Протягом століть кохання та мода були нерозривно пов’язані, адже саме світле почуття любові надихало багатьох відомих творців. Дизайнери звертаються до нього, вкладаючи свої роздуми на тему романтичних стосунків у нові колекції, не лише напередодні Дня святого Валентина — минулого весняно-літнього сезону подіуми буквально вибухнули різноманітними ніжними фасонами з візерунками-серцями, викладеними зі стразів чи прорізаними на тканині символами, а також аксесуарами та прикрасами, що відтворюють їхню форму.
Коли йдеться про серця та любовну тематику в моді, першим на думку спадає, звісно, Модний дім Alaïa, що під керівництвом Пітера Мюльє продовжує підкорювати гардероби передових світових фешіоніста. Вперше представлена у 2022 році, сумка Le coeur («серце») стала справжнім хітом. Згодом виріб здобув нові прочитання у розмірах, кольорах і матеріалах. Окрім цього, у лінійці також наявні мюлі La Mule Coeur.
Instagram: @maisonalaia
Популярною тема сердець є й серед українських брендів. Чого лише варті їхні колекції-валентинки, що ми оглядали напередодні свята кохання? Однак тут знаним королем сердець є бренд Frolov, що буквально вибудував стійку асоціацію між собою і символом любові та анатомічною формою серця.
Instagram: @frolovheart
Із сердечною тематикою у своїх колекціях неодноразово працювали й Ів Сен-Лоран, Жан-Поль Готьє, Еді Сліман та багато інших видатних дизайнерів. Сьогодні з нагоди Дня святого Валентина ми пропонуємо вам згадати найвідоміші вироби, натхнені коханням.
Ів Сен-Лоран, осінь-зима — 1970/71
Восени 1970 року Ів Сен-Лоран представив різноколірну весільну сукню Love Me Forever or Never, що нині вважається однією з його найбільш знакових робіт. Виготовлена з оксамиту у техніці patchwork, вона демонструвала аплікації у вигляді серця та гордо заявляла «Люби мене завжди», а ззаду сукні було розміщено продовження фрази: «Або ніколи».
Окрім цього, вважається, що саме у 1970–1971 роках Сен-Лоран створив свої перші «любовні» листівки, які протягом наступних 30 років надсилав своїм найближчим друзям і найдорожчим клієнтам напередодні кожного Нового року. Згодом дизайнер назвав серце своїм талісманом, а 1978 і 1993 роки — єдині, коли він не виготовив картки, — роками без кохання.
Сукня Love Me Forever or Never знову з’явилася на публіці у 2002 році — на останньому шоу Іва Сен-Лорана у Парижі, що згадувало 128 найвидатніших творів з його творчого доробку.
Андре Курреж, осінь-зима — 1994/95
Відомий своєю любов’ю до футуристичного спрямування і майстерністю у роботі з формами та тканинами, Андре Курреж завершив своє шоу сезону осінь-зима — 1994/95 демонстрацією саме того, яким може бути нове бачення форми.
Наприкінці показу моделі стали виходити на подіум по двоє, складаючи своїми вбраннями різноманітні візерунки, мов дві половинки. За металізованими зображеннями квітів і ялинки, слідувало сердечко. Саме жінки у помаранчевих сукнях прямого крою та високими рукавицями у тон, що формували символ любові й романтики, закрили шоу Courrèges.
Жан-Поль Готьє, осінь-2003
Попри те що Жан-Поль Готьє полишив царину Haute Couture, ми не втомлюємося згадувати його спадщину. Адже модний infant terrible мав значний вплив на індустрію. У свій новаторський спосіб він грав із пропорціями, трендами та поверненнями до різних модних епох.
Так, у сезон Haute Couture осінь-2003 Жан-Поль презентував власне бачення серця у моді. На своєму шоу дизайнер представив тілесного кольору боді, на якому червоними лелітками були вишиті серце й вени, загалом уся кровоносна система. Його з гордістю одягала британська модель Ерін О’Коннор.
Крістофер Бейлі, осінь-зима — 2013/14
Ідею любові в осінньо-зимовій колекції 2013 року майстерно передав і Крістофер Бейлі, який до 2018 року працював для бренду Burberry. Смілива та навіть дещо провокативна для британського бренду лінійка здобула назву Trench Kisses, вона була натхнена моделлю та танцівницею кабаре Крістін Кілер.
Вирізнялася колекція Бейлі саме маленькими сердечками, що з’являлися на тренчах, сукнях, сорочках та інших елементах.
Нову лінійку Burberry супроводив рекламним роликом, знятим Маріо Тестіно за участі Тома Старріджа і Сієнни Міллер. У кампейні «поцілунок у тренчі» відбувається під чуттєву композицію Тома Оделла Hold Me.
Maison Martin Margiela, осінь-2014
Кутюрна колекція осені 2014 року має значно більше значення для спадщини бренду Maison Margiela, ніж може здатися на перший погляд. Адже саме в ній якнайкраще відображено зміст назви Artisanal («кустарний»), що під нею виходять і сучасні кутюрні лінійки Модного дому.
До сповненої контрастів колекції увійшли такі елементи як шовкові бомбери з вишивкою у японському стилі, вечірні сукні з розрізами до стегна, вишукане чорне мереживо, напівпрозорі спідниці, а поряд із ними — предмети, оздоблені монетами.
Картину колекції осінь-2014 доповнює бюст’є, вкрите червоними кристалами та декороване написом I Love You.
Еді Сліман, осінь-зима — 2016/17
Хоча без головування Іва Сен-Лорана Модний будинок позбувся його імені, лишивши собі тільки прізвище, він зберіг серце своїм талісманом і ту вишукану атмосферу, що панувала у колекціях. Еді Сліман, який виступав креативним директором бренду Saint Laurent з 2012 по 2016 рік, покидаючи цю посаду влаштував гучне шоу, що вшановувало пам’ять творця, немов повертаючи Дому його втрачене Yves.
Завершальний образ колекції, що мала стати любовним листом Еді Слімана до Парижа, являв собою червоний хутряний кейп у формі серця. Його представляла одна з муз креативного директора — Лілі Самнер. Аутфіт із шубою доповнювали мінісукня, прозорі колготки та туфлі на високих тонких підборах.
Кейп-серце з’являвся на обкладинках світових видань, у чергу за ним стали десятки світових знаменитостей. Серед них — Ріанна, Кендалл Дженнер, Нікола Пельц, Кара Делевінь і багато інших.
Instagram: @badgalriri