«Більшість фотографів йдуть і фотографують те, що вони бачать, те, що існує, і те, що створив хтось інший — вони документують це. Але fashion-фотографи повинні створити те, що вони збираються фотографувати. Ми повинні заглибитися в думку і побудувати її, знайти дівчину, знайти хлопця, знайти ситуацію, знайти дім, знайти декор. Це значення слова фотографія: «писати світлом».
Так стверджує один з найвідоміших модних фотографів сучасності Маріо Тестіно, заперечуючи слова свого попередника Девіда Бейлі про fashion-фотографію як «чийсь портрет у сукні». Цікаво, що й сам Девід впливав на суспільство й культуру через об’єктив своєї камери, задаючи тон для цілої епохи swinging sixties.
Протягом усією своєї понад 100-річної історії модна фотографія віддзеркалювала настрої громадськості й формувала їх, реагувала на виклики часу та слідувала вимогам епохи. Через кадри з плівки творці говорили з аудиторією, виховуючи її та зрощуючи. Водночас нерозривно вона була поєднана й із мистецтвом.
Сьогодні тісним зв’язком моди і мистецтва вже нікого не здивуєш — чого лише варті колаборації Марії Грації К’юрі для Дому Dior з такими художницями як Ізабелла Дюкро та Шакунтала Кулкарні або співпраця Міучі Пради з Сесіль Б. Еванс. Однак на Harper’s Bazaar у новому проєкті «Мода на Арт» ми продовжуємо досліджувати симбіоз моди і мистецтва, і цього разу говоритимемо саме про fashion-фотографію. Адже так само як Іва Сен-Лорана роботи Піта Мондріана, Анрі Матісса, Жоржа Брака, Пабло Пікассо та інших митців надихали й fashion-фотографів, серед яких Енні Лейбовіц, Пітер Ліндберг, Патрік Демаршельє та Стівен Мейзел.
Про те, як мистецькі шедеври знайшли відображення у роботах відомих модних фотографів, розповідаємо у новому матеріалі.
Патрік Демаршельє, Harper`s Bazaar
Мистецтво завжди було невіддільною частиною Harper`s Bazaar, зокрема, з виданням свого часу співпрацювали Сальвадор Далі та Енді Воргол.
У 2002 році на сторінках журналу з’явилося знімання одного з найвідоміших fashion-фотографів, француза Патріка Демаршельє, натхнене картиною Ґустава Клімта «Поцілунок».
«Поцілунок» (1907-1908 роки), Ґустав Клімт
Саймон Проктер, Harper`s Bazaar
З нагоди 10-ї річниці Джона Гальяно на посаді креативного директора Дому Christian Dior американський Harper`s Bazaar представив знімання Galliano’s Glorious Reign («Славне правління Гальяно»). Едіторіал підготував британський фотограф Саймон Проктер.
Сидячи на коні, Джон Гальяно нагадував Наполеона з роботи Жака-Луї Давида «Наполеон переходить через Альпи», 1801-1805 роки.
«Наполеон переходить через Альпи» (1801-1805 роки), Жак-Луї Давид
Пітер Ліндберг, Harper`s Bazaar
У 2008 році Harper`s Bazaar U.S. знову вразив великим мистецьким зніманням, героїнею якого цього разу стала Джуліанна Мур. В об’єктиві німецького fashion-фотографа Пітера Ліндберга акторка постала в образах з полотен Еґона Шіле («Жінка сидить із зігнутими колінами», 1917 рік), Джона Сінгера Сарджента («Портрет мадам X», 1883-1884 роки) та Джона Карріна («Каліка», 1997 рік).
Окрім цього, Джуліанна Мур також перевтілилася в балерину Едґара Деґа.
Пітер Ліппман, Christian Louboutin
Недарма уродженець Нью-Йорка Пітер Ліппман відомий на весь світ своїми комерційними зніманнями — кожна його робота є справжнім витвором мистецтва. Однак з-поміж усього його величезного портфоліо брендів найбільше вирізняється співпраця з Крістіаном Лабутеном.
Мистецтво настільки захопило фотографа й дизайнера, що кампейн колекції весна-літо — 2014 був повністю пройнятий духом імпресіонізму. На фотографіях прослідковуються мотиви творчості Вінсента Ван Гога, Клода Моне, Каміля Піссарро, Поля Сезанна та інших видатних художників.
Окрім цього, кампейн Christian Louboutin осінньо-зимової лінійки 2011 року переносить нас у XV сторіччя, часи Ренесансу, а колекції осінь-зима — 2013/14 — в епоху бароко, де натхненням для Пітера Ліппмана стала творчість Пітера Пауля Рубенса.
peterlippmann.com
Бен Хассетт, Harper`s Bazaar
У вересні 2015 року сторінки журналу Harper's Bazaar U.S. прикрасило знімання британського фотографа Бена Хассетта. Завдяки його майстерній роботі зі світлом й тінню, а також формою і кольором за ним закріпилася репутація одного з кращих beauty-фотографів і портретистів.
Над серією світлин, що отримала назву Picasso`s Women («Жінки Пікассо»), Бен працював у команді з візажистом Kabuki. Моделлю виступила бразильська зірка італійського походження Даян Контерато.
Натхненням для знімання послужили роботи Пабло Пікассо, зокрема, «Жаклін з квітами», 1954 рік; «Бюст жінки (Дора Маар)», 1938 рік; «Жінка в береті і картатій сукні (Марія-Тереза Вальтер)», 1937 рік; «Сидяча Франсуаза в блакитній сукні (Франсуаза Жільо)», 1949 рік.
«Жаклін з квітами», 1954 рік
«Бюст жінки (Дора Маар)», 1938 рік
«Жінка в береті і картатій сукні (Марія-Тереза Вальтер)», 1937 рік
«Сидяча Франсуаза в блакитній сукні (Франсуаза Жільо)», 1949 рік