Головні новини та події Ukrainian Fashion Week сезону осінь-зима — 2025/26

Головні новини та події Ukrainian Fashion Week сезону осінь-зима — 2025/26

Як минув новий сезон UFW

АВТОР:

ФОТО: Надані пресслужбою

ОПУБЛІКОВАНО: 20 лютого 2025

Напередодні, 14 лютого, у Києві стартував другий від початку повномасштабного вторгнення Росії на територію України сезон Ukrainian Fashion Week, що об’єднав сотні представників fashion-індустрії, аби засвідчити, що українська мода продовжує розвиватися попри все. Вона є ще одним голосом підтримки України у буремні часи. 

Так, сезон осінь-зима — 2025/26 мав і благодійну мету: збір коштів для ініціативи «Обличчя героїв» — проєкт підтримки поранених з мінно-вибуховими травмами обличчя. У її межах дизайнери допомагали в лікуванні та реабілітації героїв, а гості долучалися до збору за посиланням. 

Під час Ukrainian Fashion Week FW`25/26 свої колекції представили такі бренди, як FROLOV, KSENIASCHNAIDER, TG Botanical, NADYA DZYAK, GASANOVA, J’amemme, Sidletskiy і десятки інших. Вони дивували публіку майстерністю роботи з тканинами й формами, експериментували з форматами й доносили важливість інклюзивного дизайну. 

Про всі головні новини та події Ukrainian Fashion Week сезону осінь-зима — 2025/26 розповідаємо в нашому матеріалі. 

День 1 

FROLOV 

Символічно в День закоханих свою колекцію презентував головний підкорювач сердець української fashion-індустрії FROLOV. Він відкрив Ukrainian Fashion Week запальним денним рок-концертом у ЦУМі, зірками якого стали легендарні виконавиці Ірена Карпа, Юлія Лорд і Саша Кольцова («Крихітка»). 

Колекція «Брудна як ангел» поєднала естетику українського поп-панку та рок-культури 90-х і 00-х. У ній з’являються непритаманні бренду деталі з пір’я, нові витягнуті форми корсетів, що звертаються до силуетів готичного періоду, а рушники з колекції Ivasyk стають оксамитовими й набувають деталей, притаманних емо та готам нульових: хрести, сердечка та мереживо.

CHUPRINA 

Колекцією осінь-зима — 2025/26 CHUPRINA святкує 15-річчя у модній індустрії, тож у ній дизайнерка Дар'я Чупріна представила рефлексію шляху бренду через знакові елементи його ДНК: від м’яких трикотажних виробів до елегантних суконь, оздоблених мереживом та сіткою. 

MAKI 

У межах UFW бренд MAKI представив проєкт «Одяг з функцією: рівність у розмаїтті», спрямований на створення функціонального та стильного одягу для людей з інвалідністю. 

Унікальність проєкту полягала в тісній співпраці дизайнерів з фокус-групами, які складалися з ветеранів з різними типами ампутацій і втратою зору. Кожен учасник фокус-групи робив своє замовлення на одяг, що відповідає його потребам і стилю. Таким чином, лінійка охоплює різноманітні моделі одягу — від футболок і худі до класичних костюмів, джинсів і сорочок. 

GURANDA 

Мотиви 00-х і стиль Nutro (new retro), фемінність і романтичний шик — усе це поєдналося у новій лінійці GURANDA, зробивши її втіленням жіночності. У ній шифон, оксамит і шовк комбінуються з вишуканою вишивкою намистинами, а грубі фактури деніму та хутра створюють контраст, що підкреслює характер кожної деталі. 

PLNGNS 

Після яскравого шоу на Berlin Fashion Week український стрітвер-бренд PLNGNS (Palingenesy) привіз свою колекцію IDENTITY на Ukrainian Fashion Week у новому форматі презентації. У фокусі події — відданість бренду апсайклінгу, експериментальному дизайну та стійкому розвитку. 

Центральну роль у лінійці відіграють перероблені матеріали, зокрема вживані кросівки, які трансформуються у довговічні, сучасні текстильні рішення. Визначною особливістю стали силуети IDENTITY, що поєднують функціональність з авангардними елементами, відображаючи індустріальну естетику. 

SANTA 

Образ femme fatale з нуарних стрічок 1950-х та естетикою робіт фотографа Гельмута Ньютона втілилися у колекції «Сила привабливості» бренду SANTA. Дизайнерка Яна Станіславська активно грає з контрастами, поєднуючи прозоре мереживо з щільною текстурою шкіри. 

