Цьогоріч Тиждень моди у Мілані став справжнім сезоном дизайнерських дебютів. Найбільш очікуваним із них був перший показ Луїз Троттер для Bottega Veneta, а от найбільш несподіваним — шоу Даріо Вітале для Versace.
Уперше за понад 40 років Versace опиняється не у руках спадкоємця легендарного Дому. Наступник Донателли — дизайнер, відомий своєю понад 20-річною роботою у Miu Miu. Водночас, як з’ясувалося, Versace є надзвичайно близьким серцю Даріо Вітале: наприкінці 1980-х років його мама колекціонувала вироби бренду.
Поєднавши спадок культового Дому й особисті сентименти, Вітале взявся до виконання непросто завдання — відтворити світ символу італійського гламуру із сучасним акцентом і власною стилістикою.
Новий Versace — новий погляд на сексуальність
Традиційно Versace — це бездоганний глянцевий блиск, гламур, розкіш і сексуальність, що гучно заявляє про себе. І хоча Даріо Вітале ретельно занурився в його архіви, він вирішив трансформувати саме цей основний код Дому.
Відтепер сексуальність Versace стає м’якшою, розслабленішою, інтелектуальнішою. У дебютній колекції Даріо розшитий лелітками бра-топ і металізована спідниця доповнюються пов’язаним на талію кардиганом, блискуча спідниця довжиною до коліна комбінується зі спортивною курткою, а мікрошорти з намистинами й бісером балансуються багатошаровістю зверху.
«Дім елегантний, респектабельний, буржуазний у своїй спокійній масці, але щось тут не так. Або, можливо, я просто втомився від однієї лише елегантності, і так само вимоги респектабельності вже здаються мені абсурдними. Навіть образливими. Усе відполіроване тепер здається трохи хибним, кожен предмет — не на своєму місці»,
— поділився у запрошенні, написаному подібно до листа, Даріо Вітале.
Його текст навіть цитував англійського письменника Джона Кіта. Сам же показ відбувся у художньому музеї Пінакотека Амброзіана, стіни якого прикрашають роботи Леонардо да Вінчі, Рафаеля і Караваджо. Останній посідає особливе місце у серці Вітале. Як зазначав дизайнер, він має стражденну пристрасть до Караваджо.
Працюючи над показом, новий креативний директор Versace надихався також фільмом «Теорема» режисера П’єра Паоло Пазоліні 1968 року. За його сюжетом таємничий гість руйнує життя міланської буржуазної сім’ї. Мотиви кінострічки відобразилися на подіумі.
Занурення в архіви Джанні Версаче
У своїй першій колекції Даріо Вітале не просто розвиває спадщину Донателли Версаче — він глибше поринає в історію Дому, аби відтворити його світ у всіх деталях і барвах. Даріо Вітале звертається до архівів самого Джанні Версаче: не лише його робіт та ескізів, а й особистих речей.
За словами Вітале, досліджуючи бренд, він намагався віднайти «відчуття Джанні». У пошуках натхнення дизайнер звертався не до конкретних колекцій чи виробів — він шукав дух, що стоїть за Versace.
Даріо Вітале представляє у своїй лінійці шкіряні куртки та розшиті золотим бісером жилетки, смугасті брюки й драпіровані сукні з легким ефектом прозорості. Він переосмислює культові скульптурні корсети бренду, а також блискучі сукні та предмети гардероба, натхнені спортивною естетикою.
«Міфологія почалася тоді, коли боги й богині трохи знудилися власними інтригами й зійшли з Олімпу, аби ходити серед людей. Це не лише про довгі вечірні сукні. Ми робимо цей одяг трохи реальнішим. У мене є багато друзів, які мріють носити вишиту шкіряну жилетку, але для клубу, а не для балу Met Gala»,
— прокоментував дизайнер.
Важливе місце в новій колекції бренду посідає м’який костюмний крій. У виконаних із льону виробах дизайнер розкривав свою майстерність роботи з кольором: він досягав максимальної контрастності, поєднуючи синій жакет із червоною сорочкою і зеленими брюками; комбінував баклажановий із кораловим тощо.
Цікавий вибір фактур також притаманний лінійці, і Даріо демонструє весь потенціал кожної із них: шкіра, денім, льон, шовк, фірмовий мікс металів та інші матеріали взаємодіяли між собою, підкреслюючи витонченість виробів та надаючи їм гламурного сяйва.
Не нехтує дизайнер і знаковими мотивами Versace: медузами, блискучими «шаховими» візерунками, а також pop-art-принтами Енді Воргола, що їх уперше представив Джанні Версаче.
Багатошаровість, but make it sexy
Однією з найпомітніших рис дебютної колекції Даріо Вітале стала багатошаровість. Як пояснює дизайнер, цей стилістичний прийом є невіддільною складовою його власної fashion-ДНК. З дитинства його аутфіт складався з футболки, сорочки й джемпера.
«Багатошаровість, якщо вдатися до неї цілеспрямовано, може додати вбранню глибини, текстури й інтриги, а не просто бути класичною та консервативною. Я хотів зробити з цього щось дуже сексуальне»,
— наголосив він, відзначаючи початок нової ери Дому Versace.