Другий день Ukrainian Fashion Week знаменував початок насиченої програми: якщо першого дня гості курсували між власними локаціями брендів, то 5 вересня прибули до «Мистецького арсеналу» (після перформансу Gaptuvalnya, звісно), аби розпочати справжній fashion-марафон.
Цикл подій в «Арсеналі» розпочався із public talk від Harper`s Bazaar Ukraine, присвяченого одягу з функцією й інклюзивності в українській модній індустрії. Пізніше того ж дня один із учасників дискусії — бренд Juliya Kros — показав функціональну лінійку на подіумі.
Далі на подіум вийшли Nadya Dzyak і Viktoranisimov, а SANTA завершив день із дефіле у ресторані «Прага».
Детальніше найцікавіші події другого дня Ukrainian Fashion Week сезону весна-літо — 2026 розглядаємо у нашому матеріалі, а streetstyle — за посиланням.
Gaptuvalnya
Колекція «Русалка Дністрова» була натхнена однойменним альманахом — першим друкованим виданням українською мовою на західноукраїнських землях під владою Австро-Угорської імперії. Альманах, що вийшов у 1837 році, став символом пробудження національної свідомості, закликом українських митців заявити про себе, свої голоси та своє право на культуру і державність.
Лінійка Gaptuvalnya стала переосмисленням цього історичного жесту. Центральним елементом заходу була книга «Українські голоси», укладена літературознавицею Вірою Агеєвою на запрошення бренду.
Inclusive Fashion: Code of Resilience — public talk видання Harper’s Bazaar Ukraine
Publik talk став продовженням проєкту «Функціональний код стійкості», що вийшов на сайті Harper’s Bazaar Ukraine і був присвячений інклюзивності в українській модній індустрії.
Одяг із функцією — це акт турботи, він адаптується і підтримує, лишаючись красивим і естетичним. Українські бренди — першопрохідці у його розробці. Вони закладають функцію у дизайн виробів, наголошуючи, що цей одяг не є «особливим» чи «медичним».
Спікерами заходу стали Андрій Моськін та Андреас Білоус (Andreas Moskin), Ігор Сідлецький (Sidletskiy), Олена Філь (Juliya Kros), а також випускник центру Superhumans Захар Бірюков. Модерувала зустріч fashion-редакторка Harper’s Bazaar Ukraine Аліса Єрмоленко.
Darja Donezz
Ідея нової колекції Darja Donezz сформована навколо синглу I'm Every Woman у виконанні Вітні Г’юстон, тож у її основі — єдність і водночас різноманіття жіночності. Ключовим елементом лінійки стає сукня, та у її дизайні переплітаються різні силуети, фактури та настрої.
Сам же показ став втіленням відчуття, яке у дизайнерки Дар’ї Донець викликає пісня I'm Every Woman — це міць, світло і впевненість у тому, що жіноча сила не має меж.
Juliya Kros
Цього сезону Juliya Kros представив лінійку жіночого, чоловічого, а також функціонального одягу, у якій амбіції стають головним капіталом у людському житті. Це колекція про людей, які мають сміливість бути справжніми. Для них одяг — друга шкіра і спосіб вести діалог зі світом. Вони відмовляються від перекроювання тіла чи особистості заради чужого схвалення, кажуть «ні» маніпуляціям і нещирим емоціям.
Частиною колекції також стала колаборація з Vivid Fusion — концептуальні тренчі з принтованими елементами з картини «Стрічки» Ганни Криволап.
Дизайнерка Юлія Перекрьостова вже вдруге презентувала одяг з функцією, зосереджуючись на виробах для людей з різними рівнями ампутацій кінцівок.
Nadya Dzyak
Надя Дзяк продовжує досліджувати південь України у своїх колекціях — цього разу дизайнерка звертається до окупованого Бердянська, зазначаючи, що всі свої найсильніші й знакові колекції вона придумала, сидячи саме на його пляжі. Тож ключовим мотивом лінійки стає мушля — органічне продовження впізнаваних спіралей бренду Nadya Dzyak.
Окрім цього, дизайнерка звертається до українського мистецтва — мозаїки Алли Горської «Боривітер», зруйнованої росіянами в Маріуполі та відновленої в Києві.
«Колекція BORYVITER SS’26 від Nadya Dzyak — це поєднання моїх особистих спогадів, українського культурного коду та нашого фірмового почерку бренду, для нас це мова, через яку ми говоримо зі світом»,
— поділилася Надя Дзяк.
Viktoranisimov
Колекція весна-літо — 2026 Viktoranisimov натхнена роботою дизайнера Віктора Анісімова над капсульним гардеробом для Президента України Володимира Зеленського. Як зазначає бренд, деякі силуети, як-от форменні куртки інтегровані у лінійку з мінімальними змінами.
Центральним образом колекції стає людина у чорному, що стоїть серед руїн. Це не драматичний жест, а тиха фіксація теперішнього стану. Чорний тут — не стилістичне рішення, а мова реальності.
Зазначимо, що першу частину колекції з 36 образів Viktoranisimov представив 30 червня на Тижні моди у Берліні. Повну ж лінійку дизайнер показав лише на UFW.
SANTA
Фірмовий блиск SANTA у новій колекції перетворюється на витончене сяйво, що підсвічує жінку. Центральними елементами колекції стають корсети, сукні-жакети з ніжного сатину, видовжені кейпи, об’ємні рукави й драматичні силуети — вони повертають нас до епохи Старого Голлівуду.
Однак справжнім скарбом колекції стають тканини: шовк, що струменіє тілом; сатин, що віддзеркалює блиск прожекторів; прозорий крепдешин, що нагадує про світло, розсіяне серпанком; шкіра, що додає сили й виразності; денім, який приносить несподівану чіткість.