Магнетизм лінійки підсилюють делікатні вирізи та об’ємне пір’я, а її завершальним акордом стають вироби з хутра: сумки, боа, шалі та, звісно, шуби — знакові моделі SANTA

GOLETS 

Наріжним каменем колекції GOLETS став принцип From the Observer — від спостерігача, і саме через його призму дизайнерка Олена Голець досліджує образ представниці нації, яка бореться за власне існування.

У лінійці парадоксально і водночас гармонійно поєдналися складні філософські категорії, полярно різні культури та просторово-часові символи. Це драматизм і вишуканість, жіночність і мужність, середньовічна Японія та сучасна Україна, актуальність і позачасся. 

Nadya Dzyak 

Як поділилася дизайнерка, одного дня поруч зі студією вона зустріла бабусю Валентину, яка продавала строкаті круглі килимки, виткані власноруч. Познайомившись ближче, Надя Дзяк дізналася, що жінка переїхала до Дніпра з Бахмута та створює ці вироби, як навчилася ще в юності, щоб підтримати себе та хворого сина. Її роботи наївні, але зачаровують нетривіальними кольоровими поєднаннями й здаються відображенням цілого всесвіту. Так, творчості пані Валентини присвячений окремий блок виробів у новій колекції. 

Провідною у лінійці також стала ідея циклічності всесвіту. Її втілюють колоцентричні фігури в ескізах, невагома органза у витончених колах і геометричних завитках, що немов повторюють старовинний обряд. 

Окрім цього, Nadya Dzyak продовжує доводити інклюзивність подіумів Ukrainian Fashion Week. Найемоційнішим моментом показу стала поява на ньому моделі на кріслі колісному.

День 2 

KSENIASCHNAIDER 

У новій колекції THINK INSIDE THE BOX команда KSENIASCHNAIDER проводить не просто візуальний експеримент, а перезавантаження бренду. Ксенія Шнайдер ламає звичні правила, що закликають виходити за рамки, і переносить ці рамки в реальний світ. 

KSENIASCHNAIDER згадує геометричні й кубічні форми одягу у цифровому світі й втілює їх у фізичному вимірі. 

OMELIA 

Цього сезону OMELIA представив презентацію-перформанс у колаборації з режисеркою та артдиректоркою Веронікою Ємельяновою, перетворивши локацію на простір дослідження вибору, сутності та крихкості людської природи через поєднання моди, музики та театру. 

Ключовим образом перформансу стала сукня, виготовлена з 20 метрів стокових тканин і декорована квітами, вирізаними з вінтажних сорочок. 

Kristina Laptso 

Лінії тонкої сексуальності, де стриманість переплітається із волею, а вишуканість — із ледь помітними маскулінними акцентами, сплітаються воєдино у колекції Kristina Laptso, що отримала назву Josephina

Натхненням для лінійки стали післявоєнні роки, коли людство відновлювало віру у світле майбутнє. 

C.Icon / Novitska 

У межах спільного показу львівський бренд C.Icon узявся до переосмислення пухового одягу. У центрі колекції — відмова від традиційного уявлення про пуховики як виключно повсякденний елемент гардероба та їхня інтеграція у класичні, грайливі та експериментальні образи. 

Novitska ж цього разу повертається до гламуру 80-х і по-новому розглядає естетику тієї епохи. Бренд традиційно робить акцент на крій, зокрема, сукні, шовкові накидки, бомбери, комбінезони та костюми з жіночими силуетами та розкішними штрихами. 

UPSLOWUSE / TONiA 

Зупинитися посеред щоденної напруги, вдихнути та знайти опору в собі цього сезону нас закликає колекція SLOWFLOW бренду UPSLOWUSE. У футуристичних силуетах і архітектурних формах втілюється філософія пошуку гармонії між внутрішнім світом і зовнішньою реальністю. Візитівкою лінійки стали унікальні вироби з вінтажного хутра, що надають йому друге життя. 

У новій колекції креативна директорка TONiA занурилась у дослідження спадщини давніх слов’янських племен, що жили на території сучасної України у V—VII сторіччі. Пам'ятки матеріальної культури антів, що були знайдені археологами у межиріччі Дніпра й Дністра, дизайнерка перетворила на елементи декору вишуканих коктейльних суконь та класичних костюмів.

Kachorovska's Emerging Brands Prize 

Kachorovska продовжує свою ініціативу для молодих брендів — учасників Ukrainian Fashion Week, яку було започатковано минулого року. Провівши попереднє вивчення брендів, а також відвідавши їхні покази, команда Kachorovska нагородила премією у 100 000 гривень бренд UPSLOWUSE.

