Як Матьє Блазі змінив Bottega Veneta: від таємничого дизайнера до лідера у світі моди

Революція у світі моди та матеріалів

АВТОР:

ФОТО: spotlight/launchmetrics, Instagram, колаж: Катерина Серегова

ОПУБЛІКОВАНО: 13 грудня 2024

Матьє Блазі — ім'я, яке звучить все голосніше у світі моди, не лише через його нове призначення в Chanel, а й завдяки професійному шляху, що вражає. 

Протягом багатьох років Матьє Блазі був модним привидом: постать, про яку говорили, але яку рідко бачили. «Найвідоміший дизайнер, якого ви ніколи не чули», — так писав New York magazine у 2014 році.

Вже в 30 років його вважали людиною, що стояла за відродженням кутюрної лінії Artisanal в Margiela після того, як засновник бренду покинув дім моди. Кілька років по тому його ім'я часто згадувалося в контексті колекцій Фібі Філо для Céline. Потім його помітили в Calvin Klein, де він допомагав переробити бренд під керівництвом Рафа Сімонса. Ім’я Блазі постійно зʼявлялось у контексті топових дизайнерських вакансій, але він ніколи не виходив на подіум, рідко з'являвся на фотографіях, не дружив із зірками.

«Не можна ховати такий талант», 

— писала легендарна Сюзі Менкес у British Vogue. Але саме так він і робив.

Кармін Романо для The New York Times

Кармін Романо для The New York Times

У 2021 році Матьє став креативним директором Bottega Veneta — після того як попередній головний дизайнер, Деніел Лі, залишив бренд за дивних обставин, пов’язаних із чутками про його поведінку і високою плинністю кадрів. Блазі, який був у Лі №2, не тільки отримав престижну посаду, але й успадкував бренд, що переживав період невизначеності та потребував нової магії.

Що ж революційного зробив Матьє Блазі?

Він перетворив шкіру на джинс, фланель, ребристий бавовняний трикотаж і обдурив усіх. Він змусив нас переосмислити матеріали, перетворивши повсякденне на дорогоцінні речі, які дійсно розумів лише той, хто їх одягнув. Він створив світ, де нічого не є таким, яким здається. Він змінив ієрархію смаку, і зробив це так ефективно, що цього місяця Bergdorf Goodman у Нью-Йорку, яка завжди присвячує свої вітрини Тижням моди й тим колекціям, що вважаються найкращими, виставила три вітрини лише з Bottega Veneta. За два роки роботи Матьє Блазі не просто переосмислив бренд — він визначив новий напрямок.

Bottega Veneta

Bottega Veneta осінь-зима — 2023/24

BOTTEGA VENETA

Bottega Veneta весна-літо — 2023

Bottega Veneta

Bottega Veneta осінь-зима — 2024/25

BOTTEGA VENETA

Bottega Veneta осінь-зима — 2022/23

Будівництво дому

«Я сказав, що хочу йти проти течії монобачення», — розповідає Блазі про свою першу розмову з Піно. В його офісі в штаб-квартирі Bottega Veneta в Мілані, одягнений у білу футболку Patagonia та потерті джинси, він висловив ідею зосередитися на ремеслі, а не на дизайні, і запропонував зробити Bottega не брендом, а домом. Це може здатися дрібницею, але між виробом, що демонструє своє походження, і тим, що органічно вписується в гардероб, велика різниця. І це сильно відрізнялося від підходу Лі, який зробив бренд Bottega таким впізнаваним завдяки характерному яскраво-зеленому кольору.

Коли Блазі переїхав у свій новий офіс, що був білою коробкою, він обшив стіни деревом темного кольору, щоб зробити атмосферу більш домашньою. На одному кінці офісу — зона для відпочинку з головою Нефертіті на п’єдесталі роботи Ізи Генцкен, на іншому — великий стіл для зустрічей, де стоїть миска з лимонно-м'ятними льодяниками Ricola, але немає комп’ютера. «Я не включав комп'ютер протягом останніх шести місяців», — говорить він.

Bottega Veneta

Bottega Veneta

Bottega Veneta

Bottega Veneta

Експериментування з матеріалами

Він зробив ще один важливий крок: звернувся до майстрів шкіри та текстильних розробників, щоб ті стали частиною процесу. І результат не змусив довго чекати. Першим проєктом стали джинси зі шкіри, що виглядала як джинсова тканина. Це було те, що на перший погляд здавалося неможливим. Після кількох десятків тестів команда принесла йому зразок, і він подумав, що це бавовна. В результаті ці джинси, які коштували 6900 доларів, були розпродані за два тижні.

Для Блазі важливо створювати не просто красиві, але й функціональні речі, такі як сумка Andiamo, яка стала бестселером бренду. А ще варто згадати «сарди́нову сумку», виконану з муранського скла з ручкою у вигляді риби.

«Навіть їхні найбільш комерційні моделі — це особливі речі», 

— зазначає Лінда Фарго, старша віцепрезидентка Bergdorf Goodman.

Bottega Veneta

Сумка Bottega Veneta Andiamo

СУМКА BOTTEGA VENETA SARDINE

Сумка Bottega Veneta Sardine

Погляд на майбутнє

Блазі не поспішає, він намагається робити все обдумано.

«Я радий, що не поспішав з виходом на передній план. Тому що тепер, навіть якщо я сумніваюся, я знаю, що питання може перетворитися не лише на "я не знаю", а й на "це може бути пригодою"», 

— підсумовує дизайнер.

Матьє створює не просто колекції, а емоційний досвід, який дозволяє по-новому оцінити кожен елемент моди.

Історія Матьє Блазі — це історія амбіцій, таланту та сміливості. І тепер його унікальний досвід стає частиною історії Chanel. Як саме він переосмислить спадщину Дому? Які ідеї він принесе в легендарний Chanel? І як це вплине на майбутні колекції? Чекаємо з нетерпінням!

BOTTEGA VENETA

BOTTEGA VENETA

BOTTEGA VENETA

BOTTEGA VENETA


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