Творчий тандем Міуччі Прада і Рафа Сімонса продовжує дивувати публіку й розкривати нові грані не лише самого бренду Prada, а й моди загалом. Щосезону вони наново розкривають саму сутність одягу, переосмислюють його не з боку трендів, а з погляду реальності.
І колекція сезону весна-літо — 2026 у своїх контрастах, формах і насичених кольорах стає відповіддю на перевантаження цієї реальності. Кожен виріб — це черговий експеримент Міуччі й Рафа, які демонструють нам найбільш дивовижні, несподівані чи навіть провокаційні способи роботи з одягом.
Як розповіла Міучча Прада в нотатках до шоу, ця колекція є реакцією на невизначеність. Вона розмірковує, як одяг змінюється й адаптується.
«У поєднанні різних елементів одягу, у цій ідеї композиції є вибір і свобода, авторитет і сила для жінки, яка його носить. Це мода, що внутрішньо пов’язана зі світом, має сенс і користь: як зустріти реальність і як у ній вижити»,
— поділилася дизайнерка.
Відповідь на поставлені питання Прада знаходить у деконструкції, що її дизайнерка порівнює з процесом фільтрування реальності через одяг. Його елементи розділяються й об’єднуються в найбільш непередбачуваний спосіб. Вони протиставляються один одному і формують образ гармонії через трансформацію.
Prada SS`26: радикальне осмислення
В основі колекції весна-літо — 2026 лежить аналіз одягу. Міучча Прада і Раф Сімонс звільняють речі від притаманних їм ієрархій, переоцінюють фундаментальні властивості одягу. Це фірмовий стиль Prada: перетворювати звичні речі на унікальні позиції гардероба.
Спідниці легко сплутати із сукнями-жилетами, адже вони зафіксовані не на поясі, а на плечах. Груди моделей прикрашає «даремний бюстгальтер» — драпірований топ-бандо, що вільно звисає на тілі. З-під атласних суконь визирають немов навмисне зім’яті спідниці-бульбашки, а мікрошорти прикрашають кишені карго. Утилітарні комбінезони, які так любить Prada, стають предметом нової елегантності, не поступаючись місцем вечірнім сукням.
Одним із ключових провідників цього сезону стає асиметрія, зокрема у подовжених з однієї сторони подолах спідниць. Самі спідниці, до речі, були чи не найцікавішим виробом на подіумі. І ЗМІ вже встигли охрестити їх франкенштейнами.
Річ у тім, що спідниці, які на перший погляд нагадували добре відомі всім моделі сліп, складалися немов із кількох різних частин, як-от із тафти з рюшами та мережива.
Усі ці вироби — втілення самої назви колекції: Body of Composition («Тіло композиції»). Це спосіб відрефлексувати надмірність нашого часу і віднайти легкість, що може протистояти складності світу навколо. В новій композиції структури зводяться до мінімуму — одяг неконвенційно формується довкола тіла.
«Є дозвіл поєднувати різні елементи, компонувати, і є також фізичне визволення — відхід від моди як скульптурного нашарування на жіночому тілі. Ми змістилися в протилежність — фізичну емансипацію, але також у свободу як стан розуму»,
— поділився Раф Сімонс.
«Часточки краси, часточки тканини»
Такими словами свої нові композиції охарактеризувала Міучча Прада, цитує 10Magazine. Парадоксально, проте контрасти у лінійці не викликають дисонансу, натомість втілюють симбіоз.
«Даремні бюстгальтери» визирають з-під светрів з V-подібними вирізами, потерті шкіряні куртки з накладними кишенями доповнюють сатинові мінісукні, елементи уніформи комбінуються з високими атласними рукавицями. Останні, між іншим, стали ключовим аксесуаром на подіумі. Вони довершували чималу кількість образів і були представлені одразу в кількох варіаціях: з ніжного атласу й зухвалої шкіри.
Сміливі поєднання відобразилися й у колірній палітрі показу. Prada представив кольори як універсальну мову моди, і розказана з їхньою допомогою історія була багатогранна та повна. Дизайнери використовували як нейтральні й ахроматичні тони, так і насичені червоний, синій, зелений, фіолетовий, рожевий і помаранчевий, а також пастельні тони: від пудрового до м’ятного.
На окрему увагу заслуговують прикраси й оздоблення камінням. Дизайнери прикрашають комірці суконь перлами й декорують стразами туфлі. Якщо придивитися, то оздоблення можна помітити навіть на оправі окулярів.