Kachorovska's Emerging Brands Prize 

Khrystyna Rachytska 

Бренд пропонує знайти в сучасній моді наратив з глибин української традиції: одяг, що слугує містком між поколіннями та історичною цінністю. Вбрання, що залишають дітям та онукам. Створені в рамках колекції «Придане», вироби поєднують ручну працю, сучасні методи обробки, високі цінності та любов до моди. 

Khrystyna Rachytska ставить за мету руйнування стереотипів щодо етностилю, про глибинність звʼязку роду і духовності та про сучасне осмислення спадщини. 

Juliya Kros

Одяг із функцією представив Juliya Kros, заклавши глибокі сенси вже у самій назві лінійки — You Are Like Infinity. Це особистий маніфест жінки, яка, попри обставини, встановлює високі стандарти своїми досягненнями, прокладає особистий шлях до нескінченних і безмежних можливостей. 

Тема безбарʼєрності через призму концептуального одягу — це новий напрям бренду Juliya Kros. Трансформаційні рішення, які являють собою ДНК бренду, в новій колекції були максимально адаптовані для людей, які користуються кріслом колісним і мають протези верхніх чи нижніх кінцівок. 

«Шипелик» 

Уперше в межах UFW презентацію провів «Шипелик», запросивши у гості до свого дому. Бренд розповів про своє дитинство і становлення у фотоальбомі, відкрив свою гардеробну шафу з улюбленими айтемами. 

Головною частиною вечора стала сюрреалістична лялькова вистава. Головні ролі виконали айтеми бренду: лонг «Нарцис», парка міні, куфайка, свитка, тренч і піжама. Усі вони ожили серед гостей у гіперболізованому збільшеному розмірі та показали свою можливість трансформуватися.

Vorozhbyt&Zemskova 

Дизайнерський дует Олени Ворожбит і Тетяни Земськової лишається відданими своїй фірмовій естетиці графічності та конструктивізму, віддзеркалюючи динаміку урбаністичного простору і його невпинної трансформації крізь пори року в новій колекції. 

Контрасти проглядаються у фактурах матеріалів, розкриваючи концепцію сезону, і в архітектурних силуетах. 

VIKTORANISIMOV 

Цього сезону Віктор Анісімов презентує &yellow — новий напрям бренду VIKTORANISIMOV, що народився після знакової події: створення парадної форми для національної паралімпійської збірної України, в якій спортсмени вийшли на урочисту церемонію відкриття Паралімпійських Ігор — 2024. 

Лінійка &yellow поєднує ретроспортивну естетику з сучасним дизайном: вільний крій, графічні елементи, контрастні смуги, клітинка та фірмові деталі-трансформери.

День 3 

TG Botanical 

Третій день UFW розпочався в загадковій атмосфері морського узбережжя, де панує усамітнення. Такий тон йому задав показ TG Botanical. 

Уперше представлена в Копенгагені, осінньо-зимова колекція бренду була натхнена нічними прогулянками дизайнерки Тетяни Чумак узбережжям Коста-Брави в Іспанії під час її вагітності. Кожен образ відображає красу й таємничість моря, розповідаючи історію через ретельно підібрані тканини й форми. 

New Names: La Spilla, Shev Studios, Kate Brilliant, E17 та ATLAN.TYDA 

New Names — особливий пункт у розкладі Українського тижня моди, адже саме з нього свій шлях починали деякі з найвідоміших українських дизайнерів. Цього ж разу свої лінійки тут представили La Spilla, Shev Studios, Kate Brilliant, E17 та ATLAN.TYDA. 

Цього сезону офіційний партнер Ukrainian Fashion Week FW'25/26компактні відпарювачі Philips Steam&Go — відзначив одного з дизайнерів у категорії New Names та подарував йому корисний для роботи пристрій. Переможцем став бренд ATLAN.TYDA. 

Goliuk / Mint 

Силу жіночності та нестримну енергію життя транслювали структурні жакети, елегантні сукні, багатошарові комплекти, вишукані светри ручної роботи та символічний декор з трипільськими мотивами на шоу Goliuk. Окрему увагу було приділено декоративним елементам, що інтерпретують  давні знаки в сучасному прочитанні. 

Колекцію Rebirth: Denim & Silk Symphony у другій частині показу представив Mint. У ній джинсові тканини, зібрані зі старих речей і виробничих залишків, трансформуються у сміливі архітектурні силуети, а ніжний шовк додає цим образам елегантності та плавності. Кожен виріб розповідає історію циклічності моди, де навіть найпростіший матеріал може стати витвором мистецтва. 

