У світлі новин про сиквел культового фільму «Диявол носить Prada», який має вийти у 2026 році, американський Harper’s Bazaar опублікував текст, що пропонує несподіваний погляд на головну героїню — Енді Сакс. Не на її знакове fashion-преображення, а на той стиль, який вона мала до зустрічі з Jimmy Choo чи Chanel. Той самий, що тоді вважався «недостатнім», а сьогодні цілком органічно вписується у ландшафт тихої розкоші та функціональної моди. Журналістка видання Фейт Браун вирішила не лише переосмислити образ Енді, а й відтворити її архівні луки у 2025 році. Результат був несподіваний: стиль із 2006-го раптом виявився напрочуд актуальним.
Коли у 2006 році вийшов фільм «Диявол носить Prada», мода стала головним героєм. Плащі та шуби Міранди Прістлі, високі чоботи Chanel на Енді після трансформації, блискучий гардероб редакції Runway — усе це досі обговорюють і цитують. Але авторка Harper’s Bazaar US закликає: погляньмо не на ті кадри, де Енді одягає жакет Dolce & Gabbana, а на ті, де вона ще тільки мріє про журналістику, носить кардигани, прості спідниці й товсті колготки. Її стиль продемонстрував її відданість суті, а не поверховості. Вона віддавала пріоритет практичності та комфорту.
Так, Енді до трансформації (або BT — before transformation) не виглядала як fashion-ікона. Але сьогодні, на тлі популярності таких брендів, як The Row, Toteme чи COS, і таких людей, як Кендалл Дженнер і Гвінет Пелтроу, її простий, утилітарний гардероб раптом починає зчитуватись як абсолютно доречний. Нейтральні кольори, оверсайз-силуети, багатошаровість, комфорт — усе те, що зараз вважається ознакою «інтелектуальної» моди, вже тоді було в її образах. Енді просто випередила свій час.
Кендалл Дженнер
Фейт Браун зізнається: коли вона вперше поділилася цією думкою з колегами, ті сприйняли її зі скепсисом. Щоб довести свою правоту, вона вирішила відтворити луки Енді BT. Серед них — образ з бузковим светром і бежевим пальтом, який Енді обрала для співбесіди; класичний тренч із шарфом у горох, в якому вона бігла по каву; культовий бірюзовий светр зі сцени, де Міранда відчитує її перед усім офісом.
Надані Фейт Браун
Відтворити ці образи виявилося непросто. Деякі речі мають незграбний вигляд — наприклад, аргайл-спідниця та масивні дерев’яні сабо. Але навіть у цій незручності є щось чесне. Завдяки команді модного архіву Bazaar авторка приміряла кашемірові светри Ralph Lauren та Tory Burch, тренчі від Nili Lotan, спідниці від Goop і Vince — і зрозуміла: ці образи ближчі до її особистого стилю, ніж вона могла б уявити.
«Я теж завжди вибираю комфорт. У мене лише одні підбори на два дюйми, а шарфи є у всіх сумках. Я маю кілька oversize-тренчів і базові футболки, які завжди комбіную зі светрами. Можливо, це вже не мода, а тактика виживання — але хіба не це і є справжньою модою?»
— пише вона.
У фільмі стиль Енді змінюється — разом з її впевненістю, амбіціями та… компромісами. Тут є чітка сюжетна дуга, яка подає стильову трансформацію Енді як необхідну умову її професійного зростання. Щойно вона знайомиться з Джиммі Чу, одразу ж вчиться правильно писати Gabbana. Але справа була не в речах, а в тій впевненості, яку вони їй дали. Старе правило справджується: коли добре виглядаєш — добре себе почуваєш. Енді починає грати за правилами світу, який раніше критикувала ззовні, — і ті, хто її раніше не помічав, раптом починають вдивлятися в неї. Але разом із професійним підйомом вона поступово віддаляється від цінностей — і від людей, — які були їй близькі. І хоча її нові образи безперечно ефектні, вони мають свою ціну.
У фінальній сцені ми бачимо Енді на співбесіді: на ній темно-сині джинси, чорний гольф і коричнева шкіряна куртка. Це явно не couture, але й не дерев’яні сабо. Саме цей образ — улюблений у Фейт, бо в ньому вона найбільше схожа на себе. Десь між розгубленою випускницею і надто завзятою асистенткою Енді знаходить баланс. Тож, можливо, варто переформулювати відоме правило: не «коли маєш гарний вигляд — добре себе почуваєш», а «коли добре себе почуваєш — маєш гарний вигляд».
У 2006-му ми вболівали за її перетворення, у 2025-му — вчимося цінувати її справжність і щирість. Стиль Енді Сакс до Runway не був провалом — він був модним передбаченням. У добу «тихої розкоші» та усвідомлених рішень її гардероб — зразок сталого підходу.