Щойно Матьє Блазі полишив Bottega Veneta, у якому встиг зарекомендувати себе як майстер трансформації бренду, у колах модної індустрії почали ширитися чутки про його можливе призначення креативним директором Chanel. Офіційне оголошення відбулося вже в грудні 2024 року, а у квітні 2025-го стало відомо, що Блазі формує нову команду в Chanel.
З кожним днем очікування щодо дебютної колекції Матьє зростали. Експерти обговорювали, що його прихід на посаду креативного директора Дому означає початок нової епохи — поєднання класичного стилю Chanel із новаторським стилем Блазі.
Тепер же маємо змогу на власні очі побачити перетворення Chanel у руках нового креативного директора.
Всесвіт Матьє Блазі у Chanel
У Мережі дебютний показ Блазі вже встигли охрестити космічним, планетарним — усе завдяки його сценографії. Цього разу традиційна для Chanel локація — величний Гран-Пале — перетворилася на галактику зі сферами-планетами та інсталяціями у формі зірок.
Всесвіт Chanel очима нового креативного директора бренду — це діалог між ним і легендарною Ґабріель Шанель. У ньому поза межами простору й часу розгортається розмова в трьох частинах, яку провадить Матьє Блазі.
«Немає часу для нудьги й одноманітності. Є час для роботи, і є час для любові»,
— стверджувала Ґабріель Шанель.
Її слова пробуджують уяву Блазі, формуючи довкола них центральні ідеї дебютної лінійки: UN PARADOXE («Парадокс»), LE JOUR («День») і L’UNIVERSEL («Універсальне»). Ці слова стають означенням розділів колекції, що осмислює Дім через любов і свободу.
«Chanel — це про любов. Народження модерності в моді починається з історії кохання. У цьому — найвища краса. Вона не має ані часу, ані простору — це ідея свободи. Свободи, яку виборола Ґабріель Шанель»,
— ділиться Матьє Блазі.
Парадокс
Переосмислення Chanel для Матьє Блазі розпочалося з чоловічої сорочки. Поштовхом для дизайнера стали архівні фото самої Ґабріель, на яких вона позувала в речах, позичених з гардероба свого коханого Артура Кейпела. Він замовляв сорочки у французького Charvet, тож саме до нього Матьє звернувся під час роботи над своєю дебютною лінійкою — моделі від Блазі народилися в їхній колаборації. На подіумі сорочки доповнюють твідові жакети — також чоловічого крою.
У своїх рішеннях дизайнер досліджує парадокс жіночої сили Ґабріель Шанель, здобутої через гардероб, де практичне ніколи не поступається спокусливому.
Згодом вироби Блазі трансформуються завдяки драпіруванням, шовку і трикотажу, втілюючи єдність жіночого і чоловічого.
День
Другий розділ колекції — це класичний для Chanel денний одяг, що живе разом із тілом. На ньому лишаються відбитки пройденого спільно шляху: так, культова сумка 2.55 позбавлена ланцюжка і виконана з бордової шкіри — тієї самої, що зазвичай використовується для підкладки, а у шовкові костюми вплітаються зім’яті камелії.
Водночас у чорному й білому кольорах одяг зберігає графічність ліній. Він перегукується з ар-деко, бездоганністю пакування Chanel. У ньому праця і життя стають настільки ж нероздільними, як і у житті самої Ґабріель Шанель.
Універсальне
Третю частину шоу Блазі присвячує універсальності Дому — тут панують ідея свободи та безмежне поєднання стилів.
Так, чоловічі лінії стають м’якшими й округлішими, твід зустрічається із продуманим до найдрібніших деталей плетінням, а шовкові підкладки отримують експериментальні контрастні візерунки. Прикраси, що доповнюють образи моделей, відсилають до сценографії показу — вони виконані у тій самій космічній тематиці, оздоблені бароковими перлами, скляними планетами й емальованими ланцюгами. Вироби відсилають до першої ювелірної колекції Шанель, що була натхнена небесними світилами.
Матьє Блазі приймає минуле Chanel і водночас сміливо дивиться в майбутнє. Дизайнер «оголює» архітектуру костюма: струмливий пластичний твід він довершує прозорими тканинами та виготовленим вручну трикотажем.
Новому креативному директору вдалося освіжити естетику Дому, і зробити це з повагою до його кодів.