Однією з найголовніших кадрових змін у великих модних брендах став відхід Демни Гвасалії з посади креативного директора Balenciaga і його призначення очільником Gucci.
У липні Демна продемонстрував останню колекцію haute couture для Balenciaga й оголосив, що в межах Паризького тижня моди ми не побачимо його перших робіт для Gucci на подіумі — щоб розробити власне бачення Дому, йому знадобиться більше, ніж два місяці. Однак днями дизайнер усе ж привідкрив завісу таємниці.
Демна Гвасалія поділився лукбуком своєї дебютної лінійки, виконаним як сімейний портрет Gucci. La Famiglia є першим кроком до мети дизайнера — нагадати публіці, чим Gucci є насправді.
Лукбук, знятий Кетрін Опі, відкриває велика дорожня валіза L’Archetipo з візерунком-монограмою, що відсилає до витоків Дому як виробника багажу і є символічним кроком для нового розділу. Однак лінійка не лише демонструє ключові коди Gucci, а й втілює широкий спектр його архетипів. Серед них — Direttore (Директор), Ereditiera (Спадкоємиця), Gallerista (Галеристка), L`Influencer (Інфлюенсерка), It-Girl, La VIC (Very Important Client — Дуже Важлива Клієнтка), Sciura (Скура — літня жінка з Мілана) та інші.
Вбрання кожного з архетипів Gucci відображає його сутність: від сріблястої мінісукні, розшитої лелітками й доповненої сумкою із сяйливою бахромою, у Miss Aperitivo до оздобленої принтом з монограмою бренду і декорованої пір’ям по подолу і краю рукавів сукні-кафтану в гламурної Primadonna.
Перший образ демонструє Марія Карла Босконо. Incazzata є особливою не лише тому, що відсилає до постаті Жаклін Кеннеді, а й тому, що її червоне пальто є символічним для самого дизайнера. До того ж Демна переконаний, що саме червоний є кольором Gucci.
Окрім цього, Гвасалія досліджує формат see now — buy now для Gucci. Його перша колекція надійде у продаж у лімітованому форматі вже 25 вересня і буде ексклюзивно доступною в 10 бутиках Gucci по всьому світу. Повний її реліз відбудеться вже у січні.
Втілення ДНК Gucci
Дебютна колекція Демни Гвасалії стає першим кроком для формування всесвіту Gucci — нескінченного і багатогранного, що поєднує класичні коди, фундамент Дому із притаманною йому грайливістю. Своїм дебютом Демна прагнув закцентувати не лише на історичному шляху Gucci, а і на його італійському походженні, що глибоко вкорінене в естетиці бренду.
Легкість стає одним із ключових елементів лінійки, що знаходить своє втілення у тканинах і пір’яному оздобленні. Водночас колекція стала справді експериментальною для Гвасалії, адже в ній він звертається до мінімалістичної естетики.
«Це щось дуже нове для мене та надзвичайно захопливе, тому що це найскладніша естетика в дизайні, яку тільки можна реалізувати, і я хочу зробити це в сучасному стилі. Я знайшов чимало мінімалістичних референсів в епосі Тома Форда, які видалися мені дуже, дуже натхненими. І я хочу розвивати цей напрям у майбутньому»,
— поділився Демна з виданням WWD.
Працюючи зі спадщиною Gucci, зокрема з періодами Тома Форда й Алессандро Мікеле на його чолі, новий креативний директор звертається й до основ ДНК Дому. Так, у його колекції нове прочитання отримує культова сумка Gucci Bamboo 1947 року, лофери Horsebit і квітковий мотив Flora.
Як розповідає Демна, Gucci є унікальним за своєю сутністю, адже, окрім сталих кодів, він пропонує свободу самовираження для свого очільника. Тоді як більшість паризьких Домів працює в тіні свого видатного засновника, що змушує дизайнерів постійно порівнювати себе з ним і виправдовуватися за свої роботи, Gucci дає можливість будувати нове бачення, спираючись передусім на власну творчість, розум і інтуїцію.
«Мені не потрібно надихатися колекціями ready-to-wear Gucci 1960-х років. Ідеться про спосіб мислення, про саму Gucciness бренду Gucci. Власне, вперше в житті я відчув, що таке мислення справді звільняє. Я вважаю себе дуже щасливим, що можу тримати баланс між безліччю кодів Дому — від лоферів до бамбука і шовку, а також Flora й інших знакових елементів, — і водночас мати чистий аркуш, на якому можна створити щось нове, що буде логічним і доречним для Gucci у 2025 чи 2026 році»,
— зазначив він для WWD.
Продовження La Famiglia
Свою дебютну лінійку Gucci Демна Гвасалія називає дитячими кроками, наголошуючи, що продовжує формувати своє бачення Дому. Водночас уже зараз La Famiglia не обмежується лукбуком і отримує своє продовження у форматі короткометражного фільму The Tiger.
Його прем’єра відбудеться вже сьогодні, 23 вересня, а режисерами фільму виступили Спайк Джонз і Халіна Рейн. Окрім архетипів Gucci, у головній ролі ми побачимо акторку Демі Мур.