Перший офіційний кадр із серіалу «Американська історія кохання», присвяченого історії кохання Джона Ф. Кеннеді-молодшого та Керолін Бессетт-Кеннеді, одразу підірвав інтернет. Поки Раян Мерфі, автор проєкту, просить не судити завчасно, модна спільнота вже зробила висновки: стилізація персонажів виглядає неточно, а візуальний образ Керолін втрачає свою суть. Ми вже писали про цей скандал, розбираючи, чому образи CBK не можна «винайти заново».
Адже їхній союз був не лише про кохання чи політичні амбіції, а й про стиль. Керолін і Джон вважалися найкраще вдягненою парою свого покоління, уособленням витонченості 90-х і живим прикладом того, як одяг може формувати міф.
Водночас у редакції Harper’s Bazaar US, де давно вивчають спадок Керолін як фешн-ікони, вирішили піти іншим шляхом і просто згадати ті її образи, які серіал має показати. У матеріалі, що вийшов на сайті видання, зібрано особисті улюблені аутфіти редакторів — від вечірніх виходів у Chanel і Versace до осінніх буднів на вулицях Нью-Йорка.
Бо у випадку з Керолін йдеться не просто про «образ», а про абсолютно впізнаваний візуальний код. Вона була уособленням стриманої розкоші задовго до появи цього терміна, носила Yohji Yamamoto та Calvin Klein так, ніби це була друга шкіра, і практично без слів диктувала моду цілої епохи. У Harper’s Bazaar визнають: поки перші кадри із серіалу викликають змішані реакції, та залишається надія, що проєкт зрештою виправдає очікування. І найкращий спосіб це зробити — дослівно (чи хоча б візуально точно) відтворити 10 знакових образів CBK.
Переосмислення класики: сорочка + спідниця Yohji Yamamoto
«Називати стиль Керолін суто мінімалістичним не зовсім чесно. Він був аскетичним, але з певною дивакуватістю. І я кажу це як найвищу похвалу. Тиха сила цього образу досі відлунює в сучасних колекціях — зокрема, в останньому лукбуці The Row. Я впевнена, що його покажуть у серіалі, але боюся, що не впораються з деталями. А саме в них — у трохи зім’ятій текстурі сорочки, в незвичному крої спідниці, у сумці з ланцюгом — і є вся суть»,
— пише Каміл Фрістон, старша редакторка цифрового напрямку моди. Один з її улюблених аутфітів CBK — це біла сорочка, яка ніби не застібнута, а скоріше обгорнута навколо тіла, та складна чорна спідниця Yohji Yamamoto, що має силует русалки.
Аксесуари, які говорять самі за себе
Для редакторки культури Б’янки Бетанкур вуличний стиль CBK — це головне джерело натхнення, особливо для осіннього гардероба.
«Її стиль вбрання на особливі події завжди був елегантним, але саме щоденні фото з вулиць Нью-Йорка є моїм референсом. Її пальта з ідеальним кроєм, великі сумки, черепахові обідки та високі шкіряні чоботи — все було бездоганним. У серіалі шанувальники точно шукатимуть ці деталі».
Жоден аксесуар Керолін не був випадковим. У цьому — її фірмовий стиль, з яким має впоратись команда костюмерів серіалу.
Versace в білому: класика червоної доріжки
Один із найвідоміших вечірніх виходів Керолін — на бал Fire & Ice у Лос-Анджелесі 1998 року. Вона з’явилася в яскраво-білій твідовій сукні Versace, з ідеальною укладкою і червоною помадою.
«Цей силует і сьогодні дуже актуальний. А її зачіска — гладке розпущене волосся — разом із червоною помадою довершують образ. Це також нагадування, що волосся Керолін було її повноцінним аксесуаром»,
— каже Бетанкур.
Весільна сукня, яку ніколи не забудеш
Серед найбільш важливих образів CBK — весільний. Її сукню з білого шовку створив Narciso Rodriguez.
«Цей образ — майже легенда. Простий, але ідеально скроєний. Довгі прозорі рукавички, фата, ідеальна посадка. Це приклад того, як правильний крій і якісна тканина створюють ефект couture»,
— коментує дизайнерка Олівія Алчек. У серіалі цю сцену треба показати бездоганно — як візуальний центр всієї історії. І це ще один виклик для цього проєкту.