Katerina Rutman 

У новому сезоні дизайнерка бренду Katerina Rutman творчо переосмислює роуд-муві — жанр кіномистецтва, в якому сюжет зосереджено на подорожі, що змінює обставини повсякденного життя. Так, колекція стала втіленням чарівної подорожі — мандрівки на острів вічної весни, завжди квітучий і загадковий. Мадейра — містичне місце, де природа постає у своїй найвеличнішій красі: високі зелені гори, чорні піски, яскраві квіти та безмежна лазур Атлантичного океану. 

UFW x Intertop: The Culture of Design 

У просторі NewGen Lab у Мистецькому Арсеналі було оголошено переможця премії The Culture of Design, започаткованої Ukrainian Fashion Week у партнерстві з fashion-ритейлером INTERTOP Ukraine. 

Премію в розмірі 150 000 гривень і замовлення на розробку та реалізацію колекції, яка буде представлена в мережі магазинів INTERTOP, отримала дизайнерка Лілія Олійник. 

UFW x Intertop: The Culture of Design 

Darja Donezz 

Darja Donezz осінь-зима 2025/26 — це історія про баланс між жіночністю та викликом, вінтажними мотивами та сміливими проривами у майбутнє. 

Глибоке натхнення дизайнерка Дар’я Донець знайшла у звучанні культового треку Ace of Base «Happy Nation». Немов голос іншої епохи, ця мелодія стала фоном для роздумів про циклічність історії, її здатність формувати майбутнє. Ця емоція оживає в контрастах колекції: чіткі лінії зустрічаються з плинними силуетами, строгість врівноважується грайливістю, а комфорт органічно сплітається з елегантністю. 

Andreas Moskin 

Андрій Моськін та Андреас Білоус занурюються у 20–30-ті роки XX століття, які згодом увійшли в історію як епоха Розстріляного відродження. Під впливом, зокрема, авангардної прози українського письменника-експериментатора Майка Йогансена класичний брючний костюм Andreas Moskin змінюється і деконструюється. 

Водночас Andreas Moskin демонструє модну індустрію в розрізі сучасних українських реалій. Змінюється герой бренду, а відтак і його вбрання. Бренд створює і демонструє на своїх показах одяг для чоловіків із протезами рук і ніг. 

SIDLETSKIY 

«Я прагнув створити колекцію, яка не лише відображає сучасність, а й нагадує про сутність речей. Простота — це не відмова від форми, а її переосмислення»,

— поділився дизайнер Ігор Сідлецький. 

Нова колекція його бренду це візуальне та концептуальне дослідження часу, простору й сутності буття. Кожен її елемент відображає концепцію гармонії протилежностей: строгі, чіткі лінії контрастують з м’якістю текстур, а стримані кольори додають виробам глибини та елегантності. 

День 4 

KARAVAY 

Останній день Ukrainian Fashion Week відкрив KARAVAY, представивши колекцію NEOCLASSIC_set 2 у камерному форматі у своїй студії. Захід поєднав живе спілкування з дизайнеркою Іриною Каравай та демонстрацію останніх дизайн-розробок. 

Філософія KARAVAY — це «мислення речами». Кожна річ у колекції несе в собі цінність не лише як естетичний об’єкт, а і як результат кваліфікованої роботи та обережного використання ресурсів. Бренд зберігає вірність своїй естетиці «вишуканого етно» — переосмислення етнічних мотивів у нових матеріалах, формах і функціях.

J’amemme 

Для презентації нової колекції J’amemme обрав не типовий формат подіуму, що довкола нього збираються fashion-експерти й гості. Презентація Noir відбулася у форматі імерсивної вистави в Театрі «Сузір’я». 

Лінійку осінь-зима — 2025/26 у J’amemme називають маніфестом загадкової елегантності та холодної сексуальності. Натхнена тонкою межею між силою та крихкістю, вона балансує між відкритістю та загадковістю завдяки архітектурним силуетам і складним текстурам. 

GASANOVA 

Честь провести фінальне шоу Ukrainian Fashion Week сезону осінь-зима — 2025/26 випала бренду Gasanova, який представив нову колекцію у форматі унікального артперформансу за участю балету Freedom Ballet. 

Сама ж лінійка натхнена силою, витримкою та відвагою українських жінок. Як розповіли у Gasanova, вона стала присвятою жінкам, які змінюють світ силою свого духу, сміливо крокують у майбутнє й перетворюють виклики на можливості.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