25 років BOBKOVA: виставка, колекція, колаборації — як бренд святкує ювілей

25 років BOBKOVA: виставка, колекція, колаборації — як бренд святкує ювілей

Як український бренд перетворює архів на знак часу

АВТОР:

ФОТО: Юрій Балу, Олександр Пілюгін, Антон Ткаченко

ОПУБЛІКОВАНО: 2 липня 2025

Коли я вперше побачила речі BOBKOVA наживо, мене вразила не лише стримана естетика, а й те, наскільки продумано в них інтегровані ремісничі деталі, трансформаційні конструкції та ідеї свідомого споживання. Цьогоріч бренду виповнюється 25 років, і цей ювілей Крістіна Бобкова вирішила відзначити комплексно: з виставкою архівів, новою колекцією осінь-зима — 2025/26 та співпрацями, які логічно вписуються у філософію бренду.

Як виставка архівів BOBKOVA стала візуальним втіленням філософії бренду

Ювілей — це завжди про підсумки. Але у випадку BOBKOVA це ще й про послідовність. У виставці, яку курувала Катерина Лібкінд, можна побачити не просто окремі речі з минулих колекцій — це майже документальна розповідь про те, як Крістіна Бобкова роками вибудовувала власний стиль. Від першої колекції 2000 року до масштабних кооперацій з українськими художниками та новітньої колекції осінь-зима 2025/26 — кожен експонат працює як доказ: у BOBKOVA є голос, і він послідовно звучить вже чверть століття.

Цікаво, що серед експонатів є не лише самі речі, а й особисті архіви дизайнерки та команди — справжній бекстейдж за 25 років. Це, як на мене, важливий крок — показати не лише продукт, а й процес.

Колекція осінь-зима — 2025/26: апсайклінг, трансформери й натхнення ремеслами

У центрі нової колекції — тема ощадливості та майстерності. У буквальному сенсі: декоративні панелі, аплікації з мережива, шовку, бавовни та вовни лягають на базові речі — жакети, светри, сорочки. Поряд — вишивка з петлями, що додає одягу текстури й багатошаровості.

Особисто мене найбільше вразила ідея одягу-трансформера: двосторонні куртки з хутра, які можна носити з будь-якого боку, або ж трикотажні сукні, що мають два «фасади» — один з розрізом і ґудзиками на спині. Такі деталі — це вже про гру з формою, про інтелектуальну моду, яка змушує взаємодіяти з речами.

Крім того, у колекції багато трикотажу, суконь зі скошеним кроєм, моделі з регульованими стрічками, що дозволяють змінювати силует. Вплив маскулінного крою, як завжди, присутній, але поданий дуже м’яко.

Ювілейна колекція не обійшлась без колаборацій — і вони цілком відповідають цінностям BOBKOVA. У колекції взуття, створеній з брендом ESTRO, використовуються залишки тканин, зокрема з виробництва та навіть із килимової вишивки. Звучить сміливо — виглядає ще цікавіше.

У лінії аксесуарів для волосся, яку BOBKOVA створила разом із MON MOU, головна ідея — повторне використання. Вовняні нитки, шовк, залишки — все перетворюється на шовкові резинки, які водночас і функціональні, й дуже делікатні до волосся.

Палітра колекції залишається впізнаваною: чорно-біле, сіре, молочне — з акцентами електрику та жовтого. Все дуже тактильне: італійська вовна, шовк, фактурна бавовна, денім. Є також сережки з натурального каміння — агату, піриту, оніксу — з текстильними елементами зі студійних залишків. Усе — на межі fashion та артоб’єктів.

Показ як мапа цінностей

Показ колекції пройшов 27 червня в MLYN design hub — просторі, що став неофіційним центром сучасного українського дизайну. Локація не випадкова: саме в Києві на Подолі бренд і розвивався останні 25 років.

Окремо варто відзначити благодійну ініціативу, що стала частиною ювілейного заходу. BOBKOVA разом із Sitka.Community запустили збір коштів на маскувальні сітки. Учасники могли виграти плетене пончо з архівних тканин бренду — символічна річ, яка нагадує: мода має сенс, коли вона щось змінює.

Мені здається, що саме в таких проєктах стає зрозуміло: мода — це про послідовність. Упродовж 25 років Крістіна Бобкова говорить про важливе: про матеріальну культуру, про майстерність, про етичне ставлення до виробництва — і робить це мовою форми, тканини, шва, аксесуара.

Ця колекція наче щоденник бренду. Архів, що ожив. Історія, яку можна носити.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