Пальта, що формували ДНК стилю
«Коли я думаю про стиль Керолін, одразу згадую пальта. Це ідеальний приклад того, як одна смілива річ може зібрати весь образ, залишаючись водночас у межах стриманості. Абсолютна естетика 90-х і Керолін у чистому вигляді»,
— пише Аріана Марш, старша редакторка рубрики. Червоне пальто Prada з поясом, пухнасте чорне пальто Anne Demeulemeester і, звісно, леопардове пальто, яке Керолін вдягала з джинсами та чорними чоботами, гуляючи з Джоном.
Мінімалізм у прикрасах — і максимум в окулярах
«Що мені найбільше подобається в її стилі, так це відмова від прикрас. Я не можу згадати жодного знімка, де вона б носила багато сережок чи підвісок. Зате в неї завжди були сонцезахисні окуляри й обідки. Сподіваюсь, серіал не втратить цей аспект. Це така естетична противага до сьогоднішнього блиску й перевантаження деталями»,
— зазначає редакторка відділу краси та комерції Кеті Інтнер. CBK купувала прозорі черепахові обідки в CO Bigelow і вузькі овальні окуляри в Selima Optique.
Сукні з принтами і Chanel 90-х
Ви можете уявити собі Керолін Бессетт-Кеннеді в чітких нейтральних топах і деконструйованих пальтах Yohji Yamamoto, але час від часу вона доводила, що також є шанувальницею й принтів. Асистент-редактор Джоел Калфі згадує сукню Chanel з круїзної колекції 1996 року — з яскравими квітами рожевого, фіолетового й жовтого кольору.
«Це нагадування, що Керолін не уникала кольорів чи принтів. У неї були туфлі Prada зі зміїним принтом, пальта в клітинку. Вона вміла створити вау-ефект простими способами — наприклад, поєднавши яскраву сукню з чорними мінімалістичними аксесуарами, як-от лакована сумка чи туфлі з бантиками».
Джинси, які ніколи не виходять із моди
«Її гардероб складався з Helmut Lang, Calvin Klein, Jil Sander. Але навіть у джинсах вона виглядала винятково. Це доказ того, що не обов’язково мати безмежний бюджет, аби виглядати стильно. Потрібні лише смак, увага до деталей і розуміння пропорцій»,
— зазначає Челсі Санчес. Один зі знакових образів — чорний трикотажний топ, джинси прямого крою, кольорові босоніжки Prada. Саме тому прості повсякденні аутфіти Керолін стали модними еталонами.
Вечірній костюм і прикраса-мушля
Ще один образ, який має з’явитися в серіалі, — це вихід Керолін на White House Correspondents’ Dinner 1999 року. Чорний костюм, зібране волосся, червона помада і масивна намистина у формі мушлі від Jean Paul Gaultier.
«Вона поєднувала стриманість і сміливість — і саме це робило її стиль таким потужним»,
— пише Роза Санчес, старша редакторка новин.
Формула осіннього гардероба
«Привабливість стилю Керолін Бессетт-Кеннеді виходить далеко за межі її почуття моди, але варто відзначити її чистий, мінімалістичний, спокійний стиль, що кодується розкішшю, який мав такий тривалий вплив на моду. Коли я думаю про ідеальний осінній наряд, мені відразу спадає на думку цей образ. Формула полягає в тому, щоб інвестувати в ключові елементи, які можуть служити фундаментом у вашому гардеробі. Почніть із чорного кашемірового светра, доповніть його вовняною спідницею середньої довжини кольору верблюжої шерсті, а потім додайте пару коричневих шкіряних чобіт і елегантну чорну сумку (звичайно ж, від Prada). Це професійно, це стильно, це позачасово — і це так по-CBK»,
— ділиться Джулі Тонг, старша керівниця відділу комерційного контенту. Це не просто набір речей — це формула, яка залишається актуальною вже понад два десятиліття.
Керолін Бессетт-Кеннеді — дійсно стильова епоха, яку все ще намагаються розшифрувати дизайнери, редактори й серіальні костюмери. Успіх серіалу «Американська історія кохання» значною мірою залежить від того, наскільки тонко й точно він зуміє передати її мову одягу. Бо у випадку з CBK усе вирішують деталі.