1 листопада 2025 року стало відомо про смерть бельгійської дизайнерки, однієї з учасниць легендарної групи «Антверпенська шістка» Марини Йі. Вона померла у віці 67 років унаслідок онкологічного захворювання.
Марина Йі була однією з тих, хто докорінно переосмислив бельгійську моду, сформував її ідентичність і представив світові. Під час навчання у Королівській академії витончених мистецтв в Антверпені вона познайомилася з Дрісом Ван Нотеном, Вальтером Ван Бейрендонком, Дірком Біккембергсом, Енн Демельмейстер і Дірком Ван Саєном. Їхня перша колекція, представлена у 1986 році у Лондоні, назавжди змінила індустрію.
Свою кар’єру Йі розпочинала у бельгійських лінійках Gruno & Chardin і Bassetti, а згодом заснувала власний бренд Marie. Однак після перших успіхів Марина відійшла від публічної дизайнерської роботи й присвятила себе викладанню в художніх школах: у Saint-Luc у Турне, у Королівській академії мистецтв (KASK) у Генті та в Королівській академії мистецтв (KABK) у Гаазі.

Роботи Марини Йі, 1982 рік
Водночас Марина Йі продовжувала творити у своєму ательє. Можливо, саме через це її й називали найзагадковішою з Антверпенської шістки.
Окрім одягу, Марина також створювала живописні полотна, колажі, театральні костюми та дизайни інтер’єрів.
У 2018 році дизайнерка представила п’ять моделей під брендом M.Y. Collection у вінтажному бутику Laila у Токіо, а у 2022-му офіційно перезапустила свій бренд, в основі якого нині лежать принципи апсайклінгу.

«Марина Йі була надзвичайно автентичним голосом бельгійської моди. Її роботи були радикально чесними, поетичними та завжди сповненими поваги як до людини, так і до матеріалу. Вона навчила нас, що мода може бути не лише про тренди — вона може бути способом роздумів, турботи та зв’язку між людьми. Її спадщина житиме у MoMu та далеко за його межами»,
— поділилася Каат Дебо, директорка та головна кураторка Музею моди Антверпена.
Разом з оголошенням про смерть Марини Йі на її сторінці в Instagram з’явилася обіцянка: бренд житиме. Її ідеї та ескізи, розроблені протягом двадцяти років, будуть втілені у майбутніх prêt-à-porter колекціях.