентів до всесвітньо відомих митців на кшталт «короля попарту» Енді Воргола, легенди фешн-фотографії Річарда Аведона чи Стенлі Кубрика, автора фільмів «Сяйво» та «Космічна одіссея 2001 року».
Для Енді Воргола «селфі» були не просто розвагою, а художнім інструментом і способом самодослідження. У 1960-х митець робив знімки у фотобудках, розслаблено позуючи в сонцезахисних окулярах, як знамениті голлівудські зірки Джеймс Дін і Марлон Брандо, а потім звернувся до поляроїда і можливостей миттєвої фотографії.
Художника цікавила тема слави та процес перетворення людей на живих символів — у своїх творах він фактично прирівнює зображення Мерлін Монро та Елізабет Тейлор до логотипа Coca-Cola і супу Campbell's. Самого себе митець теж сприймав як бренд, що пропонує унікальний продукт і дорого продається, — автопортрет митця, створений на основі поляроїдного знімка, у 2010 році придбали на аукціоні Sotheby's за $32,6 мільйона.
Ще однією яскравою особистістю світу мистецтва, що побудувала кар'єру, знімкуючи себе, стала Сінді Шерман, яку обожнюють не тільки критики, а й знаменитості — від Кейт Мосс до Демі Мур. Американська художниця, що працює в техніці постановочних фотографій, з дитинства любила переодягатися і придумувати для себе ролі.
Цю пристрасть Шерман використала у своїх знімках, фіксуючи себе в образах вигаданих персонажів та кіногероїнь, у різних костюмах та амплуа. Роботи мисткині продаються на аукціонах Christie's, Sotheby's та Phillips за мільйони доларів — у 2014 році її автопортрет придбали за рекордні для художниці $6,7 мільйона.
З появою смартфонів та соціальних мереж у XXI столітті технології створення селфі вийшли на новий рівень. Маючи потребу в зніманні щоденного контенту, необхідність постійно залишатися на зв'язку з друзями та підписниками й оперативно ділитися інформацією, ми всі прагнемо зробити процес фотографування максимально комфортним, легким і швидким, а знімки — якісними та привабливими.
Врахувавши інтереси та запити користувачів, смартфон HMD Pulse Pro пропонує одну з найкращих на ринку селфі-камер на 50 Мп. Достатньо віддати телефону салют двома пальцями, щоб створити портрет, готовий до публікації в Instagram, запустивши нову функцію навігації за допомогою жестів.
Щоб зафіксувати своє зображення та важливі спогади, вистачить одного руху руки. Або ж можна перейти в режим hands-free, показавши смартфону сердечко двома пальцями чи двома руками. Щоб зробити ідеальне групове селфі, слід продемонструвати HMD Pulse Pro жест «клас».
Смартфон допоможе назавжди попрощатися з розмитими нічними селфі за допомогою режиму «AI Суперпортрет», що використовує технологію штучного інтелекту і робить навіть найтемніші фото чіткими, як вдень. З HMD Pulse Pro знімати особливі моменти у високій роздільній здатності дуже просто, водночас можна відчути себе професійним фотографом без жодної підготовки.
За розроблення моделі відповідає фінська компанія Human Mobile Devices, яка з 2016 року створює телефони Nokia, а зараз запустила виробництво девайсів під власним брендом (HMD). Пріоритетом команди є актуальні потреби та інтереси клієнтів, тож всі інновації HMD покликані полегшити життя користувачів.
Розробники нагадують, що сьогодні телефон — це не просто практичний девайс, а й уособлення стилю. Він демонструє смак власника, його зацікавленість модою та передовими технологіями, а також прагнення до самовираження. Для прихильників Phonecore та естетики Y2K компанія Human Mobile Devices разом з дизайнеркою Лондонського тижня моди Шинейд Горі створила колекцію сміливих аксесуарів.
Лінійка підтримує старт продажів першого оригінального смартфона HMD Pulse Pro. До неї увійшли великі сонцезахисні окуляри з вертикальною оправою та лінзами у формі смартфонів, мікрорюкзак і зручний ремінь-холдер для девайса. Модель смартфона представлена у трьох кольорах: сутінково-пурпуровий, космічно-чорний та крижаний зелений — саме він став натхненням для колекції аксесуарів, що поєднує естетичні пошуки минулого і футуристичне уявлення про майбутнє.
«Завдяки тому що HMD Pulse Pro став музою для мого дизайну, наша колекція Phonecore чудово демонструє поєднання технологій і моди. Кожен аксесуар передає уявлення про космічне майбутнє 1970-х, з відголосками ар-деко та сучасними розробками в основі. Для мене очевидно, що перетин моди і технологій призведе до нових інновацій в індустрії, а аксесуари, які можна завжди носити з собою, стануть трендом»,
— підкреслює дизайнерка Шинейд Горі.