Якщо ви запитаєте команду штучного інтелекту, як створити ікону, вони цілком можуть згенерувати відповідь, яка буде надзвичайно близькою до опису Кейт Мосс.
Джинсова куртка, Saint Laurent від Anthony Vaccarello; cережки та браслети з золота, намиста з золота з діамантами, Bulgari
Перше, що вам потрібно, це неймовірно рідкісний, абсолютно унікальний, миттєво впізнаваний і беззаперечний талант. У випадку Мосс це не її навички як моделі, які тепер легендарні, але спочатку були сприйняті зі значним скептицизмом. Як свідчить легенда, Мосс була помічена Сарою Дукас, засновницею Storm Model Management, в аеропорту JFK у 1988 році, коли їй було лише 14 років і вона поверталася до Лондона з сімейної відпустки. Дукас була вражена незвичайним виглядом Мосс — худорлявим, андрогінним і абсолютно несхожим на супермоделей, які домінували на модній сцені кінця 80-х. Маючи всього 5 футів 7 дюймів (приблизно 170 см), з тонкими, злегка вигнутими ногами і тією тривожною неземною красою, Мосс не відповідала моменту. У сліпій цитаті, яка з тих пір стала частиною легенди Кейт Мосс, її нібито описав інсайдер модної індустрії як «кокні-дитина з кривими зубами та кривими ногами».
Дика дивакуватість Мосс була вражаючою і стане силою, що змінить індустрію, змістивши ідеал моди від традиційної краси, що б'є в обличчя, до більш невловимої та нетрадиційної, але це теж не її суперсила. Її суперсила — її харизма. Та невимовна якість, яку вона досі випромінює через тридцять з гаком років після того, як вона залишила Кройдон і попрямувала до центру Лондона. Якість, яку кожна людина, яка вперше зустрілася або працювала з нею, від Маріо Сорренті до Марка Джейкобса та Александра Макквіна, описувала у яскравих деталях, ніби вони можуть вічно відтворювати цей чарівний момент у своїх головах.
«У той момент, коли я її побачив, я зрозумів — вона була не просто моделлю, вона була персонажем, присутністю. Цьому не можна було навчити. Це не можна було підробити».
— сказав Джон Гальяно, який вивів Мосс у своєму першому шоу в 1989 році.
Джинсова куртка, Polo Ralph Lauren; джинси 505 Levi’s; ремінь, Isabel Marant; сережки, намиста та браслети з золота з діамантами, Bulgari
Джинсова куртка, Polo Ralph Lauren; джинси 505 Levi’s; сережки, намиста та браслети з золота з діамантами, Bulgari
Джинсова куртка, Polo Ralph Lauren; бавовняна футболка, Petit Bateau; сережки з золота з діамантами Bulgari
Друга річ, яка вам потрібна, це надзвичайно вдалий час. Вам потрібно, щоб ваш унікальний талант — яким би він не був — заповнив незадоволену потребу в психіці культури і з’явився саме тоді, коли культура починає шукати свою наступну визначальну одержимість. Коли з’явилася Мосс, 80-ті були майже закінчені, і все, що асоціювалося з так званим Десятиліттям Надмірності, здавалося втомленим. Power-костюми, блискуче волосся і гроші були поза модою. Те, що приваблювало зараз, — це свого роду елегантна неохайність, що відбивався в простоті сукні-комбінації у вінтажному стилі, легкій красі чистої шкіри та брудного волосся, і, звичайно, гранж-музиці та альтернативній культурі, яка виросла навколо неї.
Проривний момент Мосс стався зі зйомкою 1990 року Корін Дей для The Face — сирими, інтимними фотографіями, які представили Мосс у стриманому, вразливому світлі, з мінімальним макіяжем і базовим одягом. Мосс почала зустрічатися з Джонні Деппом епохи Cry Baby і Viper Room. Вони були ідеальною парою покоління X у однакових байкерських куртках і з розпатланим волоссям, один красивіший за іншого, залежно від освітлення. Вона вийшла на подіум на легендарному шоу «гранж» Марка Джейкобса для Perry Ellis восени 1992 року і стала символом нового прояву крутості, що визначався ставленням так само, як і специфічним виглядом.
Джинсова куртка, Polo Ralph Lauren; джинси 505 Levi’s; бавовняна футболка, Petit Bateau
Джинсова куртка, Polo Ralph Lauren; джинси 505 Levi’s; сережки та браслети із золота з діамантами Bulgari
«Вона була схожа на чарівну істоту. У ту хвилину, коли вона заходила в кімнату, вона була просто... крутою. Не намагалася бути крутою. Вона просто була. І це був не тільки вигляд — це було ставлення, таємниця»,
— сказав Джейкобс.
