Ukrainian Fashion Week завжди був не лише місцем для презентацій нових колекцій, а й простором для розмови про культурні коди. Цього разу однією з таких розмов став показ бренду TONiA, де дизайнерка Антоніна Белінська звернулася до джерел європейського мистецтва та костюма епохи Ренесансу. Її колекція весна-літо — 2026 Renaissance стала своєрідним містком між XVI століттям і сьогоденням — зберігши символіку та велич епохи, але водночас вписавши їх у мову сучасної моди.
Натхнення: від Рафаеля до Боттічеллі
Антоніна Белінська добре відома своїм умінням працювати з історичним костюмом — досвід, здобутий у кіноіндустрії, дозволяє їй вільно цитувати минулі епохи й інтерпретувати їх через сучасну чуттєвість. Для колекції Renaissance вона зібрала мудборд, що складався з портретів Рафаеля, Тіціана та Ганса Гольбейна Молодшого, а також зразків європейського аристократичного одягу XVI століття.
Так на сукнях і сорочках з’являється квітковий принт, відтворений з картини Боттічеллі «Народження Венери». У брюках, топах і халатах оживає флористичний орнамент з італійського жакарду XVI сторіччя. А в’язаний гачком декор у формі хризантем і гілочок жасмину додає ще одного шару ручної роботи — того самого, що завжди відрізняв костюм епохи Ренесансу від масового.
Як і належить ренесансній модниці, увагу приділено не лише одягу, а й аксесуарам. Белінська експериментує з формами поясних сумок, відсилаючи до зразків кінця XVI століття. Масивні чокери, ланцюги та корсети додають образам драматичності.
«Для поясів ми відливаємо з латуні декоративні елементи, що повторюють оригінальний декор на шкіряних аксесуарах того періоду»,
— розповідає дизайнерка.
Ці деталі створюють ефект «живого музейного експоната», який водночас чудово працює у сьогоденні.
Символіка рукавів і роль ароматів
Окремої уваги заслуговують рукави — один із головних формотворчих елементів колекції. Драпіровані, зі складками, воланами та розрізами, вони стають головним акцентом у більшості луків.
«В епоху Відродження об'ємні рукави символізували статус і достаток власника, оскільки тканина була дорогою. Часто рукави не пришивали, а прив’язували до сукні чи сорочки стрічками, що дозволяло змінювати їх залежно від події. У першій половині XVI століття рукави суконь мали розрізи, крізь які виднілась нижня біла сорочка»,
— пояснює Белінська.
Ще один нюанс, який додає багатошаровості показу, — аромат. Усі образи супроводжував легкий парфум з нотами бергамоту, цитрусу, жасмину та білих квітів, створений спеціально до колекції брендом Amoursky. Це рішення підкреслило багатовимірність шоу: глядачі сприймали його не лише візуально, а й через запахи.
Стиль TONiA: історія крізь сучасність
Попри значну кількість історичних цитат, у колекції легко впізнати почерк бренду TONiA. Він артистичний, чуттєвий, жіночний, але водночас достатньо сучасний, аби працювати поза музейним контекстом.
Белінська робить ставку на універсальність: сукні з колекції можуть звучати як на червоній доріжці чи світському прийомі, так і в більш буденному житті — для тих, хто цінує унікальність.
Показ TONiA на Ukrainian Fashion Week став підтвердженням того, що мода сьогодні — це спосіб говорити з історією на рівних. Колекція Renaissance нагадала: культурні коди минулого можуть бути не лише джерелом натхнення, а й актуальною мовою самовираження.
Белінська майстерно поєднала дослідницький підхід, знання історії костюма й чутливість до сучасної естетики. Результат — колекція, яка звучить і як вшанування Ренесансу, і як нагадування, що справжня мода завжди виходить за межі часу.