Цьогоріч Італія стала ключовим місцем проведення показів круїзних колекцій. Саме її дивовижна атмосфера курортного життя у поєднанні з історичною та модною спадщиною привернули увагу таких брендів, як Chanel, Gucci, Max Mara та Dior. Зокрема, шоу Dior у Римі стало не просто масштабною модною подією — це була поетична ода місту, автобіографічна рефлексія і візуальна подорож через його культуру, пам’ять, театр, історію і мистецтво.
Детальніше роздивляємося показ Dior Cruise 2026 у нашому огляді.
Рим: величний і особливий
Для Dior Cruise 2026 Марія Грація К’юрі повернулася із шоу до Рима — свого рідного міста — вперше за десять років. Востаннє вона представляла тут лінійку Mirabilia Romae, обіймаючи посаду співголови Valentino.
«Для мене робота над проєктом у Римі, очевидно, була одним із моїх бажань, але також і одним зі страхів, тому що Mirabilia була кульмінаційною»,
— поділилася К’юрі напередодні показу, передає видання WWD.
Подорож Dior до Рима стала абсолютно особливою для креативної директорки бренду, увібравши у себе всі мистецькі, історичні та особисті грані міста. Не дивно, що локацією стали сади вілли Альбані Торлонія — величного шедевра архітектури XVIII століття.
Тут, у віллі Альбані Торлонія, панує атмосфера міста, що пам’ятає вічність і зустрічає сьогодення. У стінах, що стали візуальним маніфестом химерного міксу рококо і неокласицизму, зберігаються унікальні колекції стародавніх грецьких і римських артефактів.
Там, де зустрічаються haute couture і ready-to-wear
Круїзна колекція Dior цього сезону народилася на межі високої моди та прет-а-порте — у певній bella confusione («прекрасній плутанині»). Саме La Bella Confusione — роман про Рим 1960-х років — став одним із джерел натхнення для Марії Грації К’юрі. Окрім цього, bella confusione — це також назва, яку Енніо Флаяно запропонував Федеріко Фелліні для його фільму «8½».
Рим тієї доби розкривається й через атмосферу солодкого життя 1950-х років і розквіт італійського кінематографа. Культовий фільм Фелліні La Dolce Vita вшановується через сукні з чорного та червоного оксамиту — вони відсилають до сестер Фонтана, які одягали акторку Анніту Екберг.
Прекрасна плутанина проводить нас містичною межею між реальним та уявним, чітко визначеним та інтуїтивно відчутним.
Початковим імпульсом до створення колекції стало знайомство із постаттю Мімі Печчі Блант — знаменитою італійкою, світською дівою і меценаткою. У шоу Dior Cruise 2026 відроджується один із її легендарних балів уяви (Bal de l’Imagination) — дійства, що існувало на перетині маскараду, театру і моди.
У 1930 році графиня Мімі Печчі Блант влаштувала у Парижі «білий бал», що повністю був виконаний у білих кольорах: від запрошень, що їх отримали гості, до декору залу й суконь самих присутніх. Захід став однією з найвишуканіших подій тогочасної Європи, закарбувавшись у світовій історії моди й мистецтва.
Окрім цього, для роботи над колекцією Марія Грація К’юрі об’єдналася з римським домом костюмів Tirelli Costumi, заснованим Умберто Тіреллі у 1964 році. Нині компанія є одним із найвідоміших творців вбрання у стилі XVIII століття. Колаборація мала на меті підкреслити подібності між створенням лінійки haute couture і театральних костюмів. Вона була представлена у межах знятого режисером Маттео Ґарроне фільму Les Fantômes du Cinéma.
Подіум — вишуканий і піднесений
Показ Dior Cruise 2026 відкривала українська модель Карина Мазяр у total white look із асиметричним жакетом і спідницею. За нею слідували ще кілька вишуканих костюмів. Як пояснила Марія Грація К’юрі, такі фраки можна зшити лише вручну — інколи найпростіші, на перший погляд, речі виявляються найскладнішими у виконанні.
У колекції вишукані сукні із найтоншого мережива різко контрастують із запозиченими із чоловічого гардероба куртками. Однак справді грандіозним був фінал шоу, у якому на подіумі з’явилися золоті оксамитові сукні, а також вироби, складно розшиті бісером.
Окрім Карини Мазяр, на показі помітили й іншу українську манекенницю — Вікторію Пармакову.
Останній показ Марії Грації К’юрі
Чутки про те, що Марія Грація К’юрі невдовзі покине Дім Dior, уже давно захопили модну індустрію і стали предметом обговорення на всіх рівнях. Зрештою, цей момент настав.
Колекція Dior Cruise 2026 немов підсумовувала спадщину Марії Грації К’юрі у Dior, і місце її демонстрації також було символічно близьким серцю дизайнерки, якнайкраще підібраним для прощання із брендом.
Виконані у білих кольорах образи лінійки немов натякали на новий початок, «чистий аркуш», на якому майбутній креативний директор Dior писатиме свою історію. У своєму прощальному шоу К’юрі зробила й кивок у сторону колишнього очільника Dior Men Кіма Джонса, який покинув пост 31 січня цього року, — вона також додала чорні пов’язки на очі моделей.
Після завершення показу Dior Cruise 2026 публіка аплодувала Марії Грації К’юрі стоячи, і, хоча про її відхід з посади креативної директорки стало відомо лише сьогодні, аудиторія відчувала, що це і є прощання.