Його стиль не сплутаєш ні з чиїм іншим. Погляд із відтінком ностальгії, кіношне світло, любов до вулиць і несподіваних героїв. Глен Лачфорд — фотограф, який за три десятиліття збудував одну з найвпливовіших карʼєр у модній фотографії. І лише зараз, уперше, готує власну виставку. З 25 вересня по 23 листопада 2025 року в галереї 10 Corso Como в Мілані він представить експозицію Atlas — візуальну ретроспективу, що охоплює все: від культових кампаній до приватних кадрів з архіву.
Елегантність, що межує з хаосом
У Лачфорда немає класичної художньої освіти, натомість є історія хлопця з Брайтона, який міг би працювати на хімічному заводі, але обрав фотокамеру. Його шлях — не про академічність, а про відчуття моменту, сміливість, інтуїцію. Сам Глен каже:
«Я завжди стояв однією ногою у світі високої моди, а іншою — на вулиці. І ця напруга мені подобалася».
Його фотографії — це завжди емоція. У 1990-х Лачфорд зняв Кейт Мосс у рожевій сукні з піднятими кулаками — цей кадр для Harper’s Bazaar став символом молодої бунтівної моди. Саме Глен стоїть за легендарною кампанією Gucci з підлітками в шкільному туалеті, стилізованими під гангстерів з італійських фільмів. Амбер Валлетта на човні серед туману для Prada, Крістофер Вокен у містичній кампанії Saint Laurent, молоді спадкоємці модної індустрії серед льодовиків для Valentino — усе це Лачфорд.
І ці кадри будуть частиною виставки Atlas. Куратором проєкту виступив Алессіо де Наваскес, і разом з Гленом вони створили справжню «візуальну оргію», як назвав її сам Лачфорд. Це буде маршрут крізь великоформатні принти, багатошарові роботи, колажі, рекламні кампанії, архівні кадри та особисті фото. Це буде не просто виставка, а суцільний потік зображень — такий, як і сама його карʼєра.
Шлях із клубу в глянцеву історію
Він був двадцятип’ятирічним хлопцем, який щодня приходив до редакції The Face, щоб домогтись зустрічі з головним редактором. Його портфоліо врешті побачив артдиректор Філ Бекер, який пообіцяв йому передзвонити. Але Лачфорд не мав ані домашнього телефону, ані офісу — лише улюблений нічний клуб Escape Club у Брайтоні, де він проводив вечори. Саме туди й зателефонував Філ через кілька тижнів.
Першим зніманням Глена був невідомий тоді гурт The Stone Roses — і все спрацювало. А далі була спільна з Маріо Сорренті квартира, стосунки з Кейт Мосс, співпраця з Dazed, i-D, Vogue, Harper’s Bazaar і великими брендами. Його стиль іноді здавався занадто вільним, надто експериментальним. Але саме в цьому й була сила Лачфорда: він не грав за правилами, а створював їх сам.
Виставка, на яку чекали десятиліттями
10 Corso Como — це легендарне місце для моди, дизайну та культури. І саме тут Глен Лачфорд буде проводити свою першу персональну виставку. Atlas — справді важливий крок до визнання. Він проходить паралельно з Тижнем моди в Мілані й точно приверне увагу індустрії.
«Коли я знімаю, я не думаю про моду. Я думаю про настрій, про історію, про людину в кадрі»,
— каже Глен. І саме це вирізняє його з-поміж інших. У його фото є чуттєвість, драматургія, дотик до кіно. Його часто порівнюють із Годаром: обидва створили свою мову, де краса межує з недосконалістю, а естетика — з правдою.
Виставка Atlas — це можливість побачити, як мода перетворюється на мистецтво, як рекламні кампанії стають історіями покоління, як погляд одного фотографа здатен змінити візуальну культуру.
І якщо існує щось, що повʼязує всі ці кадри, то це почуття. Вони живі, сильні, іноді незручні, але завжди справжні — як і сам Лачфорд. І тепер їх усі можна побачити в одному місці. Вперше. Але точно не востаннє.