Чи говоримо ми про ті ранні зображення Корін Дей, кілька з яких зараз є частиною колекцій у Музеї Вікторії та Альберта та Національній портретній галереї, чи про знімки, зроблені легіонами папараці, які переслідували Мосс десятиліттями, є щось вічно захопливе в тому, що проходить через об'єктив камери, коли перед ним Мосс — вона дає нам щось, що ми відчуваємо, що нам потрібно. Це випромінюючий сенс пустощів та гри, який вона випромінює, дозвіл жити трохи вільніше, з трохи більшою доброзичливою безрозсудністю у власному житті. І, звичайно, це також одяг. Від ранніх років балеток і скіні-джинсів до культових гумових чобіт і шортів на Гластонбері, до надзвичайно простої весільної сукні кремового кольору і фати (Гальяно, звичайно), яку вона одягла, коли вийшла заміж за Джеймі Хінса з The Kills у 2011 році, Мосс навчила покоління, як будувати свою власну ідентичність, використовуючи мову одягу.
Остання річ, яка вам потрібна, це вроджене усвідомлення, що мовчання — ваша суперсила. Усі великі ікони вміють мовчати. Вони знають, що треба дозволити своїй роботі говорити за себе. Вони знають, що для того, щоб жити по-справжньому диким життям, потрібна — можливо, іронічно — певна дисципліна. Із самого початку Кейт Мосс мала таку стриманість. Через її незліченні злети і падіння на очах у публіки — включно з найвідомішою ерою Піта Догерті, коли фотографії, на яких вона нібито вживає незаконні наркотики, були опубліковані в Daily Mirror — вона дуже близько дотримувалася мантри: «ніколи не скаржся, ніколи не пояснюй». У цих стосунках цієї виразно сучасної «дикої дитини» зі славою є щось старосвітське. Як зірка німого кіно або романіст-затворник, вона здебільшого відмовляється говорити про своє (часом) неймовірно декадентське та цікаве життя. Замість цього, вона зайнята тим, що живе ним.
Джинсова куртка, Polo Ralph Lauren; бавовняна футболка, Petit Bateau; золоті сережки з діамантами Bulgari
Джинсова куртка, Polo Ralph Lauren; джинси 505 Levi’s; бавовняна футболка, Petit Bateau
Саме ця якість підносить Мосс від суперзірки моди до справжньої рок-зірки. Є щось у людях, які грають музику, що ставить їх на вершину харчового ланцюга серед знаменитостей. Я бачив кімнату, повну надзвичайно відомих акторів, що задивляються на басистів у гуртах, про які ви майже не чули. Це інтригуючий соціологічний феномен. Але Мосс завжди була винятком. Їй не потрібно поклонятися рок-зіркам, тому що вона сама є нею. Вона тісно співпрацювала з Primal Scream, з'являючись у відео 2003 року на пісню Some Velvet Morning і виконуючи дуетом (з дивовижною майстерністю!) з Боббі Гіллеспі цю пісню. Вона була частиною кожної великої музичної сцени у Великій Британії з часів епохи брит-попу, як муза і творчий партнер. Саме поява Мосс в одному конкретному музичному відео, мабуть, найкраще відображає невловиму якість, яка зробила її незмінною іконою. Відео The White Stripes "I Just Don’t Know What to Do with Myself", зняте у 2003 році режисером Софією Копполою, взагалі не містить сцен з гуртом. Пісня — це свого роду гостра балада, з надривною гітарою, чарівними барабанами Мег Вайт та мученим вокалом Джека Вайта. Але все, що ми бачимо у відео — це Мосс, через об'єктив Копполи, повністю в чорно-білому, що танцює на пілоні для нікого. Це все, що робить Мосс привабливою, в одному кліпі тривалістю дві хвилини і сорок чотири секунди. Вона красива, звичайно, коли ми бачимо її з-за її каскадної гриви густого світлого волосся. І вона, очевидно, сексуальна, у своїх надвисоких туфлях для танцю на пілоні та мініатюрній чорній білизні. Але загальне відчуття — це запрошення до переживання, яке є інтимним і радісним, пустотливим і невинним. Ви продовжуєте дивитися на Мосс, заворожений і зачарований, але також відчуваєте, що не можете її повністю побачити. Вона продовжує рухатися, її обличчя ненадовго вловлює світло, а потім занурюється в тінь, коли вона закидає голову назад і крутиться навколо, слідуючи ритму музики в наступний кадр. В кінці, здається, що Мосс танцює для одного глядача. В кінці, здається, що вона танцює лише для себе.
Джинсова куртка, Polo Ralph Lauren; джинси 505 Levi’s; сережки, намиста та браслети з золота з діамантами, Bulgari
Джинсова куртка, Saint Laurent від Anthony Vaccarello; cережки та браслети з золота, намиста з золота з діамантами, Bulgari
Джинсова куртка, Polo Ralph Lauren; джинси 505 Levi’s; сережки, намиста та браслети з золота з діамантами, Bulgari
Команда:
Photographer: David Sims
Stylist: Emmanuelle Alt
Model: Kate Moss
Hair: Paul Hanlon
Makeup: Yadim
Manicure: Michelle Class
Assistant stylists: Georgia Bedel, Penelope Vanni
Production: Erin Fee Productions
Casting: Piergiorgio del Moro and Helena Baladino for DM Casting with Alejandra Perez.