Тиждень моди в Мілані продовжує дивувати нас не лише дебютами нових креативних директорів, а й прощальними шоу. Йдеться про Fendi та дизайнерку Сільвію Вентуріні Фенді, для якої колекція весна-літо — 2026 стане останньою на посаді креативної директорки цього Дому.
Сільвія бере грайливість як основу ДНК Fendi та зводить її на п’єдестал. Звертаючись у пошуках натхнення до власної родини, зокрема вагітної доньки, дизайнерка продовжує відзначати сторіччя легендарного Дому. Цього разу вона влаштовує просякнуте юнацьким духом шоу, присвячене яскравим і насиченим барвам.
Форми, кольори та голоси
Кольори на показі Fendi оживають буквально в кольорових блоках. Дизайн-сет, розроблений брендом у співпраці з австрійським художником Марком Ньюсоном, нагадував калейдоскоп відтінків. Подіум складався з різнобарвних пікселів: від класичних нейтральних і пудрово-рожевих тонів до бірюзових та яскравих червоних, що водночас нагадувало схеми-градієнти Pantone.
Інший колаборатор Fendi цього сезону — музичний продюсер Фредерік Санчес — розглядає показ як справжню «психоделічну прогулянку». Ексклюзивно для шоу Дому він створив композицію, яка поєднувала голоси легенд італійського кіно Марчелло Мастроянні, Алена Делона, Анук Еме й Анни Маньяні з класичними мотивами італійської опери та електронними елементами.
На цьому тлі перед глядачем розгортається невпинний діалог: між елегантністю і спортивними силуетами, між яскравими відтінками та лаконічними формами, між стриманою структурою й м’якими деталями, між вишуканістю і безтурботністю.
«Йдеться про розслаблене і кольорове відчуття легкості, наповнене романтичною елегантністю. Не про єдине визначення, а про плинність між повсякденним життям і вишуканим ремеслом. Прості жести, за якими стоїть складна робота. Ця подвійність завжди мене захоплювала»,
— поділилася Сільвія Вентуріні Фенді.
Прощавай, мінімалізм
Схоже, показ Fendi офіційно засвідчує кінець епохи «тихої розкоші» — ери стриманих кольорів, простого крою і мінімальної кількості деталей. У колекції Дому яскравий ультрамариновий поєднується з фуксією, глибоким смарагдовим, грайливим жовтим і насиченим червоним. Разом із кольорами головною героїнею лінійки стає флористична тематика. Вона з’являється у принтах, нашитому на одяг декорі, у підвісах та плетеному бісері на сумках і навіть на шубах. Шматочки хутра, скроєні у формі квітів, були дбайливо складені в цілісний елемент верхнього одягу — вищий рівень майстерності роботи з матеріалом.
Не менш знаковий для колекції мотив — поєднання жіночності із зухвалими спортивними елементами, комбінація легкого шику і спорту. Fendi використовує анораки, боксерські шорти, вироби з перфорованої шкіри й навіть «спортивні костюми» з хутряними вставками.
Нова ера культових сумок
Показ весна-літо — 2026 демонструє нам, наскільки непередбачуваними можуть бути дизайнерські рішення, коли йдеться про сумки Fendi. У новій колекції Дім представляє оновлені версії культових Baguette, які, до речі, розробила сама Сільвія Вентуріні, — Peekaboo та Spy, а також випускає нову модель — Way.
Однак справжнім хітом колекції стає новенька Peekaboo: її підкладка була розшита лелітками.
Останній показ Сільвії Вентуріні Фенді
Сьогодні, 29 вересня, стало відомо, що спадкоємиця Дому Fendi покидає пост його креативної директорки після понад двох десятиліть плідної праці.
Холдинг LVMH, якому належить бренд, зазначив, що Сільвія Вентуріні Фенді стане почесною президенткою Fendi та продовжить представляти його у світі. Однак ім’я нового креативного директора буде оголошено згодом.