Як минули четвертий і п’ятий дні Ukrainian Fashion Week сезону весна-літо — 2026

Як минули четвертий і п’ятий дні Ukrainian Fashion Week сезону весна-літо — 2026

Головні події Тижня моди

АВТОР:

ФОТО: Ukrainian Fashion Week

ОПУБЛІКОВАНО: 10 вересня 2025

Щосезону Ukrainian Fashion Week доводить: українська мода продовжує жити й розвиватися, попри все. Дизайнери створюють колекції під звуки сирен і вибухів, демонструють їх між повітряними тривогами, а українці продовжують їх підтримувати. 

Символічно четвертий день став днем нових імен і молодих брендів — у межах New Names відбулися покази VVICS, Saiman El Sabari, Artemio Chouette та Dania Stinova. Останній також отримав грант у розмірі 100 000 гривень від концепт-стору NIESHE

Згодом нагороду молодому бренду вручив і холдинг Kachorovska Group — володарем гранту став Sidletskiy. Того ж дня відбувся показ його нової колекції Identity

Четвертого дня увагу публіки приковували й «Сад пробудження» від TG Botanical, що розпочав четвертий день; презентація GUNIA Project у новому просторі бренду, перформанс Poustovit, що об’єднав нову лінійку та архівні колекції 2011 і 2013 років; і шоу J’amemme у Національному художньому музеї України. 

У завершальний, п’ятий день UFW весна-літо — 2026 у ЦУМ Київ відбулася бізнес-конференція «Виклики індустрії в сучасних реаліях». Фіналом дня, а разом з ним і всього сезону, став грандіозний показ the COAT by Katya Silchenko. 

Детальніше найцікавіші події четвертого і п’ятого днів Ukrainian Fashion Week сезону весна-літо — 2026 розглядаємо в нашому матеріалі, а streetstyleза посиланням. 

TG Botanical 

Четвертий день відкрив TG Botanical із символічною колекцією «Сад пробудження», у якій природа проростає крізь тканини. Фактури, об’ємні силуети, фірмова техніка жатки та бахрома передають органічне відчуття руху. 

Натхненням для колекції стає сад — місце, де сповільнюється час, де розквітає жіночність, де можна бути ближче до землі, до себе, до тиші. 

GUNIA Project 

У новому просторі GUNIA Project представив різдвяну колекцію кераміки «КОНИК», у якій бренд звернувся до традиції зображення коней в українській культурі з нагоди наближення 2026 року — року Червоного Вогняного Коня. 

Зображення коня у баченні GUNIA Project оформлене іронією, наївом та містичністю, зокрема, у колекції з’являється образ єдинорога. В інших сюжетах кінь, підкріплений мальованим мотивом з керамічного глечика XX століття з села Адамівка та кахлі з Полтавщини, везе гостей на святкування.

Poustovit 

У стінах барокового Староакадемічного корпусу Києво-Могилянської академії Poustovit представив перформанс «Зв’язок», натхнений творчістю Павла Макова. 

У межах показу моделі, вбрані у нову та архівні колекції 2011 і 2013 років, стали частиною інсталяції, де текстиль і друковані образи накладалися на роботи митця. 

New Names: VVICS, Saiman El Sabari, Artemio Chouette та Dania Stinova 

У межах програми New Names традиційно відбулися покази чотирьох українських молодих брендів. VVICS продемонстрував колекцію Shedding Silence — народжену в момент, коли мовчання стало не вибором, а необхідністю, з усвідомлення, що життя може обірватися будь-якої миті. Сайман Ель Сабарі, український дизайнер із єгипетським корінням, провів показ Akhet, ключовою ідеєю якого став концепт горизонту, точка переходу від темряви до світла. 

Artemio Chouette представив колекцію «Воскреслий», що втілює відчуття віднайдення себе після метафоричної смерті та розповідає про відродження митця, який пройшов внутрішню кризу і повертається до життя. Dania Stinova показав Portals of Introspection — візуальне дослідження внутрішнього простору як особистої архітектури, що виникає у відповідь на надмірний зовнішній шум. 

За підсумками шоу бренд Dania Stinova отримав грант у розмірі 100 000 гривень від концепт-стору NIESHE.

Linni Caro 

Ще один дебютант подіуму Ukrainian Fashion Week сезону весна-літо 2026 — Linni Caro, який створює речі в будуарному стилі зі сміливими 3D-деталями. 

Цього разу бренд представив 22 образи, серед яких — мінісукні з фірмовими квітками з органзи, бомбери з аплікаціями у вигляді пелюсток жоржин і двосторонні шовкові сукні. Окрім цього, Linni Caro вперше використав у своїх виробах лелітки

Upslowuse 

Дизайнерка Міла Огли цього сезону звертається до теплих спогадів дитинства про Азовське море — море, яке сьогодні є не просто точкою на мапі, а символом того, що відібрали. Тож нова лінійка Upslowuse отримала назву Stolen sea. 

У колекції бавовна пофарбована відваром степових рослин, на виробах з’являються принти хвиль і бризу, мушлі виступають символом збереженої пам’яті й ніжності, а металізовані акценти втілюють стійкість і нагадують про силу пам’яті. 

Sidletskiy 

Ігор Сідлецький, який цього сезону отримав грант на розвиток бренду від Kachorovska Group, презентував колекцію Identity — історію про людську стійкість і переосмислення власної ідентичності в умовах трансформацій. Традиційні для нього архітектурні форми й силуети Sidletskiy поєднав із переосмисленими елементами українських ремесел. 

Також Sidletskiy вдруге вивів на подіум одяг із функцією. У межах колаборації з центром протезування військових U+ System Ігор Сідлецький показав шість образів, розроблених для людей, які використовують протези. 

Окрім цього, бренд продемонстрував колекцію аксесуарів, виготовлених із переробленого скла в техніці гутництва. 

J’amemme 

Завершенням четвертого дня став імерсивний перформанс J’amemme у Національному художньому музеї України. Бренд представив колекцію Sa Lumière, що досліджує енергію жінки та її багатогранність. 

Лінійка побудована на прозорих тканинах, зокрема, дизайнерка Юлія Ярмолюк звертається до шифону й органзи. Окрім фірмового плісе J’amemme, вона також використала деякі експериментальні техніки роботи з фактурами, серед них — драпірування, що підкреслює скульптурність силуетів.

Бізнес-конференція «Виклики індустрії в сучасних реаліях» 

Цього сезону в ЦУМ Київ відбулася перша бізнес-конференція «Виклики індустрії в сучасних реаліях», організована Ukrainian Fashion Week і white rabbit agency. Об’єднавши ключових гравців української модної індустрії, захід став простором для обговорення проблем виробництва, комунікацій і продажів у часи повномасштабного вторгнення. 

Три панелі стали живою дискусією про дефіцит кадрів, безпекові виклики, інклюзивність, нові етичні стандарти і трансформацію ритейлу. 

the COAT by Katya Silchenko 

Грандіозним фіналом п’ятого дня, а разом з ним і Ukrainian Fashion Week сезону весна-літо — 2026, став показ the COAT by Katya Silchenko, який зібрав понад 600 гостей у павільйоні КИТ на ВДНГ. Колекція бренду стала присвятою. Присвятою театру як храму служіння мистецтву. Присвятою жінці та її красі у будь-якому віці та настрої. Присвятою комфорту, адже він завжди на першому місці. Присвятою бажанню і можливості святкувати життя, попри все. 

Несподіваним завершенням шоу стало весілля дизайнерки Каті Сільченко та Сергія Неклеви. У ролі церемоніймейстера виступила співзасновниця та CEO Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